گروه ۷ درباره احیای برجام رایزنی می‌کند

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از محافل صهیونیست نوشت: توافق هسته‌ای بد آمریکا با ایران، بهتر از نبود توافق است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: «یدیعوت آحارونوت» اوضاع مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را «بسیار پیچیده» خواند و به نقل از محافل امنیتی اسرائیل نوشت: برخلاف سیاست رسمی اسرائیل، مقامات بلندپایه اسرائیلی بیشتری توافق هسته‌ای برجام را تایید می‌کنند و یک توافق بد با ایران را بهتر از نبود توافق می‌دانند زیرا برای اسرائیل زمان می‌خرد.

«یوسی یهوشوع» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیست به نقل از محافل بلندپایه امنیتی این رژیم نوشت: در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران اوضاع بسیار پیچیده است و این امر به هیچ وجه به نفع ما نیست؛ به ویژه با توجه به اینکه ایران هم اکنون به پیشرفت زیادی قبل از ساخت مواد شکافت پذیر رسیده است. توافق هسته‌ای برجام خوب نبود اما خروج آمریکا از آن باعث سرعت گرفتن پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای شد.

برخلاف سیاست رسمی اسرائیل، مقامات اسرائیلی ارشد بیشتری این توافق را تایید می‌کنند، زیرا هر توافق بدی که امکان به دست آوردن زمان و مقدمات گزینه نظامی مناسب برای حمله به ایران را فراهم کند، بهتر از عدم وجود یک توافق است. لیست مقاماتی که از توافق آمریکا با ایران حمایت می‌کنند، شامل سرلشکر آهارون حلیفا رئیس‌بخش اطلاعات نظامی (امان)، سرتیپ عمیت ساعر رئیس‌تیپ تحقیقات، اورن ستر سرتیپ امور راهبردی و سرلشکر تل‌کالمان رئیس‌واحد ایران است. بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل هم اشاره می‌کند که ژنرال بنی گانتز وزیر امور امنیتی (وزیر جنگ) درک می‌کند که این گزینه برای اسرائیل بدی کمتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    در حالیکه، پادوها و سرمایه هایشان در ایران ، این حقیقت را وارونه جلوه می دهند .
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 0
      حتی بدون برجام ایران به نفع اسراییل بوده. وحدت اعراب و رابطه با اسراییل بدون ایران ممکن نبود.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    اتفاقا برعکس. چیزی که وجود داره اینه که اسرائیل به شدت با برجام مخالفه. .ون با برجام ایران از تحریم و انزوا خارج میشه. از محور شرارت خارج میشه. البته عرازشه الان با نفتالی بنت مخرج مشترک که هیچ حتی صورت مشترک و باقیمانده مشترک دارن!!!
  • FR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    اقای باقری شنیدید چه میگه مقام یهودی ؟! مقاومت کنید ، خر ایران از پل رد شده ! ایران احتیاجی به غرب ندارد و اگر امریکا تمام تحریمها را برندارد یک فتوا برای حرام بودن اجناس غربی و سپزاندن منافع انها در تمام کشورهای اسلامی انها را خیلی زود تر از پا در میاورد ! ۳ ساله دیگر اور مخربی از تمدن غرب نخواهد بود باور کنید ! وضع فرانسه الان با بالا رفتن ۲۰ سنتی بنزین و ان هم بدون ابنکه روسیه نفت و گازش را تحریم کند چه بلایی به سر این کشور اورده است ! اینان ! مقاومت نمیشناسن! طمع ، و حسادت طبیعتشان است و بین همسایه یکی دیگر را میخورن !
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    اسراییل روسننه برجام نمانده فقط بتن خشک شده درراکتوروبیشترشدن تحریمهاست این مذاکرات برای کم کردن تحریمهاس
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس