.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی خود را ناتوان از مقابله با نفوذ ایران در منطقه می‌بیند و قادر به جلوگیری از پیشرفت پروژه هسته‌ای‌ تهران نیست، تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی را ضروری‌تر از هر زمانی می‌داند.

سرویس جهان مشرق _ عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، قطر، بحرین و اردن حدود هفتاد سال قبل و بعد از تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی درباره طرحی برای تشکیل ارتش مشترک عربی صحبت کردند که تحت عنوان «ناتو عربی» از آن یاد می‌شد؛ طرحی که هرگز اجرا نشد. بعد از آن به دنبال آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ و آشوب‌هایی که همه جهان عربی را در برگرفت مجددا بحث تشکیل ناتو عربی مطرح شد و آمریکایی‌ها نیز به منظور اجرای پروژه‌های خود در منطقه که مهمترین آن براندازی نظام سوریه بود، از این طرح حمایت کردند.

ناتو عربی یا ناتو صهیونیستی-آمریکایی؟

کشورهای عربی مذکور در ابتدا مدعی بودند که هدف از ایجاد ناتو عربی مقابله با رژیم صهیونیستی است، اما  ماهیت و اهداف تشکیل ارتش مشترک عربی نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای مطرح شده در این زمینه تشکیل ناتوی عربی نه تنها موجب نگرانی صهیونیست‌ها نمی‌شود بلکه در خدمت آنها نیز هست. در واقع تشکیل ناتوی عربی یک طرح آمریکایی است نه طرح عربی و هدف آن مقابله با نفوذ ایران در منطقه و تضعیف قدرت محور مقاومت بود. به همین دلیل رژیم صهیونیستی همواره از چنین طرحی حمایت می‌کرد.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

تکاپوی صهیونیست‌ها برای تشکیل ناتو عربی-اسرائیلی

بعد از ناکامی آمریکا و متحدان آن در براندازی نظام سوریه و شکست تروریسم در این کشور به دست ارتش عربی سوریه و متحدان آن از محور مقاومت، طرح تشکیل ناتو عربی تقریبا لغو شده بود تا این که اوایل سال جاری میلادی «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به کشورهای سازشکار بحرین و امارات سفر داشته است پیشنهادی در این زمینه مطرح کرد. بنت به کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد داد تا یک ائتلاف عربی با مشارکت اسرائیل تشکیل دهند.

پیش از این نیز در فوریه ۲۰۱۷ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به موضوع ناتوی عربی اشاره و اعلام کرده بود که زمان تشکیل یک اتحاد رسمی با کشورهای عربی فرا رسیده است.   او همچنین برای ترغیب رژیم‌های عربی جهت پیوستن به چنین ائتلافی مدعی شد کشورهای میانه‌رو سنی باید بدانند که بزرگ‌ترین خطر آنها اسرائیل و صهیونیسم و یهودیان نیستند بلکه ایران است.

بنابراین این بار پروژه ناتو عربی به «ناتو عربی-اسرائیلی» تبدیل شد که صهیونیست‌ها برای تشکیل آن بسیار مشتاق هستند. طی هفته‌های گذشته نیز بحث تلاش اسرائیل برای تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران مطرح شده بود تا اینکه چند روز قبل «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفت که کشورش از تشکیل ائتلاف نظامی در خاورمیانه، مشابه ناتو پشتیبانی خواهد کرد.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

وی اظهار داشت: من می‌خواهم شاهد ورود کشورهای بیشتر در منطقه در این ائتلاف باشم و یکی از اولین افرادی خواهم بود که از ایجاد ناتو در خاورمیانه حمایت می‌کنم. چشم انداز چنین ائتلاف نظامی باید کاملا واضح باشد و نقش آن باید به خوبی مشخص شود.

ناظران امور بر این باورند که نمی توان به طور دقیق ارزیابی کرد منظور پادشاه اردن از تشکیل ناتو عربی در خاورمیانه چیست؛ اما شاخص ها نشان می‌دهد پیشنهادات مربوط به این پروژه در جریان سفری که قرار است «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه داشته باشد مورد ارزیابی قرار بگیرد.   اطلاعات رسانه‌های غربی نشان می‌دهد بایدن در سفر به منطقه و به طور مشخص عربستان سعودی و فلسطین اشغالی قصد دارد درباره توافقنامه‌های همکاری نظامی استراتژیک با کشورهای عربی گفتگو کند.

طرح آمریکا برای اتحاد نظامی متحدانش در خاورمیانه

یک منبع اردنی در این زمینه فاش کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دنبال ایجاد یک وضعیت هماهنگی مشترک میان متحدان خود در خاورمیانه از طریق یک اتاق عملیات ویژه برای سیستم‌های راداری در پدافند هوایی است؛ به گونه‌ای که متحدان آمریکا در خاورمیانه در زمینه دفاعی به یکدیگر متصل شوند.

اما از نظر سیاسی هنوز مشخص نیست که پیشنهاد تشکیل ناتو خاورمیانه منجر به چه اتفاقاتی می‌شود یا این پروژه یا چگونه قرار است به اجرا در بیاید.

اما گذشته از ادعاهای متعددی که درباره اهداف تشکیل ناتو خاورمیانه مطرح می‌گردد، کاملا روشن است که هدف اصلی چنین ائتلافی مقابله با نفوذ ایران در منطقه می‌باشد و کاملا در راستای  اجرای خواسته‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست. برخی کارشناسان به نقش ترکیه نیز اشاره می‌کنند و معتقدند که آنکارا بعد از تقویت اتحاد با رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال تثبیت جای پای خود در منطقه است. به همین دلیل رسانه‌های نزدیک به حزب عدالت و توسعه ترکیه تلاش دارند پیشرفت‌های ایران در منطقه و متحد کردن محور مقاومت از لبنان تا عراق و یمن را به چالش بکشند.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

ترکیه همچنین معتقد است که اتحاد ایران و روسیه در سوریه موقعیت آنکارا را در این کشور تضعیف کرده است. بنابراین ترک‌ها تلاش دارند تا پیش از آمدن بایدن به منطقه و در جریان سفری که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به آنکارا داشت  یک کمپین علیه ایران تشکیل دهند. کارشناسان بر این باورند که این تحرکات مشکوک ترکیه در راستای تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی و بهانه‌ای برای توجیه عادی‌سازی با اشغالگران و هماهنگی اطلاعاتی با آنهاست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه همچنین در تلاش است تا قبل از سفر جو بایدن به عربستان و فلسطین اشغالی رضایت وی را جلب کند.

از طرف دیگر وبسایت «بریکنگ دیفنس» متخصص در امور دفاعی  در نیویورک با انتشار گزارشی اعلام کرد، منطقه در آینده نزدیک شاهد تغییراتی به ویژه در زمینه همکاری‌های امنیتی بین کشورهای عربی و اسرائیل خواهد بود که این تحولات در جریان سفر بایدن به منطقه ظاهر خواهد شد.

این وبسایت همچنین به سخنان «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره پیوستن اسرائیل به اتحاد موسوم به ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه اشاره کرد که شامل یک شبکه دفاعی هوایی در منطقه به رهبری ایالات متحده و با حضور برخی کشورهای عربی خواهد بود.

پیش از این نیز شایعاتی درباره ترتیبات دفاعی و همکاری‌ها در این زمینه میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی مطرح شده بود اما هنوز مشخص نیست که به چه مرحله‌ای رسیده است و احتمالاً این کشورها شامل امارات و عربستان و قطر و بحرین و مصر و اردن باشد. بر اساس این گزارش هر چند که کشورهای امارات و بحرین  و مصر و اردن معاهدات صلح با اسرائیل امضا کرده‌اند و روابط دیپلماتیک با آن دارند اما ائتلاف  نظامی رسمی  میان آنها تشکیل نشده است.

هدف صهیونیست‌ها از تلاش برای ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در منطقه

همچنین یک منبع آگاه در گفتگو با روزنامه القدس العربی اعلام کرد هنوز هیچ شاخص روشنی درباره جزئیات ناتو خاورمیانه مشاهده نشده است اما صحبت‌های پادشاه اردن درباره اهداف روشن این ناتو به معنای آن است که اسرائیل قرار است به ناتو خاورمیانه بپیوندد است.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

هفته گذشته نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم به طور علنی درباره لزوم تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران صحبت کرده و همچنین از آمریکایی‌ها خواستند که در برابر ایران گزینه نظامی اتخاذ کند.   کارشناسان بر این باورند که این تکاپوهای رژیم صهیونیستی در وهله نخست مربوط به پرونده هسته‌ای ایران است؛ پرونده‌ای که صهیونیست‌ها نمی‌توانند موضع مشخصی در قبال آن اتخاذ کنند. «عاموس یادلین»   رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در این زمینه می‌گوید، واقعیت این است که اسرائیلی‌ها هنوز درباره پروژه هسته‌ای ایران سر درگم هستند. به این صورت که مقامات اسرائیلی ارزیابی می‌کنند اگر توافق هسته‌ای احیا گردد، ایران از تحریم‌ها نجات پیدا می‌کند و اگر مذاکرات وین به بن بست بخورد ایرانی‌ها می‌توانند غنی‌سازی اورانیوم را تا ۹۰ درصد پیش ببرند.   بنابراین هر دو سناریو به ضرر اسرائیل است.

به همین دلیل صهیونیست‌ها معتقدند که تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی  بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد و  در شرایطی که ایران توانسته نفوذ خود را در منطقه تثبیت کند و در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای است  تل آویو نباید بیکار بنشیند.   به عبارت دیگر همان طور که در اهداف اصلی توافق‌های صلح رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مشخص بود این رژیم قصد دارد از اعراب به عنوان ابزار اجرای خواسته‌های خود علیه ایران استفاده کرده و در هر جنگ آینده با محور مقاومت، این کشورها را سپر دفاعی خود قرار دهد.

چرا تشکیل ائتلاف ضد ایرانی ممکن نیست؟

اما آیا واقعا تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی با حضور کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی محقق می‌شود  و پروژه ناتو عربی- اسرائیلی به مرحله اجرا در می‌آید. شاید دقیقا نتوان به این سوال پاسخ داد اما شاخص‌ها حاکی از آن است که موانع  تشکیل یک ائتلاف مشترک عربی در منطقه از ۷۰ سال گذشته تاکنون همچنان به قوت خود باقی است و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به چنین ائتلافی به پیوندد همراه با چالش‌های جدید خواهد بود:

- در ابتدا باید شکننده بودن روابط میان کشورهای عربی را مد نظر قرار داد.   هر چند که بعد از آشتی عربستان و امارات و مصر و بحرین با قطر بحران خلیج فارس تا حدی به پایان رسید اما اختلافات ریشه‌ای و ماهیتی میان این کشورها هنوز پابرجاست و توافق آشتی بنا بر اهداف راهبردی و منافع فعلی این کشورها بوده است.

- تجربه ناموفق ائتلاف مشترک عربستان و امارات علیه یمن و خسارت‌هایی که ریاض و ابوظبی در این جنگ فرسایشی متحمل شدند موجب شده تا کشورهای عربی از تشکیل هر ائتلاف خصمانه جدید که پیامدهای آن به مراتب خطرناک تر از ائتلاف علیه یمن خواهد بود امتناع کنند.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

- در شرایطی که حتی ایجاد یک ناتو عربی در خاورمیانه ممکن نیست، پیوستن رژیم صهیونیستی به چنین ائتلافی علنا از آن سلب مشروعیت می‌کند و با واکنش ملت‌های عربی همراه خواهد بود؛ ملت‌هایی که که از همان ابتدا هرگونه عادی‌سازی و سازش با اشغالگران صهیونیست را رد کرده‌اند.

- با وجود اینکه رژیم صهیونیستی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه حساب زیادی روی توافق‌های صلح خود با کشورهای عربی باز کرده است، اما به طور کلی در مواجهه با محور مقاومت نمی‌تواند به این کشورها اعتماد کند. در همین زمینه روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی نوشت، ارزیابی‌های امنیتی مراکز اسرائیلی نشان می‌دهد که حتی در سایه توافق صلح با کشورهای عربی در منطقه، باز هم اسرائیل نمی‌تواند امنیت داشته باشد.

تکرار پروژه‌های شکست خورده آمریکایی-صهیونیستی با سرفصل جدید/ چرا ائتلاف ضد ایرانی در منطقه محکوم به شکست است؟ +تصاویر

- تحولات اخیر منطقه حاکی از تلاش کشورهای عربی برای همگرایی با ایران و ایجاد همکاری‌های دوجانبه با کشورمان است. در این زمینه امارات متحده عربی با نرم کردن مواضع خود در برابر ایران به دنبال برقراری روابط مسالمت آمیز با تهران می‌باشد. از طرف دیگر نیز می‌بینیم که سعودی‌ها با میانجیگری عراق تلاش دارند تا مذاکراتی که از سال گذشته با ایران آغاز کرده‌اند به نتایج مطلوب برسد.   بنابراین به نظر نمی‌رسد که  کشورهای مذکور در حال حاضر انگیزه قوی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران داشته باشند.

- همانطور که اشاره شد بعد از ناکامی عربستان و امارات و سایر متحدان عرب آنها در تحقق اهدافشان در جنگ علیه یمن، این کشورها به هیچ وجه به دنبال ماجراجویی دیگری نیستند. بنابراین از آنجایی که ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران به معنای اعلان جنگ با تهران است کشورهای عربی نمی‌توانند منافع خود را به خطر بیندازند و به شکل علنی خود را در وضعیت تقابل نظامی با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

-حتی اگر کشورهای عربی دچار اشتباه محاسباتی شده و به چنین ائتلافی بپیوندند؛ ائتلاف مذکور قبل از آغاز اجرای برنامه‌های خود دوامی نخواهد داشت و فرو می‌پاشد.

** خبرنگار: مصطفی خاطری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نیما IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    12 5
    ناتوی عربی محکوم به شکست هست
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      8 8
      اسقاطیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      باز هم ائتلاف علیه ایران و شورای امنیت و امضای برجام دوم مثل گذشته.
    • DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 24
      .....همانطور که اشاره شد بعد از ناکامی عربستان و امارات و سایر متحدان عرب آنها در تحقق اهدافشان در جنگ علیه یمن، این کشورها به هیچ وجه به دنبال ماجراجویی دیگری نیستند. بنابراین از آنجایی که ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران به معنای اعلان جنگ با تهران است کشورهای عربی نمی‌توانند منافع خود را به خطر بیندازند و به شکل علنی خود را در وضعیت تقابل نظامی با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. -حتی اگر کشورهای عربی دچار اشتباه محاسباتی شده و به چنین ائتلافی بپیوندند؛ ائتلاف مذکور قبل از آغاز اجرای برنامه‌های خود دوامی نخواهد داشت و فرو می‌پاشد.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 6
      خداکنه آواکس به تعداد زیاد از آمریکاخریداری بشه آواکسها بزرگترین خطر برای رژیم صهیون هستن که در کوتاهترین زمان از ایران به اسراییل میرسن واونجا رو شخم میزنن وبرمیگردن خرید بدون معطلی آواکس از واجبات آواکس آواکس آواکس
    • DE ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 39
      ۱۴:۳۰ خداکنه آواکس به تعداد زیاد از آمریکاخریداری بشه خخخخ آواکسها بزرگترین خطر برای رژیم صهیون هستن که در کوتاهترین زمان از ایران به اسراییل میرسن واونجا رو شخم میزنن وبرمیگردن!!! مطمئنی ؟ خرید بدون معطلی آواکس از واجبات آواکس آواکس آواکس// خخخخخ فکر میکنی آواکس قوطی واکسه یا گاو آن که شخم بزنه چی پشت سزهم بلغور کردی .آواکس که جنگنده نیست گنجده هست خودت را مسخره کردی عمو . بیا این خبر را بجاش بخون : ساخت پیشرفته ترین هواپیمای آواکس درایران/ تمام خاور میانه زیرپوشش رادار ایران قرار گرفت
    • IQ ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      من روی سخنم به این نظری هست که میگه اواکس بخریم نظرت چیه چند تا بی ۵۲ با ویدو رادار گریز هم بخرن از آمریکا اون از اوجب واجبات ه 😁
    • US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      فکر کن ناتوی محور مقاومت مسلح شده به باور 373 ،سامانه سوم خرداد وسامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد یعنی آسمان وحشتناک این بعلاوه موشک های نقطه زن نسل جدید ایران کن که مثل سیل روی هدف با سرعتی بالای 7 ماخ و سنگرشکن کدوم سامانه پدافندی راداری هست بتونه 7 برابر سرعت صوت رو در لحظه رهگیری کنه؟:)) کنار واحد های زمینی مجهز به تانک کرار و خودرو توفان کلی دوش پرتاب پیشرفته که خیلی زیاده و از حوصله خارج با پشتیبانی هوایی یکی از قویترین و بهترین ناوگان پهپادی جهان و مهمتر شیر مردانی که هیچ ترسی ندارن جز از خدا ولی اونا می دونن برای مادیات دنیا دور هم جمع شدن واقعا خود ترس هست محور مقاومته اینجوری مجهز شده برای دشمنانش و دیدنی هست مصاف ناتوی پوشکی جلوی ناتوی شیران محور مقاومت.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      42 2
      جالب اينجاس كل دنيا شكست ميخورن ولي زندگي ما هر روز بدتر از ديروزه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 27
      ۲۳:۰۳؛ اولا زندگی تو روز به روز بدتره نه باقی مردم. ثانیا، میشه دشمن شکست بخوره، ما هم در داخل ضعف داشته باشیم. موفقیت و شکست ما و دشمنان نقطه مقابل هم نیست. پیشنهاد میدم دشمنان انقلاب کلا وارد تحلیل نشن
    • CH ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      ۱۴:۱۵ برو خدا شفات بده اوضات خیلی خرابه زندگی این بده خدا روز به روز بدتر میشه اما بقیه مردم بدتر نمیشه معلوم نمیشه از کدوم جنگلها زدی بیرون وتو جامعه نبودی.هههههه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 18
    یه زمانی اسرائیل یه دوست تو منطقه داشت با کلی دشمن،الان کلی دوست و رفیق داره با یه دشمن.این وسط کلی از منابع و منافع کشور هم برای دشمنی با اسرائیل هدر رفت.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      12 5
      سلام فرمانده حتی در فقیر ترین و ناشناخته ترین نقاط آفریقا توسط کودکان در حال خواندن است.
    • US ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      یکروزی ایران 10 هزار ساله که اولین تمدن دنیا رو ساخت در تمدن کهن ایلام و جیرفت دست تنها با مردم خودش اولین امپراطوری تاریخ بشر به عین خود کلمه رو در زمان ماد که از هر طرف ملت ما تحت فشار بیگانگان بود بازم دست تنها با مردم خودش ساخت و دوباره عظیمترین امپراطوری دنیا بازم دست تنها با مردم خودش به نام هخامنشیان نزدیک نصف جمعیت کره زمین در آن روز بنا نهاد به جای رسید جلوی کشوری سر خم کرد و وابسته اون بود که بدنام در انسانیت بود و کل تاریخش به 300 سال نمی رسید با اسرائیلی دوست بود به قول شما که یک طرفه بود این دوستی عملا ما سپر دشمنی عربها برای اسرائیل و سپر دشمنی شوروی با امریکا شده بودیم فکر کن کشوری که همیشه قطب قدرت دنیا بود شده نوچه 2 تا از بدنامترین و بی هویتترین کشورهای جعلی خود ساخته اما امروز چی کل این آشغال ها از دور ما رفتن دوباره با مردم خودمون مثل اجدادمون شبه امپراطوری ساختیم اما اینبار با برادران خونی خودمون چه اهمیت که اسم محور مقاومت دنیا رو تکون می ده وقتی کل دنیا جمع شد اما حرف محور مقاومت و ایران دیکته شد به دنیا تازه با مشکلات نفوذی های داخلی حالا فکر کن یکدست بود عشقه این ایرانی که داره جا پای اجدادمون بر می داره و خودش رو دوباره از نوچه بودن رسونده به قطب قدرت بودن با مردم خودش نیازی به هیچ لاشخوری نداره نه به حرف به تجربه تاریخ و قطعا این ایران خیلی قویتر خواهد بود با عقیده اسلام و یاری خدا حالا شما باز اصرار داری ما تنها هستیم؟!
    • سلام IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      اشتباه میفرمایید. زمانی صهیونیستها یک دوست زسمی و دهها دوست پنهانی در منطقه داشتند. بروید و خیانتهای سادات در جنگ رمضان را بخوانید. اما، ملتها با او دشمن بودند و سران ملتها جرائت ابراز علنی دوستی با صهیونیستها را نداشتند. بروید سرانجام شاه و سادات را بخوانید. الآن همه ملتها در دشمنی خود با صهیونیستها پابرجا هستند، اما سران دولتهای منطقه مزوری را کنار گذاشته اند، یعنی آمریکا مجبورشان کرده که به اصطلاح رو بازی کنند. به همین دلیل، دیگر دولتها توان فریب ملتها را ندارند و سکه مقاومت از تل آویو تا حیفا و تا لبنان و تا مصر و الجزایر و ترکیه و سوریه و بحرین و یمن اعتبار روزافزون دارد. دقت کنید که امروز این ایران نیست که میخواهد صهیونیسم را نابود کند، تمام جهان اسلام قصد اینکار را دارد.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 0
      اوج حماقت دشمنان اسلام رو در این نظر می‌بینید. با انجام وظیفه الهی حمایت از مظلوم، قرار است رژیم غاصب و عواملش با هم زیر خاک بروند. نقشه تصفیه منطقه‌ست نادان
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    ائتلاف کشورها غیر از ائتلاف مهره هاست. منطقه غرب اسیا بدلیل پیوندهای قومیتی و مذهبی و سنتی هیچگاه نمیتونن مقابل هم بایستند بخلاف اروپا که در دو جنگ جهانی چند ده میلیون از هم را کشتند. در هر حال میشه گفت اونکسی در خاورمیانه پیروز میشه که بتونه ملتها را دنبال خودش بکشونه و اینکار توسط رهبران دینی رقم میخوره نه سیاستمداران اتو کشیده. الکاظمی مهره ایه که برای اختلال در ارتباطات ایران و عراق وارد صحنه شده و متاسفانه قدرت طلبی سفیهانه مقتدی صدر هم به کمکش اومده گرچه من مقتدی صدر را بازیچه دست انگلیس میدونم. اردن قراره جای سعودی را بگیره و این ماموریت بایدن در سفرش به منطقه است. شاید در ابتدای کار این ائتلاف شکل بگیره و بخشی از منطقه هم تحت تسلطش بره اما هیچکدام از این اعضا در واقع نمیتونن رهبری یکی را بر خودشون تحمل کنن. مثلا ترکیه اساسا نمیتونه ائتلاف قدرتمند عربی را تحمل کنه یا مردم عراق و بحرین و لبنان زیر بار نمیرن و یا عمان خودش را بخطر نمیندازه و در نهایت سعودی هم تحمل سیادت اردن را نداره. احمقهای عرب نمیفهمند که تشکیل این ائتلاف در واقع برای قرار دادن کشچرهای منطقه در مقابل هم هست. ما نیاز به یمن داریم و غربی ها این را میدونن و بخاطر همینه که سیسات خارجی ما را بجای یمن و بحرین و عراق و اذربایجان گ،مشغول برجام کردند.
  • DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 36
    یه زمانی اسرائیل یه دوست تو منطقه داشت با کلی دشمن،الان کلی دوست و رفیق داره با یه دشمن.این وسط کلی از منابع و منافع کشور هم برای دشمنی با اسرائیل هدر رفت.--// واقعا از این حرف تا حالا مزخرفتر نشنیده بودم . سران مرتجع عرب همیشه نوکر ودستنشانده امریکا و صهیونیست بودند و هستند فقط کامل علنی و دوربینی نشده بود وقتی 75 سال است رژیم آپارتاید شبانه روز فلسطینیان را به خاک و خون میکشد و سران مرتجع عرب تاره کشورهایی را محکوم میکنند که فلسطین را کمک میکنند این یعنی نوکری تمام عیار سران مرتجع عرب و سواری دادن به صهیونیست ها تازه این دیکتاتورهای دست نشانده عربی در کشورهای خودشون هم پایه مردمی ندارند چه برسه در منطقه. به گفته هزاران باره رژیم آپارتاید در این 75 ساله فقط روزبروز در دنیا تنفر از صهیونیست و یهود ستیزی به قول خودشون زیاد و زیادتر شده حالا هرچه بخوان دور هم جمع شوند .سران مرتجع عرب مانند زمان توحششان در بادیه چشم دیدن همدیگر را ندارند حالا چه ائتلاف کنند با جوده چه اختلاف چه اختلاط.در زمان اول اسلام هم تمام دشمنان اسلام کافران و مشرکان و منافقان ...وخصوصا جهود با هم ائتلاف کردند و خداوند چنان شکستی به آنها داد که حالا تازه بعد از 1450 سال میخوان باز ائتلاف کنند اینبار چنان شکستی خواهند خورد که دیگه ازجا نتونند پا شن چه برسه به 1400 سال آینده.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 3
      خودت تایپ میکنی؟ کار و زندگی نداری؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 2
      باید با آرژانتین هم متحد شویم تا به مشرکان ضربه بزنیم.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      کی دوسته؟ کی دشمنه؟ حکومت هایی که به زودی میرن یا مردم اون کشورها؟ شاید بتونن حکومت های فاسد و وابسته رو با خودشون همراه کنن، مردمشون چی؟ این حکام از اول هم با اسرائیل و آمریکا بودن، وهابی های عربستان توسط انگلیس با همین هدف ایجاد و تقویت شد. برید در هر کشوری عربی، مسلمان، منطقه، سوال کنید ببینید دوست رژیم اشغالگر قدس هستن یا دشمن؛ داستان سرایی هم برا خودت نکن؛ رژیمی که نصف کوچکترین استان ایران هم نمیشه در حدی نی که بخواد دوست و یا دشمن ایران باشه، در تضاد با منافع ایران هستش، فلذا ایران نابودش میکنه.
    • NL ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      18 1
      ۱۴:۳۵ این حسین فیلترشکنه خیلی تابلوهه اگه حتی بدون فیلترشکن هم بیاد کاملا مشخصه یه قسمت خودش می نویسه که پر از غلط املائی هست یه قسمت دیگه کپی میکنه.هههههههه
    • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 8
      خخخخخ باز این یارو بیرق آلمان دا دید قاطی کرد .خب تو اون قسمتش را بخون که غلط املایی نداره. والا
    • NL ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 1
      ۲۳:۲۰ هرهرهرهر قاطی نکردم جناب به هرحال ما به اسم حسین میشناسیمت چیز مهمی هم نیست که بخوای به خاطر این حالا بخوای ایراد بگیری چه اسمت این باشه چه نباشه ......در ضمن اون نیشت هم که تا بناگوش بازه ببند.ههههه
    • DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      16 1
      همین الان 110 هزارتومن ADSL شارژ کردم خدا لعنت کنه باعث وبانی این گرونی اینترنت اون وقت بیام اینجا سر به سر حسین شاسکول VPN بذاریم.ههههه
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    تلاش برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی تو منطقه‌ موضوع جدیدی نیست و از دهه ها قبل وجود داشته و حتی تو دوره ترامپ که اوج خصومت کشورایی مثل عربستان و امارات با ایران بود این طرح اجرایی نشد چه برسه به الان که امارات دنبال روابط راهبردی با ایرانه و عربستانم برای به نتیجه رساندن مذاکرات دست وپا میزنه
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 0
    از همه رو مخ تر این کوتوله دست پرورده انگلیس است.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 0
    همشون رو هم جای یک مشت محکم ما هم نمیشوند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    چون استکبار از(تله برجام وتحریمها وحضور وهزینه های هنگفت‌‌.)علیه ایران ودنیا شکسته خورده ۱-باید استکبار،وهابیها،صهیونیسنها ونوکران وابستکان،شیفته،خاین جاسوس عارتگر جنایتکار عارتگز داخلی وخارجیشان وخارجیشان...)تعهدکتبی،تضمین اجرایی بدهد که درهیچ(مسئله وانواع پیشرفتها بدون هرگونه محدودیت ایران....)دخالت نداشته باشندوهرگونه هزینه های جانی مالی بتن کردن تعلیق پلمپ محدودیت وحضورجاسوسان اژانس وبازرسی... عیر قابل قبول خواهدبود ۲-تعهد وضمانت کتبی ومعتبر بدهنند کلیه تحریمها علیه مردم ایران سپاه بسیج و....بطور کامل حذف وازروز اول اجرایی شودوهیچگونه حضور وانواع دخالتهای نظلمی سیاسی واقتصادی درمنطقه وایران نداشته باشند وکشورهای شرق بطور مستقل عمل خواهمد کرد ۳-بایدتعهد کتبی وبا ضمانت اجرایی بدهند که تمام مزدوران داخلی خارجیشون اعم از شیفتکان وابستگاح ووهابیها وصهیونیسم وپایگاه ها و....ازشرق خارج کنند ۵-اگر ایران غیر( بالستیک وبمب اتمی )میخواهند بعدازاینکه تمام تسلیحات اتمی خودشان را طبق قراردادهای منعقده چندین دهه گذشته شان معدوم وحذف کنندو-ایران هم پشت سرشون حذف خواهد کرد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    فقط اون عکسی که این معیوب‌العقل‌ها با هم دست میدن رو ببینید، عیار دشمنان ایران دستتون میاد! زبان بدنشون حکایت از یک حماقت دیرینه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس