گزارش اوجی به نمایندگان درباره سفر به روسیه، ونزوئلا و ترکمنستان

وزیر نفت جزئیات جلسه خود با اعضای کمسیون انرژی درباره دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت پس از حضور در کمیسیون انرژی در توضیح جزئیات این جلسه گفت: براساس درخواست رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبنی بر توضیح در مورد وضعیت دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به خصوص چند ماه اخیر همراه با مدیران ارشد وزارت نفت در کمیسیون انرژی حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره مذاکرات انجام شده در سفر به روسیه، سفر اخیر معاون نخست وزیر روسیه به ایران و توافقنامه‌هایی که با روسیه امضا شد توضیحاتی ارائه شد، ‌ افزود: در مورد سفر چندی پیش بنده همراه با دو نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا و دستاوردهای این سفرها در خصوص تامین سوخت، صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی مطالبی را به اطلاع اعضای کمیسیون انرژی مجلس رساندیم.

وزیر نفت با بیان اینکه در این جلسه گزارشی درباره سفر به کشور آذربایجان به اعضای کمیسیون انرژی مجلس ارائه شد، گفت: در این سفر در مورد تفاهم‌نامه‌های امضا شده، افزایش سوآپ گازی از ترکمنستان به آذربایجان و همچنین توسعه میادین مشترک ایران و آذربایجان در دریای خزر در قالب کمیته تخصصی مشترک بین دو کشور تصمیم گیری شد.

اوجی در مورد کشور عمان و اتفاقات اخیری که برای اولین بار در حوزه انرژی رخ داد، گفت: در مورد میدان نفتی «هنگام»، صادرات گاز و صدور خدمات فنی و مهندسی توافقاتی انجام شد.

وی همچنین دستاوردهای سفر به ترکمنستان را برای اعضای کمیسیون انرژی تشریح کرد و گفت: در نشست امروز ما با اعضای کمیسیون انرژی، افزایش سوآپ گازی و احیای قرارداد صادرات گازی به جمهوری اسلامی ایران در این سفر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نفت در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع  در مورد برنامه‌های وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی  خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی توضیحات کاملی ارائه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس