کد خبر 1394969
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
دستگیری میوه فروشان مسلح در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار مسلح که با روش اسکیمر چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند، مجرمان تحت پوشش میوه فروشان دوره گرد با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند که با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند، این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۲ مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجرمان از سابقه داران کلاهبرداری به روش اسکیمر هستد و چندین مرتبه توسط این پلیس دستگیر شده اند، اضافه کرد: متهمان در حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری از این افراد کشف شد که این افراد پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری با این روش اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادر سطوت IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    16 1
    من از مدیران و مسئولان عزیز جمهوری اسلامی ایران خواهش میکنم یک تیم پنج نفره را با لباس شخصی و بعنوان توریست بفرستند به چند کشور خارجی مثل ارمنستان ، روسیه ، چک یا مجارستان ، و از آنها بخواهند با موبایل خود ساعتها کنار خیابان صحبت یا وبگردی کنند و با کارت بانکی هم از فروشگاه‌های ریز و درشت خرید کنند ،، ببینند آیا وضعیت آنجا برای یک شهروند امن تره یا طهران و بقیه شهرستان های ایران ... و فکری بحال کشور کنند . والا بخدا این وضعیت زیبنده ایران اسلامی نیست . مجازات دزدان هم به هیچ وجه بازدارنده نیست .
  • هموطن GB ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    12 0
    قانون رأفت اسلامی شامل حال این مجرمان میشود و با یک‌ توبیخ کتبی آزاد شده تا ایران در مجامع بین‌المللی به جرم نقض حقوق بشر مسئول شناخته نشود. بس کنید این مسخره بازی را. مجازات سنگین ببندید جامعه را پاک کنید از این کثافتها
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 7
    عوضش امنیت داریم
  • آریا IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    برای بار صدم میگم ، نود و پنج درصد این سارقان هیچ هنری نداشته و به بیکاری و لاابالی گری عادت کرده اند و البته که با درآمد ناشی از کار کردن نمی توان خرج اعتیاد و لهو و لعب داد ،اینها را پس از اثبات جرم باید در اردوگاه های امنیتی و در نقاط شدیداً بد آب و هوا جای داده و علاوه بر آموختن فن و حرفه‌ای برای دوره‌های طولانی پنج سال یا حتی بیشتر به کار اجباری وادارشان کرد ، هم خرجشان بر دوش دولت نخواهد بود و هم علاوه بر کار یاد گرفتن ، تنشان و ذهنشان به کار کردن خو می گیرد، زندان غیر از وقیح تر ، تنبل تر شدن ، گستاخ تر شدن و حرفه ای تر شدن در خلاف و کمک به شکل گیری باندهای خلاف کاری جدید ، هیچ سودی ندارد و باعث می‌شود روز به روز ترس خلافکاران از مأمور و زندانی شدن کمتر شود ، تصور کنید چند نفر از گستاخ ترین اینها را در سوله هایی بدون کولر در وسط بیابان های مرکزی کشور نگهداری و روزی ۱۲ ساعت وادار به ساخت مثلاً تیرچه بلوک در فضای باز و زیر آفتاب کنند ، بعد مثلاً پنج سال معلوم خواهد شد چند درصدشان جرأت خلاف کردن دارند ، سنگ مفت گنجشک هم مفت !!!
    • محمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 0
      موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس