ابطال حکم واگذاری سهام شرکت پتروشیمی باختر/ زنده شدن 700 میلیون دلار به نفع بیت المال

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با پیگیری‌های سازمان بازرسی و به موجب ابطال حکم واگذاری سهام شرکت پتروشیمی باختر، حدود ۷۰۰ میلیون دلار سهم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و صندوق بازنشستگی تعلق گرفت.

به گزارش مشرق، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در بخشی از جلسه شورای عالی قضایی با بیان اینکه شهر کلاردشت از جمله شهرهای شمالی کشور است که در ویلاسازی مورد توجه افراد قرار دارد، محدوده قانونی این شهر را حدود ۲ هزار و ۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: درحالیکه طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی، کارگروه شهرسازی و معماری استان مازندران می‌توانست حریم شهر کلاردشت را تا ۵ برابر نسبت به محدوده قانونی شهر (۲ هزار و ۵۰ هکتار) افزایش دهد اما این کارگروه، حریم شهر کلاردشت را ۱۱ هزار و ۵۵۰ هکتار تعیین کرد که حدود هزار و ۳۵۳ هکتار بیش از آن عددی بود که به آنها اختیار داده شده بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون، قرار گرفتن جنگل‌ها در حریم شهرها ممنوع است، گفت: ۵ هزار هکتار از حریم شهر کلاردشت که کارگروه شهرسازی و معماری استان مازندران تعیین کرده را «جنگل‌ها» تشکیل داده‌اند.

خداییان تصریح کرد: با پیگیری‌های سازمان بازرسی و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران، حدود ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از حریم شهر کلاردشت کاسته شد.

وی افزایش سرمایه را یکی از موارد سوءاستفاده برخی از سهامداران در شرکت‌های سهامی دانست و با اشاره به اتفاقی که از این ناحیه متوجه شرکت پتروشیمی باختر شده است، گفت: در یک برهه زمانی که هیئت مدیره شرکت پتروشیمی باختر به موجب قانون نمی‌توانست افزایش سرمایه داشته باشد اما با تبانی این کار را انجام داده بود، یکی از سهامداران حقیقی شرکت که حدود ۲۰ درصد سهام آن را در اختیار داشت، همه آن سهام را خریداری کرد؛ با پیگیری‌های سازمان بازرسی و به موجب ابطال حکم واگذاری این سهام، حدود ۷۰۰ میلیون دلار سهم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و همچنین صندوق بازنشستگی کشور تعلق گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ابراهیم IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    5 3
    تو جیب ملت نمیاد.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 3
      منم ارث بابام رو طلب دارم.خخخخخخ
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 4
    خوش بحال خادمین خدمت و سوریه و لبنان
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      4 2
      این روزا همه جور بیمار روانی رو درمان میکنن.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      تو هم دنبال یه لقمه نون هستی
  • عدل علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    هر وقت دیدید قیمت اجناس ارزان شد و برای اب و برق و گاز برای محرومین و فقرا مجانی شد و کارخانه های زیادی دولت تاسیس کرد اونوقت من که باور میکنم برگشته به بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس