کد خبر 1396916
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
خودرو

سال ۲۰۲۲ به نیمه رسیده است و بنابراین هم‌اکنون می‌توان بهترین خودروهای جدیدی که تا اینجای سال راهی بازار شده‌اند را مشخص کرد.

به گزارش مشرق، لیست ۱۰ خودرویی که امسال در بررسی‌های خود بالاترین امتیازات را کسب کرده‌اند منتشر شده است. مثل دوره‌های گذشته، این لیست فقط محدود به خودروهایی است که در سال ۲۰۲۲ توسط موتور وان بررسی شده‌اند و شامل هیچ‌کدام از خودروهای سال‌های قبل نمی‌شود.


۱۰-مک‌لارن ۷۶۵LT اسپایدر
امتیاز: ۹.۲ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

یک سوپراسپرت موتور وسط روباز با ۷۶۵ اسب بخار قدرت یکی از بهترین خودروهایی است که امسال بررسی شده‌اند. مک‌لارن ۷۶۵LT اسپایدر خودروی شگفت‌انگیزی برای سپری کردن اوقات خوشی پشت فرمان محسوب می‌شود. به لطف صدای وحشی موتور توئین توربو که هنگام باز کردن سقف خودرو در کابین فیبر کربنی آن می‌پیچد، رانندگی با این ماشین در شهر هم به همان اندازهٔ جاده‌های پیچ‌درپیچ لذت‌بخش است. آن موتور ۴ لیتری V۸ هم آن‌قدر فوق‌العاده است که نیازی به تعریف ندارد.

۹-آستون‌مارتین DBX۷۰۷
امتیاز: ۹.۳ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

مطمئناً یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آستون‌مارتین DBX۷۰۷ قدرت عظیم آن است. این خودرو با ۷۰۷ اسب بخار قدرت، تمام شاسی‌بلندهای رقیب خود را پشت سر می‌گذارد و ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما همان‌طور که در بررسی‌ها مشخص شد، تغییرات آستون‌مارتین در سیستم تعلیق و ترمزها بیشترین بازدهی را داشته است؛ بنابراین، DBX۷۰۷ خودرویی شایسته برای کسب عنوان پادشاه سوپر شاسی‌بلندها محسوب می‌شود.

۸-هوندا سیویک Si
امتیاز: ۹.۳ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

هوندا سیویک Si همیشه محبوب خودرونویسان بوده است و بنابراین دیدن نسل جدید آن در لیست بهترین‌های سال تعجبی ندارد. هرچند قدرت موتور ۱.۵ لیتری Si جدید از قبل کمتر شده اما گشتاور آن حالا قابل‌دسترس‌تر و این ویژگی کاملاً مثبتی است. همچنین طبق معمول، به این موتور یک گیربکس دستی نرم و چابک متصل شده است. یکی از معدود ایرادات نسل جدید سیویک را شاید بتوان ظاهر محافظه‌کارانهٔ آن دانست که از طراحی تهاجمی نسل قبلی فاصله گرفته است ولی بااین‌وجود، با این قیمت سخت می‌توان خودروی بهتری از این ژاپنی دوست‌داشتنی پیدا کرد.

۷-ب‌ام‌و M۲۴۰i
امتیاز: ۹.۳ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

درحالی‌که بسیاری از خودروهای مدرن ب‌ام‌و M بیش از حد پیچیده و سنگین شده‌اند، M۲۴۰i هنوز هم یک پسر سرحال است. این خودرویی سبک، چابک و سریع است که M۲ قبلی را یادآوری می‌کند و ویژگی‌های طراحی رتروی آن به مدل‌های کلاسیکی مثل ۲۰۰۲ ادای احترام دارد. این کوپهٔ باواریایی یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت زیر کاپوت دارد و ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۶-فورد F۱۵۰ رپتور
امتیاز: ۹.۳ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

این خودرویی بزرگ، عریض و تشنهٔ بنزین است اما فورد F۱۵۰ جدید به لطف ۴۵۰ اسب بخار قدرتی که توسط موتور ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو تولید می‌شود و سیستم تعلیق فاکس با تراول بلند، هنوز هم قادر است هر مسیر را مغلوب کند. این ماشین همچنین با تودوزی چرمی و سواری نرم حتی روی خراب‌ترین آسفالت‌ها، بسیار راحت است. جذابیت رانندگی معمولاً برای خودروهای اسپرت در جاده‌های پیچ‌درپیچ به کار می‌رود اما در رپتور این جذابیت به معنای پرش از روی تپه‌های ماسه‌ای خواهد بود.

۵-فورد برانکو رپتور
امتیاز: ۹.۳ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

چشمان خود را ببندید و یک خودروی عالی را تصور کنید. این خودرو باید کاربردی باشد و حداقل بتواند چهار بزرگ‌سال را حمل کند. پرفورمنس هم مهم است و بنابراین چیزی کمتر از ۴۰۰ اسب بخار خوب نخواهد بود. درنهایت، بهتر است امکان رانندگی در هوای آزاد هم به این ترکیب اضافه شود. حالا چشمان خود را باز کنید و فورد برانکو رپتور را ببینید. تراول بیشتر تعلیق، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها و موتور ۳ لیتری V۶ توئین توربو، این ماشین را به گزینه‌ای عالی برای حمله به یک جادهٔ خاکی خلوت تبدیل می‌کند درحالی‌که کابین بسیار جادار و سقف و درهای قابل برداشتن نیز سرگرمی و هیجان کافی را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

۴-جنسیس GV۶۰
امتیاز: ۹.۵ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

GV۶۰ که برادر لوکس هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV۶ است یعنی خودروهایی که سال قبل در این لیست حضور داشتند، از هردوی آن‌ها قوی‌تر، جذاب‌تر و به‌مراتب بهتر است. ظاهر این خودرو را هم می‌توان نقطهٔ اوج طراحی اولین کراس‌اوورهای الکتریکی گروه هیوندای دانست. همهٔ این‌ها باعث می‌شود GV۶۰ هم بتواند مثل آیونیک ۵ و EV۶ در بین بهترین خودروهای سال جای گیرد.

۳-جی‌ام‌سی هامر EV
امتیاز: ۹.۵ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

هامر جنجالی‌تر از همیشه دوباره متولد شده است و نشانهٔ امیدوارکننده‌ای برای برنامه‌های الکتریکی آیندهٔ جنرال موتورز محسوب می‌شود. هامر جدید در آفرود سریع و بسیار توانمند است و مشکلات آن تنها قیمت بالا (در حال حاضر)، عرضهٔ محدود (بازهم در حال حاضر) و عرض بسیار زیاد هستند. با توجه به اینکه دو مورد از این مشکلات در سال‌های آینده برطرف خواهند شد، ایرادات زیادی از اولین محصول الکتریکی جی‌ام‌سی نمی‌توان گرفت.

۲-جنسیس GV۷۰
امتیاز: ۹.۶ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

جنسیس روی ریل موفقیت قرار دارد خصوصاً با کراس‌اوور GV۷۰ که ظاهر جذاب‌تر و ویژگی‌های لوکس بیشتری نسبت به تمام خودروهای این کلاس ارائه می‌کند. حتی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر پایه، کراس‌اوور کامپکت جنسیس هنوز هم ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و در داخل از یک نمایشگر لمسی ۱۴.۵ اینچی پرزرق‌وبرق بهره می‌برد که در سراسر داشبورد کشیده شده است.

۱-لندروور رنجروور
امتیاز: ۹.۷ از ۱۰

آشنایی با بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ +عکس

رنجروور برای چندین دهه معیار خودروهای لوکس بوده است و با نسل پنجم که تغییرات چشمگیری را زیر پوسته‌ای بسیار مشابه قبل پنهان کرده است، همچنان همین مسیر را ارائه می‌دهد. این خودرو چه با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ خود جگوار-لندروور و چه با موتور V۸ توئین توربوی ساخت ب‌ام‌و، رانندگی لذت‌بخشی دارد. رنجروور جدید در صندلی‌های عقب حتی از این هم بهتر است و در اینجا با ترکیب دو صندلی جدید، وعدهٔ ارائهٔ تجملی در حد مایباخ را می‌دهد.

منبع:موتور وان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    59 1
    مردم اروپاازفقروتورم هرروزتوخیابونهاسرکوب میشن اونوقت اینهاوسط جنگ اوکراین لاکچریسم گرفتن سخنگوی اتحادیه اروپا امروزگفت سیلوی گندم اروپا20روزدیگه تمومه وذخایرسوخت به زمستان نمیرسه
    • فدایی ترامپ IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 1
      سخنگوی اروپا در گوش تو گفته فک کنم چون بجز تو هیچکس دیگه نشنیده این خبرو
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      به زودی ترامپ رو سر میبریم مرگ بر آمریکا
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    انسانهای دانا لذت میبرد از زیبایی ونادانها خرده میگیرن از زیبایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس