تجمع هزاران لندنی علیه جانسون و در اعتراض به تورم

هزاران نفر در مرکز «لندن» در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی در انگلیس راهپیمایی کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از شهروندان انگلیس روز شنبه در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی در مرکز لندن راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جمعیت عظیمی برای برگزاری این تظاهرات در مرکز  لندن، پایتخت انگلیس تجمع کردند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به دلیل کندی در واکنش به بحران هزینه‌های زندگی مورد انتقاد شهروندان انگلیس قرار گرفته است. اینک تورم در انگلیس  و در سراسر اروپا افزایش یافته، زیرا جنگ روسیه در اوکراین منابع انرژی و مواد غذایی اصلی مانند گندم را کاهش داده است.

بر اساس فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، تظاهرات کنندگان هنگام عبور از خیابان «داونینگ استریت» محل اقامت نخست‌وزیر، وی را هو کردند. «بن رابینسون» از شهروندان انگلیسی شاغل در یک موسسه خیریه مسکن در جنوب لندن گفت که دولت جانسون نمی‌داند که اوضاع برای فقرا چقدر بد است.

تجمع هزاران لندنی علیه جانسون و در اعتراض به تورم +فیلم

«تی یو سی» سازمان زیرمجموعه اتحادیه‌های کارگری که این اعتراض را سازماندهی کرده است، اعلام کرد که کارگران از سال ۲۰۰۸ به این سو تقریباً ۲۰۰۰۰ پوند (۲۴۴۵۰ دلار) را از دست داده‌اند، زیرا دستمزدها با تورم همخوانی نداشته است.

این گزارش حاکیست، دولت جانسون با فشار زیادی برای کمک به انگلیسی‌هایی که با افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی و قبوض انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، مواجه است.

اخیرا نیز  اندیشکده «رزولوشن فاندیشن» اعلام کرد که خانوارهای انگلیسی در حال ورود به «سالی پرفشار» هستند چراکه افزایش هزینه های انرژی و بالا رفتن سریع تورم، درآمدهای آنها را تحلیل می برد.

این موسسه اعلام کرد دستمزدهای واقعی در سال ۲۰۲۲ عملا رکود خواهند داشت و تنها ۰.۱ درصد افزایش خواهند یافت. اگر روند دستمزدها در قبل از شیوع کرونا ادامه یابد، میزان دستمزدها طی سه سال ۷۴۰ پوند (۹۹۶ دلار) در سال کمتر خواهد بود.

نرخ تورم انگلیس اکنون از پنج درصد عبور کرده و ممکن است در سال آینده میلادی به ۶ درصد برسد که بالاترین رقم در یک دهه گذشته به شمار می رود. این میزان تورم به مصرف کنندگانی که در حال حاضر در حال کنار آمدن با رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا هستند آسیب خواهد زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • کارگر گرسنه IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    11 2
    کمی هم از اعتراضهای ایران بگوید
    • محمد IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      از خودت بدت نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟ هر چیزی رو می چسبونی به اقتصادی که اربابای خودت به این روز انداختن.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      تو یکم از اوضاع آلبانی تعریف کن ببینیم!!
    • محمدایوب IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      22/17تو که شبکه های اربابانتان وسعودیهای وهابی را می بینی دیگه چه مرگته مگر برات نشان نمیدن
  • AU ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 3
    یه سر به ایران بزنند و اوضاع ایران را ببینند ،
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      شما هم یه سر به اروپا بزن که خیلی کار درست هستند...
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      پول ندارن بدبختها دستمال توالت بخرن و شیر خشک، پیاده بیان ایران؟؟!! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    قابل توجه همهٔ غربگدایان ماله به دست، اگه میخواین مشرق و بقیه فقط و فقط راجع به ایران خبر بزارن، برین به ارباباتون تو بی بی سی و عنتر نشنال و غیره بگین فقط راجع به کشورهای درپیتی خودشون خبر بزارن، تا اون زمان مشرق جان دمت گرم تخت گاز روشنگری کن تا این غربگداها بیشتر بسوزن!!!
    • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      1 0
      بابا شما دیگه کی هستین با طرز تفکر؟؟؟!!!!
  • ناشناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    دوستان عزیزی که مدام برچسب آلبانی میزنن به دیگران... کلا فازتون چیه؟!! کجا زندگی میکنید؟؟؟!! اگه آلبانی نبود چی داشتین واسه گفتن؟؟؟ میخواین چی رو ثابت کنید؟؟ امثال شما آفت دین و کشور هستین...
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      امثال شما آفت دین و ملت هستید که مدام سیاه نمایی میکنید ما به عنوان مسلمان شیعه و منتظرین بقیه الله با غرب فاسد مستکبر تا آخرین نفس میجنگیم.80-90 سال زندگی پست دنیا را با اعتقاداتمان عوض نمیکنیم. به درک که دلار پایین میرود یا بالا. گیرم اصلا دلار بشود 1000 تومان آیا تو می توانی تضمین کنی که سرطان نخواهی گرفت یا سکته نخواهی کرد یا فرزندانت راه درست زندگی را انتخاب خواهند کرد یا تصادف نمیکنی یا آنکه دوستش داری او هم تو را دوست خواهد داشت.اگر در اوج ثروت هم باشی هیچ چیز این دنیا دست تو نیست. اگر زندگی همین چند روزه دنیاست با همه خوشی هایش و بعد نیستی و نابودی است که ارزانی خودتان و اگر ابدیتی در کار است و سوال و جوابی که باز دنیا ارزانی شما
    • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      واژه آلبانی ، اینجا اشاره به یک تفکر انحرافیه لطفا خودتو به نفهمی نزن و لحن آدامای حق به جانب هم نگیر واینو به اربابای ابلهت بگو اینجا انقلاب رنگی جواب نمی ده شما حتی اگه رییس جمهور هم بشید فقط می تونید مردمو آرزار بدید و مزه بریزید. در نهایت خرمشهرها به دست مردم آزاده ، آزاد می شن
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 1
      البانی صرفا به مکان نیست به ذهن است هرکس تفکر منافقین را داشته باشد بالقوه البانیایی است
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    همین حالا اونس طلاجهانی ۱۸۷۵دلار هست،ولی درایران زدند۱۸۴۰دلار! خوب این اختلاف را کی غارت میکنه!؟ بعدچطوری غرب سقوط میکنه وقتی خودمان ندانسته ازطریق( تله برجام،افسادطلبان،نفت ،گاز ،معادن،دخایر باقیمامده اب که صادر میکنیم ومحصولات وابسته به اب و ارزان .-انحصار تحریم داخلی فساد خیانت جنایت عارت داخلی خودیها..)حمایتشون میکنیم!؟
    • محمد قزل IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      خوب تو اگر میتونی بیا این وضعیت درست کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس