کد خبر 1396412
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
جانسون: انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد

نخست وزیر انگلیس که از آغاز جنگ در اوکراین رابطه نزدیکی را با رئیس جمهوری این کشور شکل داده است، پس از آنکه دربرابر فشارهای داخلی به کناره‌گیری از قدرت تن داد با رئیس جمهوری اوکراین تماس گرفت.

به گزارش مشرق از دفتر نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون در این تماس تلفنی بر تداوم حمایت این کشور از اوکراین تاکید کرد و گفت که انگلیس تا زمانی که نیاز باشد به ارائه کمک‌های دفاعی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس همچنین عنوان کرد که لندن به کار با شرکای خود برای پایان دادن به محاصره غلات در هفته های آینده ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، زلنسکی هم از حمایت‌های نخست وزیر انگلیس در این مدت تشکر کرد.

این درحالیست که بوریس جانسون ظهر پنجشنبه اعلام کرد از رهبری حزب حاکم محافظه‌کار کناره‌گیری خواهد کرد تا انتخابات برای تعیین جانشین وی آغاز شود.  او تا انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار در مقام نخست وزیری می‌ماند.

انگلیس در دوران صدارت جانسون به بازیگر فعالی در عرصه جنگ در اوکراین تبدیل شد و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

نخست وزیر انگلیس هر هفته با رئیس جمهوری اوکراین در تماس بوده و بر پیشرو بودن لندن در حمایت از کی‌یف تاکید دارد. اما این سیاست، انگلیس را در معرض رویارویی مستقیم با روسیه قرار داد و به همین خاطر مخالفان زیادی در داخل دارد. از این منظر باید منتظر ماند و دید که آیا نخست وزیر آتی، تمایلی به ادامه سیاست دولت قبل دارد؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شهاب IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    اولین ترکش جنگ اوکران به مخ معیوب جانسون خورد خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق لطفا منتشر کن..کار این دلقک شده داستان آن مردی که در حال مرگ هم میگفت کجا رفت آن زنی که دنبال حمام می گشت به نقل از داستان راستان شهید مطهری
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 2
    دلقک بیچاره خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود با باد اومد با باد هم رفت مثل دولتهای یهودی
  • DK ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 0
    جانسون قلب مهربونی داشت. دنیا مرد بزرگی را کنار گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس