اوتاوا، آبستن اعتراض‌های ضد دولتی در روز ملی کانادا

اولین جشن به صورت حضوری برای گرامیداشت روز ملی کانادا در سه سال اخیر، روز جمعه برگزار می‌شود که البته با حضور پررنگ پلیس و بسته شدن خیابان های مرکز شهر اوتاوا همراه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، کنسرت های رایگان و مراسم دیگر که معمولا در تعطیلات ملی برگزار می شود، به دلیل همه گیری کرونا لغو شده بود و آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برپا شد.

 حال، گروه هایی درحال برنامه ریزی راهپیمایی در اعتراض به واکسیناسیون اجباری و جهانی سازی هستند.  

برخی از سازمان دهندگان این راهپیمایی در ماجرای کاروان کامیونی در اوتاوا دخیل بودند که زمستان گذشته باعث بروز بحرانی در کانادا شد و دهها نفر در جریان آن بازداشت شدند.

اعتراض های دیگری در همان زمان، سفرهای بین المللی و تجارت در گذرگاه های مرزی را با مشکلاتی همراه کرد.

در همین حال، امروز برای جلوگیری از مسدود شدن خیابان های شهر اوتاوا، بخش زیادی از مرکز این شهر به روی ترافیک بسته می شود و مقام های محلی از مردم خواسته اند به جای استفاده از خودروهای شخصی از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنند.

شمار زیادی نیروی پلیس برای برقراری نظم و امنیت در مکان برگزاری جشن مستقر شده اند.

به تازگی جریمه ها در شهر اوتاوا برای تخلفاتی خاص از جمله صداهای غیرمعمول همچون صدای بوق خودروها و مسدود کردن بزرگراه ها به یک هزار دلار کانادا (۸۵۰ دلار آمریکا) افزایش یافته است.

سال گذشته کامیون داران کانادایی اعتراض های گسترده ای را در قالب کاروان آزادی برپا کردند که همان طور که از نام آن پیداست، در مخالفت با دستوری شروع شد که کامیون دارانی را که بین مرزهای ایالات متحده و کانادا تردد می کردند، الزام به واکسیناسیون می‌کرد. این افراد هر نوع هدف و انگیزه سیاسی را از حرکتشان رد کردند و گفتند به واکسن ها بی‌اعتمادند و فقط در نگرانی از نفوذ بیش از حد دولت و نفرت عمومی از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اشتراک نظر دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس