کد خبر 1386554
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
شهادت 3 برادر که جواهرات مادرشان بودند+عکس

مادر شهیدان دباغ‌زاده مادر چهار پسر برومند بود؛ پسرانی که برایش حکم جواهر داشتند و روحیه سلحشوری را از پدر بزرگشان به ارث برده بودند؛ اما منافقان کوردل سه فرزندش را شهید کردند.

به گزارش مشرق، در قطعه ۲۶ ردیف ۴۴ بهشت زهرا، در میان قبور شهدا، مدفن سه شهید تهرانی با مزارهایی شبیه هم توجه زائران شهدا را به خود جلب می‌کند. سه برادر شهیدی که هر یک از آن‌ها توسط گروه منافقین به شهادت رسیده‌اند.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس

رضا برادر بزرگ‌تر است. او در هشتم مهرماه سال ۱۳۳۴ دیده به جهان گشود. حبیب هم نزدیک سومین سالروز تولد برادرش در هفتم مهرماه سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد. اما شهادت این ۲ برادر در یک روز آن هم در روز نهم مهرماه ۱۳۶۱ هنگام بازگشت از  جلسه اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی در اثر بمب‌گذاری منافقان در میدان امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس

مجید پسر دیگر این خانواده نیز در ۲۴ مردادماه سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او نیز در ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۶۹ در کرمان به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس
مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده

اعظم فغفوری مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده این گونه به روایت فرزندان شهیدش پرداخته است: آقا حبیب از کلاس نهم کار می‌کرد. شبانه درس می‌خواند و قبل از انقلاب دیپلم گرفت. در زمینه فعالیت‌های قبل از انقلاب، تلاش بسیاری داشت. اعلامیه و نوار می‌گرفت و پخش می‌کردند.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس

آقا مجید بسیار مؤمن بود و در عین ایمان بسیار شوخ طبع بود. در کربلای ۵ زخمی شد. پرده گوشش آسیب دید و چهار ترکش خورد. نمی‌توانست راه برود، ولی با این حال می‌گفت: هنوز لایق شهادت نشده‌ام. سال ۱۳۵۹ عضو رسمی سپاه شد. ۲ سال محافظ آقای موسوی تبریزی بود. پس از آن ۲ سال در قسمت حراست فرودگاه بود و بعد کارمند نخست وزیری شد.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس
دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید دباغ‌زاده

همراه خواهران جنوب شهر به دیدار امام (ره) رفتیم و جواهراتمان را به ایشان هدیه دادیم. وقتی برگشتم، اقوام گفتند: چرا این کار را کردید؟ شما چند فرزند پسر دارید و باید به فکر آینده آن‌ها باشید و سرمایه‌ای را برایشان پس‌انداز کنید. به آن‌ها گفتم: من چهار جواهر و الماس دارم؛ رضا گردنبند الماس، حبیب دستبند الماس، مجید گوشواره الماس و حمید انگشتر الماس من هستند. خدا به من چهار زینت داده که هر چهار تای آن‌ها مؤمن و نمازخوان‌اند و من زینت دیگری نمی‌خواهم. قبل از شهادت رضا خواب دیدم گردنبند الماسم پاره شد و به زمین افتاد. فهمیدم که رضا شهید می‌شود.

شهادت ۳ برادر که جواهرات مادرشان بودند +عکس

به گزارش مشرق، پدربزرگ «شهیدان دباغ‌زاده» از یاران «ستارخان» و از مشروطه خواهان بود. حتی پسرانش نیز در زمان انقلاب به شهادت رسیدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 1
    شادی روحشان صلوات
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 3
    افساد طلبان بی شرم بی حیا وطن فروشان غربگدا، خجالت بکشید حداقل دست از وطن فروشی وتوطئه بردارید بگذارید رییسی کار کند
  • محمود بلخان ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 1
    درود و تحیت به مادران شهدا و ایثارگران .به این مادر عزیز دست مریزاد میگویم. چنین فرزندانی را در دامن خویش تربیت کرده. مادر عزیز التماس دعا.
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 1
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم#نثارارواح پاکشان 14 صلوات اهدانمائیم
  • التماس کننده از شهدا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    شادی ارواح طیبه شهدا که شرمنده این عزیزان نباشیم و شفیع ما هم در روز قیامت باشند فاتحه و۳ صلوات
  • IQ ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    فدای اون غم ت مادرم چی کشیدی تو عکس معلومه چقدر غم داری بخدا که اگه قدر این شهدا رو ندانیم بدبختیم حرفهایی میزنیم از سر بغض و حسد ولی آخر که انسان میرسه به اینها می بینه واقعا شرمنده ایم مبادا از شهیدان دور گردیم به زلت رهسپار گور گردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس