نیروگاه

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیشرفت ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، نسبت به برنامه از نظر وزنی ۲۴ درصد عقب‌ماندگی دارد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی شامگاه جمعه در آغاز عملیات بتن‌ریزی دیواره راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه برای ما اهمیت داشت که موانع پیشبرد کار در واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر را برطرف کنیم اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و اراده‌ای که در دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور وجود دارد و با توجه به بازدید رئیس جمهور از نیروگاه اتمی، با استفاده از شرایط به وجود آمده برای شناسایی آسیب‌ها و برطرف کردن آنها اقدام شده تا بتوان در چارچوب اهداف اصلی و عملیاتی که می‌تواند ما را برای هر چه سریع‌تر به ثمر رساندن ۲ واحد جدید کمک کند، برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: ما نیاز داریم که از این تاریخ به بعد علمکرد متفاوتی در این طرح ثبت کنیم و حرکت پیوسته‌تری را انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه پیشرفت ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، نسبت به برنامه از نظر وزنی دارای ۲۴ درصد عقب‌ماندگی است گفت: ۲۸ ماه در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تأخیر داریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در حال حاضر با توجه به رفع محدویت کرونایی و با توجه به اینکه شرایط با وضعیت روان‌تری دنبال می‌شود، بتوان عملکرد مطلوب با اراده و ساختار جدیدی که در تولید و توسعه دنبال می‌کنیم محقق شود.

   بیشتر بخوانید

    بازدید اسلامی از روند ساخت و پیشرفت نیروگاه اتمی بوشهر

اسلامی تأخیر در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر را به سبب شرایط تحمیلی دانست و بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده، این طرح از پشتوانه مالی متفاوتی برخوردار است و تلاش می‌شود اوضاع گذشته تکرار نشود.

وی بیان کرد: باید اکنون پیشرفت در واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی ۳۲ درصد بود، اما پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد است، این قابل جبران نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: نکته مهم این است که این مشکلات تداوم نداشته باشد و تأخیر بیشتری تحمیل نشود که بر آن اراده کرده‌ایم و با توکل به خدا همت و حرکت غیرتمندانه و همکاران دستگاه مجری طرح، محقق خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس