کد خبر 1395356
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
هشتمین قربانی "هوتگ" در بلوچستان جان باخت / باز هم کودکی ۷ ساله غرق شد !

رئیس شورای اسلامی روستای «سندبهرام» دشتیاری گفت: کودکی هفت ساله حین بازی در اطراف هوتگ روستا در آب افتاد و در پی غرق شدگی جان باخت.

به گزارش مشرق، ساجد جوهر در دشتیاری اظهار داشت: کودکی هفت ساله حین بازی در اطراف "هوتگ" روستای "سند بهرام" از توابع دهستان "دهستان سند میرثوبان" بخش مرکزی شهرستان دشتیاری در آب افتاد و به دلیل خفگی جان باخت.

 رئیس شورای اسلامی روستای سندبهرام مدعی شده این دانش‌آموز کلاس اولی همراه سایر کودکان روستا برای بازی سمت هوتگ رفته بودند که ناگهان از کناره‌ها به داخل آب سر می‌خورد و در پی افتادن داخل هوتگ به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در آب هوتگ غرق می‌شود.

 این هشتمین نفری است که در سال جاری در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در پی غرق شدن در آب هوتگ جان باخته است. هوتگ یا هوتک گودال‌های طبیعی و یا معمولاً انسان‌ساز بزرگی هستند که روستاییان جنوب سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری آب باران و استفاده از آن در طول سال از آنها بهره می‌گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 2
    هزار بار جانمان فدای لب تشنه ات ابالفضل و رقیه
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      مهم این است که حتی نمی دانی الان تمام مردم هوتک نشین آب لوله کشی دارند اما سنتهای دیرینه مانع از آن است که دست از استفاده از هوتک ها بردارند.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    الان تمام مردم هوتک نشین آب لوله کشی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس