حسنوند:دولت و مجلس قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نه دولت و نه مجلس قصد افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین را ندارند و حتی این اجازه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم به دولت داده نشده است.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش با جواد اوجی وزیر نفت، اظهارکرد: در این جلسه به دو مبحث پرداخته شد که یکی از آن ها سوخت نیروگاه ها بود و دومین موضوع طرح آزمایشی بنزین بود که اعضای کمیسیون انرژی سوالات و دغدغه های خودشان را نسبت به طرح بنزینی دولت مطرح کردند.

وی افزود:نه دولت و نه مجلس قصد افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین را ندارند و حتی این اجازه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم به دولت داده نشده است. از این رو هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد:این طرح اکنون در ۲ استان جنوبی کشور درحال اجرا شدن است تا خطاهای آن مشخص شود تا دولت دریابد که این طرح آیا برای کل کشور قابل اجرا است یا نه و اگر با شکست روبه رو شود دیگر برای کل کشور اجرا نخواهد شد.

حسنوند تاکید کرد: طرح بنزینی یک اقدام فراقوه ای است و باید نسبت به آن یک پیوست های امنیتی و اجتماعی آورده شود و همچنین باید به تمام دغدغه مردم پاسخ درست داده شود.

ایران بعد از قرارداد سوآپ روزانه ۴.۵ میلیون متر مکعب گاز دریافت می‌کند

جواد اوجی وزیر نفت نیز پس از حضور در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت قرارداد سوآپ گازی اظهار کرد: با حضور رئیس جمهور کشورمان قرارداد سوآپ گاز با کشورهای ترکمنستان و جمهوری آذربایجان امضا شد.

وی افزود: قرارداد سوآپ گازی از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه اجرا شد و از آن روز تا کنون روزانه بالغ بر ۴ ونیم میلیون متر مکعب گاز دریافت می کنیم.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش میزان مصرف گاز در فصل زمستان تصریح کرد: با توجه به مصرف ۶۰۰ میلیون مکعب مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و حمل و نقل و در حوزه نیروگاهی  ۱۰۰ میلیون مکعب، مردم مصرف بهینه گاز را رعایت کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    خواهيم ديد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    15 لیتر مصرف یک روزه مردم میشه و 29 روز دیگر رو باید بنزین 3000 تومنی بزند حالا هی بگویید قصد گران کردن نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس