کد خبر 1392211
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مذاکرات ایران عربستان

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام آمادگی عربستان برای مذاکرات دیپلماتیک با ایران اظهار داشت: به زودی زمان برگزاری این مذاکرات در بغداد مشخص می شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران گفت: سفر الکاظمی به تهران از پیش برنامه ریزی شده بود و این سفر در چارچوب موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای معنا پیدا می‌کرد از جمله نقش مثبت و سازنده‌ای که بغداد در ماه‌های گذشته در روابط ایران و عربستان ایفا کرده است. در این سفر درباره موضوعات اقتصادی و پروژه‌هایی که معطل مانده و یا در حال انجام است، تبادل نظر انجام شد. در خصوص مراودات مردمی و رفت و آمدها گفت‌وگو شد. روابط دو کشور چند لایه و راهبردی است و همواره این موضوعات پیگیری می‌شود و متعاقب سفری است که چند وقت پیش وزیر خارجه عراق به ایران داشت.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد دیگر این سفر نقشی است که عراق در گفت‌وگوهای ایران و عربستان ایفا می‌کند. پنج دور گفت‌وگوها در بغداد برگزار شده و از نقش عراق تقدیر می‌کنیم. الکاظمی نکاتی را از طرف عربستان به ما منتقل کرد براساس آنچه شنیدیم طرف عربستان این آمادگی را دارد که در سطح دیپلماتیک مذاکرات ارتقا یافته و این مذاکرات در بغداد ادامه یابد و بزودی تاریخ آن معلوم می‌شود و این کار در سطح دیپلماتیک جلو می‌رود. توافقی بود که مقدمات سفر هیأت‌های فنی برای بازدید از سفارتخانه‌ها انجام می‌شود که همه طی روزهای آتی پیگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 2
    عربستان با ایران تربیت شده دارد مذاکره می کند . این ایران ایران وحشی قبل نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس