کد خبر 1390453
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

یک وب‌سایت خبری فاش کرد، ولی‌عهد سعودی دنبال اجرای طرحی است که به صهیونیست‌ها اجازه خرید ملک در مکه و مدینه را می‌دهد.

به گزارش مشرق، منابع سعودی از طرح‌هایی به منظور واگذاری املاکی در شهرهای مکه ومدینه به صهیونیست‌ها به دستور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خبر دادند.

بر اساس گزارش «سعودی لیکس»، این منابع افزودند، بن سلمان با اجازه دادن به صهیونیست‌ها برای تملک در مکه و مدینه و افزایش نفوذ علنی آنها، درهای عادی‌سازی را کاملا باز کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، «ماشین رسانه‌ای» وابسته به خاندان حاکم سعودی در آوریل گذشته شروع به صحبت درباره پیش‌نویس طرحی جدید درباره مالکیت املاک کرد و افزود، این طرح شامل اصلاحاتی است که به غیر سعودی‌ها نیز اجازه مالکیت املاک در داخل مدینه و مکه را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آشتی‌کنان عربستان و اردن با چاشنی ضد ایرانی

سیستمی که تا کنون در این مورد به آن استناد می‌شده و مصوبه آوریل ۲۰۰۰ است، می‌گوید، هیچ غیرسعودی نمی‌تواند حق مالکیتی بر املاک موجود در مکه و مدینه جز از طریق ارث داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده، طرح بن سلمان به شرکت‌ها و شخصیت‌های صهیونیست اجازه می‌دهد املاک موجود در مکه و مدینه را به گذرنامه‌های غیراسرائیلی خود از جمله گذرنامه‌های آمریکایی و اروپایی خریداری کنند.

اخیرا و به دنبال گمانه‌زنی‌های اخیر درباره تلاش میانجیگرانه آمریکا برای عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه تل‌آویو در این باره اظهارنظر کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم به تلاش‌ها برای عادی سازی روابط تل‌آویو با ریاض اعتراف کرد.

بنا بر گزارش «تایمز اسرائیل»، این مقام ارشد تل‌آویو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال هماهنگی با آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه عادی‌سازی روابط خود با عربستان سعودی است.

این اظهارنظر در شرایطی انجام شده که اخیرا وبگاه آمریکایی «آکسیوس» از تلاش میانجی‌گرانه و بی سر و صدای آمریکا بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ... IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 1
    زمان پیامبر هم اجداد این وهابیون با یهودی ها میپلکیدن
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 1
    این دیگه عادی سازی نیست، این ملعون قشنگ معلوم است که در پی از بین بردن اسلام هست.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    تنها راهش اجاره پایگاه نظامی به روسیه و چین در جزایر سه گانه در خلیج فارس هست،
  • CA ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 1
    : اسرائیل در حال فروپاشی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس