تیم ملی مانند یک نهال است/ پوست‌اندازی تبعات دارد و باید پای آن ایستاد

پیشکسوت والیبال ایران گفت: تیم ملی مانند نهالی است که برای میوه‌دهی باید به آن زمان داد و نباید عجله کرد.

به گزارش مشرق، جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگویی درمورد عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ملی در هفته اول توانست به دو پیروزی دست پیدا کند و دو بازی را هم به حریفان خود واگذار کرد. از نظر نتیجه عملکرد ملی‌پوشان بد نبود، اما برای ارزیابی دقیق عملکرد ملی‌پوشان باید چند مورد را به صورت دقیق بررسی کرد.

وی ادامه داد: در بازی آخر هفته اول مقابل ژاپن ملی‌پوشان انگیزه زیادی نداشتند و خیلی سرد و بی‌روح بازی کردند. دلیل این اتفاق را نمی‌دانم. شاید این موضوع به خستگی ملی‌پوشان و عدم زمان کافی برای ریکاوری آنها مربوط می‌شد. به هر حال برنامه‌ریزی مسابقات چندان مناسب نبود و سایر تیم‌ها هم این شرایط بد را تجربه کردند. از نظر فنی ژاپنی‌ها در دفاع روی تور و توپ‌گیری عقب زمین عملکرد درخشانی داشتند و ملی‌پوشان ایران هم در حمله چندان موفق ظاهر نشدند.

پیشکسوت والیبال کشورمان با بیان اینکه تیم ملی در هفته اول نوسان زیادی داشت، تصریح کرد: وجود نوسان در تیمی که بسیار تغییر کرده اتفاق عجیب و دور از انتظاری نیست. به هر حال تیم ملی جوان شده که این جوانی از طرفی می‌تواند انگیزه تیم را بالا ببرد و از طرفی هم می‌تواند تبعاتی داشته باشد. من اعتقاد دارم که باید پای این تیم بمانیم و به آن زمان بدهیم.

قوچان‌نژاد خاطرنشان کرد: کادر فنی اگر صلاح بداند می‌تواند از حضور برخی بازیکنان باتجربه که ادوار گذشته در تیم ملی بودند استفاده کند، اما این موضوع بستگی به استراتژی آنها خواهد داشت. من معتقدم که باید پای تیمی که داریم بمانیم و فشار اضافه به آن وارد نکنیم. مردم و خانواده والیبال باید صبور باشند و به جوانان شایسته ایران زمان بدهند.

وی گفت: شاید تنها نکته‌ای که خیلی به چشم من آمد این بود که در تیم ملی جای خالی یک راهبر  و مدیر در داخل زمین خالی است. میلاد عبادی‌پور بعد از سعید معروف به عنوان کاپیتان انتخاب شد، اما شاید میلاد با وجود توانایی‌هایی که دارد هنوز فرصت نکرده که تجربه‌هایش را به تیم تزریق کرده و در اختیار سایر نفرات قرار دهد. از طرف دیگر پستی که سعید معروف داشت هم متفاوت بود؛ او به خوبی همه بازیکنان را تهییج می‌کرد و با خلاقیت خود باعث می‌شد تا تیم رو به جلو حرکت کند. اصلاً نمی‌خواهم توانایی بازیکنان کنونی تیم ملی را زیر سوال ببرم، چون اعتقاد دارم زمان کمک زیادی به این نسل خواهد کرد.

کارشناس والیبال کشورمان عنوان کرد: شک ندارم دو سال دیگر همین تیم کاری انجام دهد که همه انگشت به دهان بمانند؛ البته این به شرطی است که مردم صبور باشند و خانواده والیبال از تیم ملی و کادرش تمام قد حمایت کند. من نمی‌گویم که کسی حق انتقاد ندارد، اما خواهش می‌کنم که انتقادها منطقی، به دور از احساس و دلسوزانه باشد. باید پای این تیم ایستاد تا بازهم والیبال روزهای خوبی را تجربه کند.

قوچان‌نژاد افزود: در شرایط کنونی اوضاع حریفان را هم باید با خودمان مقایسه کنیم؛ به هر حال سایر تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های دوستانه محدودیت زیادی ندارند. ضمن اینکه آنها از نظر امکانات هم بهتر از ما هستند. بازهم تاکید می‌کنم که زمان به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد تا این بازیکنان باتجربه شوند. این تیم مانند نهالی است که تازه کاشته شده و نباید از آن توقع میوه‌دهی داشت؛ بلکه باید صبر کرد و به آن رسیدگی کرد تا پر بار شود. شک ندارم این نسل می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    احسنت دقیقا همینطوره .. تیم جوان و بدون برگزاری دیدار تدارکاتی شروع کرده ، این لیگ حکم بازی تدارکاتی براش داره باید مردم بپذیرن.. به امید روزهای خوب برای والیبالیستهای خوب کشورمون..
  • حسين DE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    شكى نيست كه بايد از اين تيم حمايت كرد تا بتونه خودش رو جمع و جور كنه،تيم كاملًا متحول شده يه كم بيشتر زمان نياز داره تا روى غلطك بيفته ، اما بحث هدايت تيم و آموزش تيم مسئله بسيار مهمى است بويژه زمانيكه تيم دچار بحران ميشود و هيچگونه هماهنگى بين بازيكنان در داخل زمين ديده نميشود و مربيان و كادر فنى قادر نيستند تيم را هدايت كنند،در برابر ژاپن در وهله اول اين مربيان و كادر فنى بودند كه بازنده اصلى بودند،بحث بر سر باخت نيست برد و باخت جزئى از مسابقات ورزشى است بحث بر سر چگونگى و شيوه باخت است كه ما در برابر ژاپن مفتضحانه باختيم و ژاپنيها تيم ما را بشدت تحقير كردند و مسئوليت آن فقط بعهده مربيان و كادر فنى تيم ميباشد،ديشب قهرمان جهان برزيل به تيم چين با نتيجه سه بر صفر باخت نحوه باخت ايران را با نحوه باخت برزيل مقايسه كنيد، ما در ژاپن هيچ حرفى براى گفتن نداشتيم،نه در سرويس،نه در دفاع و آبشار،نه در دريافت ها و نه در رساندن توپ به پاسور،ژاپنيها در همه پستها يه سر و گردن از ما بالاتر،هماهنگتر،و با نشاط بازى كردند،آنها هم نظير ما در فاصله زمانى ١٤ تا ١٦ ساعت دو تا بازى كردند پرسش ساده اين است كه چرا آنها اينگونه مقتدر و با نشاط و كاملًا هماهنگ و تيم ما آنگونه افت كرد كرد؟ پاسخ را نه در زمين بلكه بايد از مربيان و كادر فنى دريافت كرد،در هر حال با اين روش و شيوه نميتوان تيم را هدايت كرد،زمان زيادى تا المپيك پاريس باقى نمونده بايد واقعاً يك فكر اساسى كرد،سطح توقع و انتظار مردم از واليبال خيلى بالا رفته بويژه قشر نوجوان و جوان،بايد از حداقل امكانات حداكثر استفاده را برد،ما در اكثر زمينه ها از ضعف مديريت رنج ميبريم،آقاى عطائى شايد مربى خوبى باشه ولى هدايتگر خوبى نيست با داد و فرياد و شعار دادن نميتوان تيم را هدايت كرد بلكه با دانش و آگاهى ، در هر حال من معتقدم از اين تيم تا پايان اين دوره از بازيها حمايت كنيم تا بعد از بازگشت با آرامش راهكارهاى ضرورى را پيدا كرد. بحث بر سر باختن نيست بحث بر سر شيوه باختن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس