قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه از ابلاغ نظر دادستانی کل کشور در خصوص پتروشیمی میانکاله خبر داد و گفت: بررسی ها در این رابطه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه 31 خردادماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

ستایشی در ابتدای این نشست وفات محمدعلی کریم‌خانی، هنرمند کشور را تسلیت گفت و ضمن گرامیداشت ایام شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: ایشان نخبه و دانشمندی بود که در خط امام(ره) به عنوان یک سرباز مبارزه کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: روز تبلیغ اطلاع رسانی دینی را به خانواده بزرگ مبلغین این عرصه و کارمندان سازمان تبلیغات اسلامی تبریک می‌گویم‌. این سازمان نقش ویژه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده است، دستگاه قضایی آمادگی رفع موانع این دستگاه‌ها را دارد و مواردی که در حدود اختیارات دستگاه قضا باشد، مساعدت خواهیم کرد.

آیت الله بهشتی، معمار دستگاه قضائیه

ستایشی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: این ایام همزمان با شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران با وفای ایشان است. آیت الله بهشتی نقش بی‌بدیل در مجلس خبرگان رهبری و تدوین قانون اساسی داشتند. قانون اساسی هر کشوری قانون برتر و قانون بنیادین آن کشور است.

وی با اشاره به نقش مؤثر و مفید آیت‌الله بهشتی در شورای انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی است که این دستگاه را به صورت مستقل، اسلامی و ایرانی پایه گذاری کردند، دستگاه قضا ایران یکی از مترقی‌ترین دستگاه قضا دنیا است.

جهاد تبیین آیت الله بهشتی از طریق مصاحبه و مناظره

 سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهتمام ویژه آیت الله بهشتی به جهاد تبیین از طریق مصاحبه و مناظره گفت: با این وجود ایشان مظلوم بود و امام راحل بهشتی یک ملت برای دانستند. امیدواریم مسیر آیت الله بهشتی را ادامه دهیم‌.

ستایشی با اشاره نزدیک شدن ایام سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت: مردم ما قربانی صلاح های شیمیایی شدند، باید منع استفاده از این صلاح ها در جهان را پیگیری کنیم و همچنین از مردم آسیب دیده کشورمان احیای حق کنیم‌.

آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس و فوت دو خبرنگار گفت: دوم تیرماه سال گذشته این واقع در آذربایجان غربی همه را متاثر کرد.

وی گفت: با توجه به اعتراض به اظهار نظر هیات کارشناسی سه نفره پرونده برای اظهار نظر به هیات پنج نفره رفت. هیات پنج نفره نظر خود را داده و هر دو اظهار نظر هیات سه نفره و پنج نفره دلالت بر تقصیر راننده اتوبوس دارند. برای اشخاص دیگری که در حوزه محیط زیست و دریاچه مسئولیتی داشتند که در پرونده بوده است مسئولیتی دیده و احراز نشده و برای آنها قرار منع تعقیب صادر شده است.

پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله اظهار کرد: در این خصوص منتقد هستیم زیرا اطلاع رسانی باید به صورت روشن و شفاف صورت بگیرد، در حوزه رسانه نباید چندصدایی در یک امر واحد باشد. در خصوص پروژه میانکاله چندین بخش و نهاد در مقاطع زمانی مختلف تصمیم گیری کردند و این تصمیمات متعدد را در رسانه ها اعلام کردند!

سخنگوی قوه قضا اعلام کرد: بر اساس تصمیم معاون حقوق عامه دادستان کل کشور پروژه میانکاله متوقف شده است‌ و تا زمانی که نکات مطرح شده از سوی این معاونت برطرف نشود این پروژه به کار خود ادامه نخواهد داد.

۸۰درصد اموال مسئولان به قوه قضا اعلام شده است

ستایشی در خصوص اعلام اموال مسئولان خاطرنشان کرد: این موضوع در قانون اساسی مطرح شده و اجرای آن دغدغه ما نیز می‌باشد، این امر مهم به رئیس قوه قضائیه  محول شده است که ایشان نیز به صورت قاطع پیگیر این موضوع هستند، حدود ۸۰ درصد این اموال اعلام شده است و مابقی نیز در ایام پیش‌رو اعلام خواهد شد.

تدوین و اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه کافی نیست
وی گفت: ریاست قوه قضائیه فرمودند که تدوین و اجرای سند تحول و تعالی کافی نیست، آنچه مطلوب است، حاصل نشده است، مطلوب زمانی است که فساد وجود نداشته باشد، با وجود اینکه اکنون با فساد مبارزه می‌کنیم اما کافی نیست.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: ان شاالله با انجام اقدامات تحولی در قوه قضائیه به آسایش و امنیت در تمامی ابعاد در جامعه دست پیدا کنیم. ما بایستی باید به دنبال رضایت‌مندی آحاد جامعه باشیم.

برچیدن فساد در درون و بیرون قوه قضائیه

وی با تاکید برچیدن بستر های فساد در درون و بیرون قوه قضائیه بیان کرد: مردم از اطاله دادرسی گله مند هستند ما باید این موضوع را برطرف کنیم، در قوه قضائیه باید به‌سمت  هوشمندسازی و اجتماعی شدن گام برداریم‌.

مبارزه با ارازل و اوباش، خط قرمز قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ۲۳درصد از جرائم مالی و مطالبات دیون توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود، بیان کرد: در بحث صلح و سازش از اجرای حکم قصاص در ۷۶۳ پرونده جلو گیری شده است. همچنین خط قرمز ما مبارزه با ارازل و اوباش است، امنیت نباید از مردم ما سلب شود.

معاون اول قوه قضا پیگیر باند خودرو است

ستایشی درخصوص باند خودرو گفت: دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضائیه به این موضوع ورود پیدا کرده و این موضوع در حال رسیدگی است.

ادامه دارد

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    کوه خواران وسر مایه داران در بخش صنعت ومعدن قوی هستند ومحیط زیست را نابود میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس