به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: بنیاد هریتیج نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا از سیاست دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرده است. نویسنده مدعی است انعطاف بایدن در قبال ایران سبب شده تا تهران درصدد پیگیری توافقی بهتر از توافق هسته‌ای برجام باشد.

 این یادداشت، اذعان دولتمردان بایدن به شکست سیاست فشار حداکثری و چشم بستن بر صادرات نفت ایران به چین را دو خطای آمریکا در جریان مذاکره با ایران ارزیابی کرده است. این مسائل سبب شد تا تهران گمان کند می‌تواند در مسأله حذف سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» نیز اصرار بورزد. زیرا کاخ سفید همین کار را درباره انصارالله انجام داده بود.

 طبق توصیه این یادداشت، دولت بایدن باید این درخواست ایران را صریحاً رد کند. نه اینکه درصدد اخذ تعهد از ایران مبنی بر کاهش تنش یا اجتناب از انتقام ترور سردار سلیمانی باشد. چنانکه به باور نویسنده، افزایش حفاظت از مایک‌پمپئو، جان‌بولتون و برایان‌هوک نشان می‌دهد آمریکا تهدید انتقام ایران را جدی گرفته است.

 در این یادداشت همچنین ادعا شده ایران شبکه‌های اجتماعی آمریکا در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، یک بیمارستان در بوستون و شرکت‌های حمل‌ونقل شهری و مراقبت‌های بهداشتی را هدف حمله سایبری قرار داده است.

 نویسنده در پایان بیان می‌کند که مماشات آمریکا، تهران را به طرح خواسته‌های حداکثری در مذاکرات هسته‌ای و سازمان‌دهی حملات نیابتی علیه نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در خاورمیانه تشویق کرده است.

 به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات کنگره، پرونده هسته‌ای ایران و شکست آمریکا در کنترل برنامه غنی‌سازی اورانیوم به یکی از محورهای حملات محافظه‌کاران علیه دولت بایدن و دمکرات‌ها بدل خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    12 0
    نه که نخواهندنمیتواننددیگرمقابل جهان چندقطبی بایک قطب دوام بیاوردامریکایامتلاشی میشود بدون درگیری داخلی یامجبوراست باهمه جهان بجنگدیاهردوی این گزینه هاراباهم تجربه کند
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 0
      کلفت و نوکر آمریکایی با حقوق و مزایای مناسب جهت تی کشیدن سالن و شستن سرویسهای بهداشتی منزل استخدام می‌شود. آدرس، تورقوز آباد، کوچه دوم پلا 3!!! خخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    گور پدر پدرسوخته بنیاد آمریکایی هریتیج. رژیم جلاد و سفاک آمریکا تو همین دنیا باید بابت آدمکشی هاش حساب پس بده . از قتل عام سرخپوستان و سیاهپوستان گرفته تا آتش زدن و زغال کردن 200 هزار نفر تو هیروشیما و ناکازاکی تا صدها کودتا و حمله و بمباران و وحشی گری در دهها کشور دنیا.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    تا دو ماه دیگه بحران انرژی اروپا شروع میشه و در زمستان به اوج میرسه . منت ایران رو باید بکشید با طلا نه دلار
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 0
      انشاالله .. انشاالله ..
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    با همین فرمون برو جلوتر . بزودی مثل اعلامیه میچسبی به دیوار . ایران و قدرتش توهم نیست که با نوشته وی . تغییر مورد درخواستش اجابت شود .
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    نویسنده بنیاد هریتیج هنوز نفهمیده که دولت های آمریکایی و کشورهای غربی طی این سالها در تلاش بودن همین کارو بکنند با هر ردش و با هر حقه ای بود با زور و با تهدید با برجام ... ولی آمریکا موفق نشد شکست خورد ، آمریکا دیگه قدرت و شرایط گذشته اش رو ندارد جهان دیگر جهان سابق نیست ... شرابط امروز جهان به سود ما ایرانیان هست چیزی رو که شما آمریکایی ها تو بهترین حالت خودتون موفق نشدید به دست بیاورید حالا میخواهید به دست بیاورید ؟.!!!
  • CA ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    در یک برنامه تلویزیونی گفتند اگر قرار باشه جنگی بشه و مجبور بشیم به بکی از این چهار کشور حمله نظامی کنیم کدوم بهترین گزینه است روسیه چین کره شمالی و ایران همگی به اتفاق گفتند ایران چونکه بمب اتمی نداره حالا شما اینقدر این دست و اون دست کنید انقدر بشینید با این ادم کش ها گفتگو کنید که اون روز فرا برسه و ما دست بسته جلوی اینها تنها بمونیم نه چینی ها انقدر با ما دوست هستند و نه روس ها و نه کره شمالی ها که اگر کوچکترین جنگی بشه پششتیبان ما باشند با کوچکترین پخی در میرند و دم واسه غربی ها تکون خواهند داد ایران باید بمب اتمی داشته باشه اتمی شدن ایران بدون بمب اتم دوزار نمی ارزه مثل یک ببر کاغذی می مونه مثل یک پلنگ ولی از نوع پلنگ صورتیش می مونه مثل یک شیر ولی از نوع شیر پاکتی می مونه برادران سپاهی که ما به شما اعتماد داریم بخاطر ایران بخاطر شیعیان که چشم و امیدشان به ایران است ما رو محروم نکنید تمام مذاهب دنیا و حتی شاخه های مختلفشون لااقل یکی از کشورهاشون این نوع بمب را دارند انوقت چرا شیعیان نباید داشته باشند یهودی ها دارند کاتولیک ها دارند ارتدکس ها دارند بودایی ها دارند هندو ها دارند مسلمانان سنی دارند فقط شیعیان براشون باید حروم باشه امیدوارم مشرق انقدر مردونگی داشته باشید این کامنتو حذف نکنید
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      ایران اگرقصد استفاده ازبمب اتمی راداشته باشدبادرصدتشعشع وماندگاری کم وضربه زدن بالا میگیرد نه مثل هیروشیما وتهیه میتواند مثل دورزدن تحریم هاکسب کند العان درمنطقه ماچندین کشورکه درایران هم سفارت دارند وقرابت دینی وفرهنگی باهم داریم اتمی هستن ولی داشتن اتم هم تحریمها وبهانه برای تحریم رابیشترمیکند هم وجهه ی سیاسی برای اتحادامریکاوکشورهایی که تازه باایران میانه شدند مثل اروپاراوحمله رسانه ای برای توجیه حمله به ایران رادرست میکند وایران هم دراین کشورها هوادارداردومثل امریکا نیست که ازمردمش برای گول زدن ومقاصدصهیونیستی استفاده کند
  • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    اگر منطقی رفتار کنیم آمریکا واقعا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس