کد خبر 1394920
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
دمشق

سوریه در حال آماده شدن برای رسمی کردن همکاری با دو منطقه دونتسک و لوهانسک است.

به گزارش مشرق، «ریاض حداد»، سفیر سوریه در روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که سوریه در حال مذاکره برای روابط نزدیک‌تر با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک است.

سفیر سوریه در پاسخ به این سوال که آیا دمشق قصد دارد دیپلماسی خود را گسترش دهد، گفت: مهمترین چیز این است که سوریه حاکمیت این دو جمهوری را به رسمیت شناخته است. در حال حاضر اقداماتی برای رسمی کردن این وضعیت در حال آماده سازی است و دمشق در حال مذاکره برای تقویت روابط خود با این کشورها است.

بیشتر بخوانید:

ارسال تجهیزات نظامی استرالیا به اوکراین

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفته بود که سوریه تصمیم گرفته است استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد. به گفته این سخنگو، تماس‌هایی با رهبران این مناطق برای توافق بر سر چارچوب‌های روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

همچنین وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که دمشق تصمیم گرفت استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» را به رسمیت بشناسد. «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در کنفرانس «والدای» مسکو ضمن اشاره به حمایت سوریه از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»، اعلام کرد کاری که غرب در حال حاضر علیه روسیه انجام می‌دهد مشابه کاری است که در جریان جنگ تروریستی علیه سوریه انجام دادند.

چندی پیش نیز مقامات سوری اعلام کردند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه طی حکمی، رسماً دستور آغاز فرایند به رسمیت شناخته شدن لوهانسک و دونتسک توسط دمشق را به مقامات ذی ربط صادر کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 0
    دم سوریه گرم، ببینین فرصت رو از دست نمیده و کشیدهٔ نرو ماده رو به صهیونیست‌ها، گاوچرونها و نوکراشون میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس