تیم ملی والیبال ایران حریف ایتالیا نشد/ تداوم روند سینوسی شاگردان عطایی

تیم ملی والیبال ایران در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل ایتالیا قرار گرفت و نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

به گزارش مشرق، سومین روز هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ امروز (پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه) با ۶ دیدار در دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار شهر گدانسک تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی سه بر یک مغلوب تیم کامل ایتالیا شدند تا پنجمین ناکامی خود را تجربه کنند و تعداد برد و باخت تیم ایران برابر شود.

فیلم/ خلاصه والیبال ایتالیا ۳ - ایران ۱

تیم ایران در ست دوم ۲۷ بر ۲۵ فاتح این میدان شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین  اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران حریف ایتالیا نشد/ تداوم روند سینوسی شاگردان عطایی +عکس و فیلم

مردان والیبال ایران ست نخست این مسابقه را همگام با ایتالیا شروع کردند اما از امتیاز پنجم چندین پوئن متوالی به حریف دادند و وقت استراحت فنی این ست ۱۲ بر ۶ به سود ایتالیا شد. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه تلاش زیادی برای کاهش اختلاف امتیاز دو تیم انجام دادند اما نشد و در نهایت نتیجه این ست را ۲۵ بر ۱۶ به حریف واگذار کردند. تیم ایران در این ست دو امتیاز سرویس، دو دفاع و ۶ حمله به دست آورد. احسان دانش‌دوست نیز در این ست به میدان رفت.

در ست دوم مرتضی شریفی به جای اسفندیار به میدان آمد. ایتالیا نخستین امتیاز را به دست آورد و برتری این تیم همچنان محسوب بود تا بهروز عطایی در امتیاز ۹ بر پنج به سود ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. در ادامه بازی ملی‌پوشان در زمین بهتر شد و در امتیاز ۱۱ دو تیم برابر شدند و وقت استراحت فنی این ست نیز ۱۲ بر ۱۱ به ایران رسید. رقابت دو تیم در این ست پایاپای و نزدیک به هم پیش رفت و در نهایت شاگردان بهروز عطایی ۲۷ بر ۲۵ فاتح این ست شدند تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

تیم ملی والیبال ایران حریف ایتالیا نشد/ تداوم روند سینوسی شاگردان عطایی +عکس و فیلم

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست سوم چهار امتیاز متوالی به دست آورد تا دی‌جورجی وادار به گرفتن وقت استراحت شود. در امتیاز ۱۰ دو تیم برابر شدند و وقت استراحت فنی ۱۲ بر ۱۰ به سود ایتالیا شد. در ادامه این ست خطای بازیکنان ایران زیاد شد و در امتیاز ۲۱ بر ۱۸ به سود ایتالیا، عطایی وقت استراحت به موقع  درخواست کرد و تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود ایتالیا شد تا تیم ایران در ست شماری دو بر یک عقب بیافتد. امیررضا سرلک از ابتدای این ست به‌جای جلوه به میدان آمد و اسفندیار هم در میانه راه به جمع ملی‌پوشان داخل زمین پیوست.

شاگردان دی‌جورجی نخستین امتیاز ست چهارم را به دست آوردند. امین اسماعیل‌نژاد در امتیاز ۱۳ بر ۹ به سود ایتالیا دو امتیاز سرویس متوالی گرفت و سرمربی ایتالیا مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. در امتیاز ۱۵ دو تیم برابر شدند. تیم ایران در نهایت نتیجه این ست را نیز ۲۵ بر ۲۳ به حریف خود واگذار کرد تا سه بر یک مغلوب ایتالیا شده باشد.

تیم ملی والیبال ایران حریف ایتالیا نشد/ تداوم روند سینوسی شاگردان عطایی +عکس و فیلم

سیمونه آنزانی، ایوان زایتسف، دنیله لاویا، جیانلوکا گالاسی،  سیمونه جیانلی و الساندرو میشلیتو ترکیب تیم ایتالیا در ابتدای این مسابقه بودند که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند و هدایت لاجوردی‌پوشان را نیز فردیناندو دی‌جورجی برعهده داشت.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را به همراه ایرانیان ساکن لهستان نظاره‌گر بودند. تماشاگران ایرانی در تمام مدت برگزاری مسابقه تیم ایران را تشویق کردند.

تیم ملی والیبال ایران حریف ایتالیا نشد/ تداوم روند سینوسی شاگردان عطایی +عکس و فیلم

مردان والیبال ایران ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۷ تیرماه در یازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها به مصاف اسلوونی می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    خوب بودند... خداقوت
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 0
      حریف ایتالیا نشد به دو دلیل: 1-دقیقا مشخص بود که ایتالیا مارا کامل آنالیز کرده بود و متوجه شد که میتونه رو حرکات سرعتی از ما امتیاز بگیره که همینجوری هم شد. چون دفاع ما اگر چه نسبت به هفته اول و دوم بهتر شده اما هنوز تجربه و پختگی لازم را نداره. بر عکس ایتالیا، سرعتی زن ما (جلوه) ضرب دستش محکم نیست و نرمه لذا بیشتر ضرباتش توپگیری میشه. جلوه اگر اینجوری پیش بره زود رقیب پیدا میکنه و دیگه فرصت بازی را از دست میده چون آمار دفاعش هم ضعیفه. 2-فاصله بسیار بسیار زیادی میان پاسور ایتالیا و پاسور ما بود! پاسور ایتالیا طوری طرح حمله می ریخت که دفاع ما جا می موند اما حقیقتا وادی نشون داد از چنین توانمندی برخوردار نیست و اصلا قابل قیاس یا معروف و جواد کریمی نیست. معروف که از تیم ملی رفته اما خدا کنه جواد کریمی دوره ریکاوریش تموم بشه و همراه مجرد برگردن. ایتالیا اصلا زیبا بازی نکرد اما بسیار هوشمندانه و با نقشه و آنالیز دقیق اومد و مزدش را گرفت. تیم ما رفته رفته بهتر میشه و خیلی امید هست به این تیم. در بازی بعد اسلوونی قدرت ایتالیا را نداره . بازیهاشونو دیدم بسیار هماهنگند و توپگیریشون خیلی خوبه. به امید دو برد شیرین برابر اسلوونی و صربستان و صعود به مرحله بعد
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    بهترین تیتر همین بود روند سینوسی تیم والیبال که مشکل اصلی است
  • رضا CH ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    بچه ها خسته نباشید بازی خوبی بود . من کارشناس والیبال نیستم ولی بیست ساله که والیبال در سطح باشگاه دسته سه بازی می‌کردم و همچنان بازی می‌کنم این را گفتم که فکر نکنید والیبال را فقط از تماشا کردن میشناسم. ولی چیزی که تعجب مرا برانکیخت این بود که چه بازیکنان به جز یک نفر در ست آخر متوجه نوع پاس دادن پاسور ایتالیا نشد ؟ پاس های کوتاه و به اصطلاح بریده که دفاع ما رو تمام مدت جا میگذاشت !!!! در اصل پاسور ایتالیا برگ برنده ایتالیا بود حالا سوال من این هست آیا کادر فنی و یا خود بازیکنان متوجه نبودند که این پاسور چه نوع پاسی میداد ؟ واقعا در همان ست اول تقریبا تمام باس های ایشون بریده بود در ست دوم سوم و چهارم تقریبا سه چهارم پاسها بریده بودند به جز پاس ها برای زایتسف ……. اولا تیم ما هم بایستی روی اینچنین پاس های بریده کار کنند و دوما روی دفاع این چنین پاس هایی وگرنه ما در آینده در مقابل ایتالیا و هر تیمی که اینچنین بازی کند به مشکل بر میخوریم . شاد و موفق باشید ‌‌آینده ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس