مدودوف: استعفای جانسون نتیجه سیاست‌های گستاخانه انگلیس بود

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به استعفای نخست‌وزیر انگلیس، آن را نتیجه سیاست‌های متکبرانه و گستاخانه لندن دانست.

به گزارش مشرق، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه به استعفای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، استعفای جانسون «نتیجه منطقی سیاست‌های متکبرانه و گستاخانه انگلیس» به ویژه در عرصه بین‌المللی بود.

مدودوف افزود: «بهترین رفیق اوکراین» در حال رفتن است و «پیروزی» در اوکراین به خطر افتاده است و «منتظر شنیدن اخبار مشابهی از آلمان، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک هستیم».

از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: «می‌خواهیم این امید را داشته باشیم که روزی در بریتانیا، افرادی حرفه‌ای‌تر روی کار بیایند که بتوانند تصمیمات خود را از طریق گفت‌وگو و تعامل اتخاذ کنند».

این مقام روس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «یک سیستم سیاسی بسیار پیچیده [در انگلیس] وجود دارد و فردی که اصلاً از حمایت عمومی برخوردار نیست، می‌تواند دولت این کشور را رهبری کند».

بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌های انگلیس درباره استعفای جانسون از منصب نخست‌وزیری، وی بعد از ظهر روز پنجشنبه با برگزاری یک نشست خبری در مقابل خبرنگاران حاضر در شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت (مقر نخست‌وزیری) اعلام استعفا کرد.

استعفای نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر موج کناره‌گیری وزرا و معاونان وزرای کابینه او وضعیت بحرانی را برای بوریس جانسون ایجاد کرد و او در نهایت به رغم مقاومت‌های اولیه، او مجبور به اعلام استعفا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    البته مدودوف منظورش این است که انگلیس فهمید که جنگ اوکرائین هیچ نفعی براشون نداشته و با استعفای جانسون ,عقب نشینی کامل کرد,چون ادامه این جنگ داره به لهستان و لیتوانی ووو ادامه پیدا میکنه..مکرون یک ماه پیش گفت عقب نشینی, اما تمپلیستهای انگلیسی زبان (انگلیس و امریکا)خواستن بگن ما بهتر میدونیم و حرف آخر رو میزنیم که نتیجه اش تو همین یک ماه تثبیت کامل روسیه تو شهرهای جدید بخصوص خرسون هم شد..بعلاوه انگلیس اصلا توان ترتیب دادن یک نیمه حمله هم به حتی یک جبهه روسها رو نداره (28000 تن سلاح نظامی فرستاد ؟؟خنده دار است .چون حداقل 300000 تن باید بفرسته تا بتونه یک حمله اساسی کنه)..روسیه مصمم به تجزیه امریکا است.و این رو انگلیس و امریکا خوب فهمیدن .و کل اروپا هم موافق هستند که هژمون انگلیسی زبانها از بین بره چون از 1900 تا کنون براشون فقط جنگ و خونریزی داشته .در مقابل هژمون روسها با شکست ناپلئون از 1820 تا 1900 که براشون آرامش داشت..اجرای رزمایش روسیه و چین و ایران یعنی درست کردن بحران و جنگ داخلی تو امریکا..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      خوب بود. امیدواریم که عدالت جهان گستر، بیاید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس