کد خبر 1395148
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
انگلیس

منابع خبری انگلیس گزارش دادند که دولت این کشور در صدد است تا ضمن اعمال تغییراتی قانونی، دارایی های مسدود شده روسیه در انگلیس را به بهانه درگیری ها در اوکراین به دولت کی یف تحویل دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد مقامات انگلیسی در نظر دارند تا اموال و دارایی‌های بلوکه شده روسیه در این کشور را به اوکراین انتقال دهند و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس قرار است امروز دوشنبه در کنفرانسی در سوئیس این مسئله را اعلام کند.

تراس در این باره گفته است: من از این مسئله حمایت می‌کنم. ما با دقت در حال بررسی آن هستیم. کانادایی‌ها در واقع به تازگی قانونی را در این باره تصویب کرده اند. این موضوعی است که ما با وزارت کشور و خزانه داری روی آن کار می‌کنیم، اما من کاملاً با آن موافقم. فقط باید جزئیات آن را مشخص کنیم.

وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد که این موضوع احتمالاً به اعمال تغییراتی قانونی نیاز دارد.

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که ظرف ۱۰۰ روز گذشته، ایالات متحده و متحدانش ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افراد تحت تحریم خود را توقیف کرده اند.

این مسئله در حالی است که غرب تحریم‌ها و توقیف اموال و دارایی‌های روسیه و افراد نزدیک به حکومت در این کشور را از زمان شروع عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته آغاز کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفته بود که مسئله توقیف و انتقال اموال روسی به اوکراین به نوعی دزدی محسوب می‌شود.

همچنین «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن انتقاد از کشورهایی که با تحریم‌های ضد روسی همراهی می‌کنند، گفت که روسیه نیز متقابلاً ایده توقیف دارایی‌های این کشورها را کنار نگذاشته است.

زاخارووا ضمن اعلام این مسئله که اقدام غرب در توقیف دارایی‌های روسیه نقض قوانین بین‌المللی است، تاکید کرد که در صورتی که کشورهای غربی رو به مصادره اموال روسیه بیاورند، از سوی مسکو حمله‌ای غیر قانونی و غیر دوستانه تلقی می‌شود که حق اقدامات تلافی جویانه را به روسیه می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    چقدر دنیای غربی متوحش و زورگو هست کجایید سلبیریتی های طرفدار این جماعت غربی؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • علیرضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    روسیه از ایران به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس