کمک‌رسانی نیروی دریایی سپاه به مردم زلزله‌زده هرمزگان

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: برای کمک رسانی به مردم زلزله زده منطقه مهران، ماشین آلات سنگین راهداری و سایر تجهیزات مهندسی موردنیاز، از دیروز به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز یکشنبه (۱۲ تیر) ضمن بازدید میدانی از منطقه زلزله زده «مهران» بندر لنگه گفت: نیروی دریایی سپاه در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان از همان زمان وقوع حادثه در خط مقدم امداد رسانی به زلزله زدگان هرمزگان قرار داشته و بنا بر تأکید و دستور سردار سلامی فرمانده محترم کل سپاه و ابلاغ سلام گرم و محبت آمیز ایشان بعنوان یک سرباز ولایت و فرمانده مؤمن، مردمی و مردم دوست سپاه پاسداران به شما مردم حادثه دیده، تأکید فرمودند هر گونه امداد و کمک رسانی که بشود برای کاهش مشکلات و آلام مردم نجیب این منطقه که عموما برادران عزیز و دوست داشتنی اهل سنت هستند انجام دهیم، اقدام شود.

تنگسیری با تقدیر از فعالیت جهادی دستگاه های اجرایی استان و تشکر از حضور به موقع وزرای کشور و بهداشت، استاندار، فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه و سایر مسئولین امداد رسان و گروه های جهادی اظهارکرد: فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از زمان وقوع حادثه در روستای «سایه خوش» و روستاهای همجوار آسیب دیده حضور یافته است.

وی تصریح کرد:‌ برنامه ریزی برای اقدامات فوری و آوار برداری انجام شد، تعدادی از مجروحین که جراحت شدیدی داشتند با بالگردهای هوادریای نیرو دریایی سپاه به موقع به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند و امداد هوایی لازم صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مهندسی نیروی دریایی سپاه از دیروز با انتقال تجهیزات سنگین مهندسی به منطقه زلزله زده در روستای «سایه خوش» حضور یافته و موضوع بازگشایی معابر و جاده‌ها در حال اقدام است، چند وسیله دیگر هم امروز برای سرعت عمل به آنها اضافه می شوند که عبارتند از دو باب چادر گروهی مجهز به وسایل سرمایشی که تعدادی یخچال و کولر گازی نیز در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

وی افزود: با آماده شدن سازه های پیش ساخته مورد نیازِ مردم مثل سرویس بهداشتی و حمام که روزهای آتی آماده و احداث می شوند، حدود چهارصد کانکس اسکان موقت پیش ساخته برای سکونت موقت مردم در منطقه با حمایت معاونت آماد و پشتیبانی سپاه تحویل مردم می‌شود، دو اکیپ سیار بهداشت و درمان نیز تا رفع کامل مشکلات و نیاز مردم در منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی فعال هستند.

تنگسیری با بیان اینکه در آوار برداری به دیگر دستگاه‌های مجری کمک می‌کنیم تا هر چه سریعتر مشکلات روبنایی مرتفع و فضای روستا برای اقدامات بعدی و ساخت ابنیه‌های مستحکم آماده شود،  تشریح کرد: همکاری هم‌افزا با سایر دستگاه های امدادی و همکاران زحمت کش در ستاد بحران استان ادامه خداهد داشت، توزیع آب معدنی و بهداشتی در صورت نیاز تا زمان اتصال انشعابات منازل به آب شبکه روستایی ادامه می یابد.  

وی گفت: کنار مردم، با مردم و خادم مردمیم. افتخار می‌کنیم بتوانیم مشکل این مردم نجیب و بزرگ که به دلیل حادثه‌ای طبیعی که ممکن است در هر جایی و برای هر کسی پیش بیاید را مرتفع نماییم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در هر نقطه ای که نیاز باشد با تمام وجود با همکاری همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی با بکارگیری منابع، امکانات و تجهیزات حاضرخواهیم شد تا انشاء الله بخشی از گرفتاری و آلام مردم عزیز کم شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس