کد خبر 1397132
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
خطر تعطیلی صنایع آمریکا به خاطر افزایش قیمت انرژی

چالش های مربوط به افزایش قیمت سوخت و انرژی بسیاری از صنایع آمریکا را با مشکل و حتی خطر تعطیلی روبرو کرده است .

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده درباره وضعیت اقتصادی آمریکا چالش‌های مربوط به افزایش قیمت سوخت و انرژی هر روز مشکلات بیشتری برای صنایع این کشور ایجاد می‌کند.

تارنمای اقتصادی بلومبرگ طی گزارشی نوشت: بالا رفتن هزینه‌های سوخت بسیاری از صنایع آمریکا را با مشکل و حتی خطر تعطیلی روبرو کرده است.

طبق این گزارش دومین کارخانه بزرگ آلومینیوم سنچری آمریکا که ۲۰ درصد از تولید این کشور را به خود اختصاص داده است به خاطر افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های مربوط به آن مجبور به اخراج ۶۰۰ کارگر خود شده است. مسئولان این کارخانه می‌گویند در صورت تداوم این روند مجبور هستند چند شعبه داخلی خود را تعطیل کنند.

بر اساس این گزارش حداقل دو کارخانه فولاد برای به حداقل رساندن هزینه‌های انرژی شروع به توقف برخی از فعالیت‌های خود کرده‌اند. در ماه می تعداد قابل توجهی از کارخانه‌های مختلف در آمریکا نسبت به افزایش قیمت انرژی هشدار دادند که ممکن است بر روند تولید آنها اثر منفی داشته باشد.

در ماه ژوئن، قیمت گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر شد و بسیاری از خانواده‌ها و صنایع مختلف از این موضوع شکایت کردند. پیش بینی می‌شود نرخ قبوض برق برای مشتریان صنعتی در تابستان امسال به بالاترین حد خود برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    غربگدا : نه دروغه، اصلأ امکان نداره، مگه ممکنه، هق هق هق......!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس