ناراحتی زلنسکی از استعفای نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون و ولودیمیر زلنسکی، رهبران انگلیس و اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند و در این تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین ناراحتی خود از استعفای نخست وزیر انگلیس را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، کی‌یف اعلام کرد، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی با «بوریس جانسون»، از استعفای او از رهبری حزب محافظه‌کار و کناره‌گیری قریب‌الوقوع از نخست‌وزیر انگلیس ابراز تأسف کرد.

زلنسکی در این تماس تلفنی به جانسون گفت: «همه ما با اندوه با این خبر روبرو شدیم. نه تنها من، بلکه تمام جامعه اوکراین با شما ابراز همدردی می‌کند. اوکراینی‌ها از حمایت نخست‌وزیر لندن از زمان حمله روسیه سپاسگزار هستند.»

جانسون به عنوان یکی از سرسخت‌ترین و پرشورترین حامیان اوکراین در غرب دیده می‌شود.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی‌های اخیر کابینه‌اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد. زلنسکی که پس از اعلام کناره‌گیری جانسون با او تلفنی گفتگو کرد، همچنین گفت: «ما شک نداریم که حمایت لندن ادامه خواهد داشت، اما رهبری شخصی شما آن حمایت‌ها را خاص کرد.»

در این گزارش گفته شده که مقامات دو کشور همچنین در مورد همکاری نظامی و سیاسی و مذاکراتی که برای رفع انسداد صادرات غلات از بنادر اوکراین طراحی شده است، گفتگو کردند.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از امروز کلید می‌زند، روندی که ممکن است هفته‌ها و شاید ماه‌ها به طول بیانجامد.

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون به دلیل سوءاستفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت. «کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیراً استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده است.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌های اخیر با یک رشته رسوایی‌های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه مه، یک نماینده مجلس انگلیس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 1
    نوکر اربابش رو از دست داد زلنسکی بای بای.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 1
      خباثت انگلیس ژنتیکی همه مردمانشه ، هر کی بیاد سر کار مثل قبلیه
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    دلقک بدبخت عوض ناراحتی از ادامه حضورش رو سر مردم نگون بخت اوکراین که هست ونیستشونو به فنا میده بفکر ویرانگران کشورشه .
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    دلقک دلش به دلقک دیگه خوش بود که اونم جیم زد
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    گلوبالیسم حکومتهای جهان هرکی رو که باهاش مخالفت کنه سرنگون میکنه. مثل سرنگونی ترامپ کبیر و جانسون. خوش به حال حکومتهای ظالم و تروریست جهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس