مرعشی: هیچ امکانی برای همکاری اصلاح طلبان با لاریجانی وجود ندارد

دبیرکل حزب اشرافی کارگزاران ادعا کرد: برخلاف دولت اصلاحات، دولت رئیسی در سالگرد پیروزی انتخاباتی خود چیزی برای افتخار ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: به گزارش روزنامه سازندگی، حسین مرعشی در کلاب‌هاوس گفت: وقتی آقای خاتمی در سال ۷۶ به پیروزی رسیدند به‌اندازه‌ای این پیروزی در کام ملت و نیروهای سیاسی میانه‌رو و اصلاح‌طلب و تحول خواه شیرین بود که بعضا دوم خرداد برای دوره‌ای طولانی به «نام گروه‌های سیاسی حامی آقای خاتمی» تبدیل شد و تا سالها بخشی از اصلاح‌طلبان مشـهور به دوم خردادیها شدند و هر سال به سالگرد این پیروزی افتخـار می‌کردند. این روزها از هیچ یک از هواداران آقای رئیسی در سالگرد انتخاب ایشان هیچ عکس‌العملی ندیدم که نشان از افتخار به انتخابات سال گذشته داشته باشد و عجیب بود که چرا جبهه پیروزی سال گذشته نمی‌تواند بـه این تاریخ افتخار کند.

مرعشی گفت: یک رویکرد در انتخابات این بود که اجازه دهیم خودشـان روی کار بیایند تا مسـائـل کشـور حل شود مثلا سختگیری‌ها کم می‌شود، در فرهنگ مسامحه می‌شود و اقتصاد راه می‌افتد و مسائل حل می‌شـود، اما مردم دیدند در هیچ یک از حوزه‌ها هیچ یک از این پیش‌بینی‌ها محقق نشد. اقتصاد در همان وضـع بلکه بدتر قرار دارد، تورم ۶۰ درصدی را تجربه کردیم و تورم نقطه به نقطه خرداد ۵۲ درصد را رکورد زد، روابط خارجی هم که هیچ گشایشی ندارد، بنابراین‌، این تز باطل شـد که اگر دولت در اختیار خود دوستان باشد مسائل راحت‌تر حل‌وفصل می‌شوند.»

مرعشی وضعیت فعلی را آغازی بر روند سه رقمی شدن تورم خواند و تاکید کرد: دولت آقای رئیسی نه در تشخیص اولویت‌ها و مسائل موفق بوده و نه در یافتن راه‌حل‌ها. در جلسـه افطاری با ایشان در ۴ دقیقه زمان خودم توضیح دادم که وقتی آقای روحانی کشور را در دست گرفت تورم ۳۷ درصد بود و در سال قبل از خروج آمریکایی‌ها از برجام تورم به ۸ تا ۹ درصد رسیده یعنی یک رقمی شـده بود و بعد از خروج آمریکا از برجام این رقم تورم به ۴۰ درصد رسید.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: «آقایان می‌گویند زندگی مردم را به برجام گره نمی‌زنیم‌، مگر شـما گره زده‌اید که می‌گویید گره نمی‌زنیم‌، این گره خورده شده است‌، چرا چشممان را بر واقعیت می‌بندیم.»

اظهارات آقای مرعشی هم تجاهل و هم تحریف واقعیات است. چه اینکه؛ اولا اگر دولت اصلاحات دولت آبرومندی و محبوبیت‌داری بود، مردم در سال ۱۳۸۴ از معین و مهرعلیزاده و کروبی و هاشمی یکجا عبور نمی‌کردند. ثانیا دولت بعدی اصلاح‌طلبان (دولت مدعی اعتدال و تدبیر)، مدیریت را با ۷۰۹ کشته کرونایی، تورم ۶۰ درصد، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و بدهی هنگفت تحویل داد، اما یک سال بعد، دولت جدید توانسته هم بر قتل‌عام کرونا غلبه کند و هم بر بخشی از آن ترازهای منفی اقتصادی؛ ضمن اینکه خود آقای مرعشی پیش از این اذعان کرده که ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی استخوان در گلوی دولت جدید است و طبیعتا افتخار(!) این جاسازی، با اصلاح‌طلبان و مدعیان اعتدال است.

ثالثا حوزه روابط خارجی و دیپلماسی اقتصادی احیاشده که از جمله آمار آن افزایش ۴۰ درصدی صادرات و ۲۰ درصدی تجارت خارجی است.

رابعا بین تورم ۵۲ درصدی تا سه‌رقمی (بالای ۱۰۰ درصد) حدود ۴۸ درصد فاصله است. آیا آقای مرعشی این فاصله دو برابری را نمی‌فهمد که خبر از تورم سه‌رقمی می‌دهد. ایشان کجا تشریف داشتند در حالی که تورم ظرف دو سه سال، ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد؟!

خامسا شرایط اقتصادی فعلی نتیجه گره زدن همه امور کشور و اقتصاد آن به برجام است و طبیعی است که این‌گونه آویزان شدن از دشمن در جهان متکثر و تک‌قطبی، می‌توانست اقتصاد را دچار شوک‌های فراوان کند. بنابراین چه در تنظیم بی‌قواره و قابل نقض برجام و چه در موکول کردن همه مسئولیت‌ها و تدابیر اقتصادی بر آن، قصور و تقصیر فراوانی صورت گرفته و امثال آقای مرعشی، شیپور را از سر گشاد آن می‌نوازند.

و بالاخره اگر عملکرد خاتمی و روحانی افتخارآمیز بود، اصلاح‌طلبان به آن روز نمی‌افتادند که یک سال قبل در انتخابات با بی‌اعتنایی مطلق مردم مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایمان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 0
    سنگ پای قزوین همینه
    • سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 0
      عباس عبدی به حسین مرعشی نصیحت کرده است که تو بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات که در موردش حرف و حدیث زیاد است!!!!
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 0
      سنگ پای نجومی
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 0
      همه فکر و ذکر اصلاح طلبان: بریم عضو FATF بشیم و برجام خیانت بار را احیا کنیم بعدش هم موشک هارو بدیم بره. از این جماعت انتظاری بیش از این هم نیست
  • یاور IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 1
    پررویی نجومی اصلاحطلبان
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 1
    باید به مردم یاد آوری کنیم خاتمی چه کرد که احمدی نژاد انتخاب شد. کارهایی مثل دو برابر کردن دلار بدون تحریم! از بین بردن همه سفره آبهای ایران با طرح خودکفایی گندم با افزایش زمینهای زیر کشت غرقابی، نابود کردن صنایع نساجی ایران، خوددارای از هر نوع توسعه پالایشگاهها و تولید بنزین، خودداری از ساخت مسکن! ، کاهش شدید رشد جمعیت، راه انداختن فتنه 78، اعتصابات پی در پی کارگران و معلمان، فاجعه سمیرم، گرفتن وامهای سنگین از صندوق بین المللی پول بردن ایران تا خرخره زیر بار قرض برای ایجاد رشد اقتصادی کاملا مصنوعی بدون ذره ای افزایش اشتغال و تولید، اعلان جنگ به اسلام و فرهنگ انقلابی و باز کردن راه بی حجابی و روابط آزاد دحتر و پسر، لشکرکشی روزنامه های زنجیره ای علیه اصول اسلام و تشیع، به بحران کشاندن کشور با دستگیری کرباسچی - و هیچ کس هم نگفت اتهامات کرباسچی مال دوره هاشمی بود تو چرا ترسیدی!- و ماحرای مارین سرویس و توتال و استات اویل و کرسنت...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • حسام IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    آقای شریعتمداری تنها دولت پر افتخار در موضوع کنترل نرخ ارز بعد از انقلاب دولت آقای خاتمی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس