تیم ملی والیبال ایران از سد استرالیا گذشت/ بازگشت شاگردان عطایی به ریل پیروزی

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل استرالیا به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، تیم‌ ملی والیبال ایران در سومین دیدار از فصل ۲۰۲۲ لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۴:۳۰ امروز یک‌شنبه در برزیل به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه ۳ بر یک موفق به غلبه بر حریف خود شد.

فیلم/ خلاصه والیبال ایران ۳ - استرالیا ۱

ترکیب شروع‌کننده بای در این دیدار، طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بود.

خطاهای مکرر سرویس از سوی هر دو تیم در آغاز بازی نشان می‌داد که زدن سرویس‌های ریسکی و پرقدرت، توصیه سرمربیان تیم‌ها در این دیدار است. دو دفاع روی متوالی از اسفندیار و جلوه و یک سرویس بدون بازگشت از توخته، دیوید پرستون، سرمربی تیم ملی استرالیا را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی خود کرد که البته تاثیری در روند بازی نداشت و حملات موثر ایران در کنار اشتباهات حریف آسیایی، اختلاف امتیازات را بیشتر کرد. تیم ایران در ست نخست ۲۵ بر ۱۴ برنده شد.

شاگردان بهروز عطایی در ست نخست، ۱۳ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از دغاع روی تور، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورند و همچنین ۵ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا دادند.

دفاع سازمان یافته، مشخصه بازی امروز تیم ملی ایران مقابل استرالیا بود که با دفاع داخل میدان، تکمیل می‌شد. شاگردان عطایی تا امتیاز ۲۴ بدون دردسر پیش رفتند ولی تعلل در گرفتن امتیاز آخر، او را مجبور کرد ملی پوشان ایران را به بهانه وقت استراحت بیرون بکشد. نتیجه پایانی ست دوم ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران بود.

تیم ایران تا پایان ست دوم، ۲۴ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و همچنین ۱۴ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا واگذار کرد.

پس از ۲ ست پیروزی آسان، افت انگیزه و قدرت حملات تیم ایران، دور از ذهن و انتظار نبود و همین اتفاق هم در شروع ست سوم افتاد. بازی سازی خوب وادی و عدم توانایی مدافعان روی تور استرالیا در مهار اسماعیل‌نژاد، فاصله امتیازات را به صورت موقت کم کرد. آمار بازی، حکایت از برتری ایران در حمله و دریافت بهتر تیم ملی استرالیا داشت. در ادامه بازی، تمرکز مدافعان حریف روی اسماعیل‌نژاد، باعث شد تا صابر کاظمی جای او را بگیرد و رمضانی هم جانشین وادی شد اما این دو تعویض هم تغییری در روند بازی و تعداد بالای اشتباهات تیم ایران ایجاد نکرد و استرالیا در نهایت ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

تیم ایران تا پایان ست سوم، ۳۴ امتیاز از حمله، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و همچنین ۲۲ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا واگذار کرد.

وادی و اسماعیل‌نژاد در ست چهارم به ترکیب اصلی تیم ملی برگشتند. از رفتار بازیکنان مشخص بود که ذهنیت آنها با آنچه در ست سوم بود، فرق کرده است. پرستون، این بار، بازیکنانش را در حالی که ۶ بر ۲ عقب بودن برای ایجاد وقفه در جریان بازی، بیرون کشید. برتری ایران در ست چهارم، منجر به پیروزی ۲۵ بر ۱۵ در این ست و ۳ بر یک در مجموع بازی شد تا به نوعی شکست خود مقابل استرالیا در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را جبران کرده باشد.

تیم ایران در پایان این دیدار، ۴۸ امتیاز از حمله، ۱۲ امتیاز از دفاع، ۵ پوئن سرویس و ۲۸ امتیاز از اشتباه‌های حریف کسب کرد. تیم استرالیا نیز ۴۰  امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباه‌های ایران به دست آورد.

استرالیا پیش از این بازی با ۲ شکست و ۶ ست باخته در قعر جدول ۱۶ تیمی لیگ ملت‌ها قرار داشت. تنها پیروزی این تیم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ نیز مقابل ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو رقم خود و استرالیا با ۱۴ شکست و یک پیروزی، فصل ۲۰۲۱ را به پایان رساند.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته و صبح امروز به شرح زیر است:

آلمان ۳ - صربستان ۲

آمریکا ۳ - برزیل یک

بلغارستان صفر - لهستان ۳

اسلوونی ۳ - چین یک

کانادا صفر - ایتالیا ۳

برنامه دیدارهای آتی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌ وقت تهران به‌ شرح زیر است:

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا

یک‌شنبه ۲۲ خرداد؛ ایران ـ ژاپن، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران ـ بلغارستان، ساعت ۲۱:۳۰

پنج‌شنبه ۲ تیرماه؛ ایران ـ آمریکا، ساعت ۲۱:۳۰

جمعه ۳ تیرماه؛ ایران ـ برزیل، ساعت ۱۸

شنبه ۴ تیرماه؛ ایران ـ کانادا، ساعت ۱۵

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت ۲۲:۳۰

پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت ۱۹:۳۰

شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت ۱۹:۳۰

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    این برزیل همه رو میبره فقط به آمریکا میبازه
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 0
      در واقع از لحاظ روحی روانی می بازه نه فنی.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    جهت اطلاع علاقمندان والیبال همین امشب ساعت 20 و30 با ژاپن مسابقه داریم .
  • حسين DE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    تيم ما درسته كه حالا حالاها خيلى كار داره و كمبودهاى تكنيكى و فنى داره كه با كمى تلاش و كوشش مربيان و كادر فنى در كوتاه مدت قابل جبران بوئژه حضور در اين ميدان و روياروئى با قدرتهاى درجه اول واليبال ميتونه كاملًا ضعفهاى فنى و تكنيكى فردى و تيمى ما را روشن كنه تا مربيان و كادر فنى بتونند بعدها آنها را جبران كنند،نكته ائى كه بنظر من خيلى مهمه و حتمًا بايد بدان صد در صد توجه بشه بعضًا ضعف روحى و روانى تيمى و ناهماهنكى ناشى از آن است كه مشكل آفرينه بويژه زمانيكه از تيم مقابل چند امتياز عقبيم و بازى تيمى از هم پاشيده ميشه و انسجام تيمى بهم ميخوره كه در برابر هلند عليرغم اينكه ميتوانستيم برنده باشيم نتيجه را واگذار كرديم و همچنين در بازى با استراليا در دست سوم با عدم هماهنگى تيمى دست سوم را واگذار كرديم ،در هر حال من معتقدم صرفنظر از كارهاى فنى و تكنيكى و تاكتيكى و تعويضها بموقع بچه هاى تيممون نياز به شارژ و يا بعبارت ديگه حمايت روحى دارند چه بهتر كه در اين تورنمنت هاى نسبتا" از نظر زمانى طولانى مدت يك روانشناس حتمًا تيم رو همراهى كنه كه من فكر ميكنم اكثر تيمها همراه خودشان يك مشاور روانكاو و يا روانشناس همراه دارند و چرا ما نبايد داشته باشيم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس