کد خبر 1397332
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

به گزارش مشرق، کاربر توییتری نوشت:

انتشار این فیلم در عربستان جرم است!

 کشوری که روی ثروت نفت خوابیده، مردمش برای فرار از فقر مجبورند دستفروشی کنند و هر روز با مأموران سعودی درگیر شوند. 

حالا اگر ایران بود سعودی نشنال ساعت ها براش برنامه می‌ساخت سیاه‌نمایی می کرد.

فیلمی که انتشار آن در عربستان جرم است

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    44 10
    عنتر نشنال از عرعرستان جیره مواجب می گیره .بایدم پخش نکنه.و چهل دونگ حواسش به ایران باشه
    • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      14 13
      آواز و حجاب زنان در عربستان آزاد شده. زنان حق رانندگی دارند. سرمایه گذاری های عظیم برای نیروگاه های خورشیدی آغاز شده. به جای دشمنی ببینیم در چه مواردی میتوانیم همکاری های منطقه ای کنیم. خصومت های دینی که ناشی از سو برداشت های عده ای تندرو کاسب است جز خسارت ثمری ندارد. اگر میخواهید مجددا سفارت دایر کنید همه در و پنجره هایش را مثل گاو صندوق ضد آتش و انفجار درست کنید. عده ای معدود برای میلیونها ایرانی تعین تکلیف میکنند و پاسخگوی اعمالشان نیستند. اگر روزی رفتار های آتش افروزانه مسئولان اوایل انقلاب مثل ارسال بمب در ساک حجاج به قصد تسخیر مکه و راهپیمایی خونین را مجددا بررسی کنید متوجه خواهید شد اگر هر کس دیگری جای شاهان سعودی بود به جای صبر و تحمل اعلان جنگ میداد. به فرض اگر عربستان دشمن ما باشد دشمن عاقلیست. عاقل تر خواهد بود موقعی که از گروهک های تجزیه طلب حمایت نکرده ، دنبال رو شیخ شارجه برای تصاحب جزایر ایرانی نرود.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      4 6
      بی خیال حالا اگر توی ایران بودن که زیادن می آمدی می گفتی این ها ساختگیه از رفاه ما دارن می سوزند
    • به ۰۱:۱۲ - IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      5 0
      برنامه بن سلمان عزیزت این است که اگر بتواند کعبه را هم دوباره بتخانه کند. البته تصمیم دارد هر کسی هم که با او مخالف است را اره کند. آزادی هم معنایی جز این ندارد. برهنگی و رقاصی و ساز و آواز. البته از شیطانها و شیطان زاده ها انتظار می رود با چنین شیطانی دوست بشوند.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      6 4
      - اگر شبانگاهان از جاده الحرمین واقع در میان شمال و جنوب و به طور مشخص شرق شهر جده عربستان عبور كنید، صدای گریه كودكان و ناله پیران و بیماران را از شدت گرما خواهید شنید. پایگاه اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای 'الحیات' چاپ لندن در گزارشی كوتاه نوشته است: ساكنان محله الحرازات واقع در شرق جده 30 سال است كه از نعمت داشتن برق محرومند. الحرازات یكی از بزرگ ترین محله های شهر جده به شمار می رود. بیش از 10 هزار منزل و 50 هزار نفر در این محله، سرما و گرمای روز و شب را بدون وسایل برقی و امكانات اولیه و بدیهی زندگی سپری می كنند. مقامات سعودی هیچ توجهی به مردم ساكن در این محله ندارند كه با زحمت فراوان و قرض گیری از آشنایان و وام گرفتن از بانك ها و حاصل دسترنج سال ها كار و تلاش خانه ای برای خود ساخته اند.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 1
      حرف بیخود زدی صدام به پشتوانه عربستان جنگ اغاز کرد ریگی به پشتوانه عربستان 400 ایرانی را تیکه پاره کرد و فکر تجزیه بلوچستان بود طالبان پاکستان سال 77 با پشتوانه سعودی دیپلماتها را شهید کرد و فکر امدن به ایران بود داعش همینطور تو دروغگو از چهارتا سنگی که چند جوان غیور به شیشه زدند انهم بعد از فاجعه منا و جرثقیل و تجاوز نوجوانها در فرودگاه و شیخ نمر و انفجااااااار سفارت ایران در لبنان با ده ها شهید و مجروح هنوز نان و بوقلمون میخوری ؟؟؟!!!
    • محمد مهدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      پس زدن اف 4 ما توسط اف 15 عربستان و خلبان امریکایی اما با اجازه سعودی چی بود؟؟؟؟شعر تلاوت نکنید که اکبر شاه گفته وجود بمب و حمایت از حزب الله حجاز کار ما بوده,در ضمن ما نمیگیم با جزیره العرب همراه با اضافاتش یمن و عمان فتح کنیم,اما اوناهم به خاک چندین هزارساله ما یعنی عراق چشم نداشته باشند(که هرچند داشتن و همراه با جزایر منامه فتحش کردن و هرروز هم سیاست های غیر نظامیشو بیشتر نکنن)
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      حرف نزن الدنگ
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      . آنچه باعث وحشت و وحدت معاندان بین المللی و بخصوص منطقه ای از ایران شده نحوه رفتار چهل و سه ساله اش است . اگر وکیل همه مغرضین عالم نبوده ، جنگ جنگ تا رفع فتنه نمیگفتیم کسی با ما کار نداشت و اینقدر سخت نمیگرفتند. ساختن چهره فرانکشتن از نظام دقیقا خواسته فرقه قجر است تا با کسب حمایت به خیانتها و جاسوسی هایشان ادامه دهند. با نظرات سخیف آب به آسیاب دشمن نریزید مگر آنکه هدایت شده از تیرانا ارسال شوند !
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    30 7
    اینها چیزی نیست. در جده و مدینه و مکه محلات بسیار فقیری از اعراب بومی وجود دارد که حتی تماشای فقر در آنها وحشت آور است. من خودم چند کوچه آن طرف تر از هتلهای شیک و مدرن مدینه را دیدم. بخدا رفاه در سعودی دروغ است. اما چنان دیکتاتوری حاکم است که وقتی می خواهیم حتی با راننده تاکسی یک کلمه سیاسی حرف بزنیم فوری بحث را عوض می کنند. در مسجد النبی با یک پیرمردی که اصلا مال سعودی نبود و مصری بود چند کلمه در مورد علیه اسراییل سکوت اعراب صحبت کردم. بیچاره دستش را گذاشت رو دهانش و یواشکی در گوش من به انگلیسی گفت اسراییل از ایران می ترسد اما عجیب وحشت کرده بود از اینکه من بلند بلند صحبت می کردم.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      7 19
      آره عجب فیلم هندی شد ! !!! رفتی به فرمانداری های عربستان سر زدی ؟ با اسب رفتی ؟ ماری و اویی و هیوبو هم باهات اومدن؟ تو راه زامبیها بهت حمله نکردن ؟ لابد تو خوابگاه بن سلمان هم رفتی چاقو گذاشتی رو خرخرش ؟ کسی تعقیبت نکرد ؟ لابد دیدی که شیعه های عربستان هم میندازن جلو ی شیر و ببر ؟ اینقدر دروغ نگو ! فکر کردی گوش های ما مخملیه ؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      5 11
      اون پیرمرده اسمش گاندلف خاکستری نبود؟
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      11 3
      عزیزانی که ۱۸:۵۲ را مسخره کردن بدونن. واقعیت را گفته و در ایران زمان شاه هم وضعیت دقیقا همینطور بوده و چندی قبل یک خانم در شبکه عرب عنترنشنال معروف به ایران اینترنشنال دقیقا همین حرفها را مجری گفت که حتی تو خونه مردم میترسیدن حرف بزنند
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      ماشالا به این زورمندان (بهشان فشار زیاد آورده شده) همیشه حاضر و ناظر تو که از شجاعانی برو در بین همین مردمی که دوستمان از مشاهدات خود نوشته سخن خودت در اینجا را بازگو کن حتما ارباب بن لادن ببخشید سلمان بنگی تو خوابگاهش طوقی گردن قشنگ ملوست آویزان بکند که سرت بیفتد تو تشت از سنگینی طلاها انگار لیزر ، نه فکر کنی عین چنگال چی خاشق چی .
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 2
      کاش فیلم گرفته بودی تا دهان برخی وا بماند
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      جالب توجه هست نظریات در خصوص این پست، چقدر به بعضی ها فشار آوردن. من خودم یک رفیق مراکشی داشتم هر چند روز یک پست از بدبختی مردمش می‌گذاشت. خر داغ میکنند
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      گوشهای شما غربگداها که کلأ مخملی هست وگرنه غربگدا نمیشدین که، شرط اول غربگدایی گوش مخملیه!!!! خخخخخخخخخ
    • به ۲۱:۵۱ - IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      8 1
      آنچه با چشم خودم از نزدیک دیدم و با گوش خودم شنیدم همینها بود. شما مشغول باشید با اراجیف فضای مجازی و تیزرهای تبلیغاتی و افراد ابلهی که فقط فاصله هتلها تا بازار ابوسفیان را دیده اند. البته در آن فضای مجازی چنان شما بیچاره ها را شستشوی مغزی کرده اند که حتی اگر فیلم آن ها صحنه ها و محلات فقیر ریاض و جده و مسقط و دوبی و... را ببینید باور نمی کنید و یا وقیحانه می گویید مهاجرند. کی را گول می زنید؟ پهلوی عزیزتان هم همینطور تجریش و کیش را به عنوان کل ایران جا زده بود.
    • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      4 3
      انهایی که حج رفته اند می دانند گداها خیلی زیادند و وقتی از آنها میپرسی نفت ؟ می گویند مال ما نیست مال ال سعود است حالا ظلم پرستان و ظلم دوستان هی بروند ماله کشی کنند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    13 8
    عربستان دوشیده شده بدون دانش تجاری بومی وحجی که باکرونا خرج بیشترش رابهداشت وشستشوگرفته ومعلولانی ازجنگ یمن که بایدتااخرعمرهزینه درمانیش رابدهدودرباری پرازاختلاف وتورم اماری
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    10 16
    دستفروشان داخل این فیلم شهروند عربستان نیستن. درگیری افراد داخل این فیلم هم احتمالا علت دیگه ای داره ؛ توی عربستان دستفروش هست اما همگی این افراد از اتباع پاکستانی و آفریقایی و .... هستن که همگی مهاجر هستن و تابعیت کشورهای خودشونو دارن و برای کار و کسب درآمد به عربستان میان و در مشاغل خدماتی مثل کارگری و نظافت و خدمتکاری در هتل ها و فروشندگی در مغازه هایی که صاحبانشون مردم عربستان هستن و در بدترین حالت ، دستفروشی و..... مشغول به کار میشن و هیچکدومشون شهروند اصلی عربستان نیستن . مردم عربستان ( به استثنای شیعه ها) همگی صاحب سرمایه هستن و وضعیت معیشتی مطلوبی دارن . اگه شما به سفر حج رفته باشید ، در شهر های مکه و مدینه به وضوح می تونید ببینید که خود مردم عربستان همگی مغازه دار و هتل دار و رستوران دار و صاحب کسب و کار هستن اما خودشون دست به سیاه و سفید نمی زنن بلکه به عنوان مثال برای مغازه هاشون کارگرها و فروشنده هایی عمدتا افغان و پاکستانی و..... استخدام می کنن که همگی این افراد مسلط به فارسی و عربی هستن و براحتی با ایرانی ها صحبت میکنن!!!
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 7
      در سفر حج دیدیم که در جده خیلی دزدی میشد
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      6 6
      چه می‌شود کرد تو هم وظیفه ماست مالیت رو انجام میدی دیگه
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      4 6
      عربستا طبق امارداین دوماه تورم دویست درصدی راتجربه کرده وشیعه وسنی هم ندارددربارسعودی ازبرادران وخواهران هم موردترور داردتاسنی وسعودی وشیعه وخبرنگاراگه نفت تمام بشوددرعربستان خودمجری اش هم گفت زمانیکه هزینه ی استخراج بیشترازفروش شود روزمرگ اقتصاددربارسعودی هاست کهبجزاقتصادولاکچریسم وکاباره زنی چیزی ندارند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      به غیر از معدود افراد سعودی که از قشر وهابی و شاهزاده ها و اطرافیان آنها هستند بقیه مردم بومی از شیعه و سنی در فلاکت زندگی میکنند و اگر واقعا میخواهید قضیه را بفهمید فیلمهای خیلی زیادی در فضای مجازی موجود هست از مستندهای شبکه های غربی تا فیلمهایی که توسط شهروندان سعودی منتشر میشه ولی اگر از لشکر فیک سعودی هستید به کارتون ادامه بدید و بگید دروغه و ..
    • IQ ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      دزدی زیاد میشد یعنی زورگیر دارن اونها هم اگه داشته باشن گنده هم هستن عرب ها سخت میشه فرار کرد از دستشون
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      برادر حاج آقا میتونه در شهرهای مذهبی چنین که شما میگوئی جلوه دهند قدری آنطرفتر بروید صحنه متفاوت تر مشاهده میفرمائید ضمنا چفیه معمولا با این رنگ اغلب اهل حجاز بر سر دارند ،
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    8 18
    اینها سعودی نیستند مهاجران کشورهای دیگر به عربستان هستند. جالبه بدونید که عربستانی ها عمدتا حتی خودشون کار نمی کنند و برای چرخاندن کار مغازه از خارجیان استفاده می کنند و دیدن یک عربستانی که کار می کنه عجیب حساب میشه. از طرفی فکر کنم ما که جتی از عربستان ثروتمندتریم ولی وضعمون خرابتر از اینهاست بهتره سکوت کنیم.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      6 5
      حرفتون کاملا درسته! هرکسی که به حج رفته، اینو میدونه که شهروندان عربستان همگی صاحب سرمایه هستن و صاحب مشاغلی مانند رستوران داری و هتل داری و .... می باشن که خودشون اصلا دست به سیاه و سفید نمی زنن بلکه برای اداره ی کسب و کار خودشون از مهاجران غیر عربستانی مانند پاکستانی ها و آفریقایی ها و ... استفاده می کنن !
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      6 6
      بله تو خودتو گول بزن، تو عربستان زندگی کردی؟ به بعضی ها شب بگی چه وقته الان میگن روزه
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      اینها به بیکاری وکمبوددستمزدبیفتن به هرکاری دست میزنند که دولت عربستان صدبرابرحقوقشان بایدخرج دستگیری وزندانی کردنشان رابکند واگرهم بروندچون جوانان عربستانی عادت به کاروسختی ندارن اقتصادسعودی نابود میشود
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      آنها هم که دیدی جزو شیوخ و وابسته های آل سعودند. اگر توانستی برو نخاوله را هم ببین. برو السویدی، الجرادیه و الشمیسی و مناطق الكرنتینا و الرویس در جده، مناطق سیح، المصانع، الزاهدیه و المغیسله در مدینه را ببین. برو تصاویر محلات خرابه مدینه و مکه در کتاب رسول جعفریان تحت عنوان آثار اسلامی مکه و مدینه را ببین. دنیای خارج از بازار ابوسفیان و یا اینترنت و برشورهای تبلیغاتی، دنیای وحشتناکی است.
  • سعید AT ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    10 12
    عزیزم اینها مهاجرین و پناهندگان بدبخت هستند؛نه شهروندان عربستان
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      5 8
      البته که اینطور نیست ولی حالا گیریم هم که اینطور باشه، چرا باید مهاجرین در کشور ثروتمندی مثل عربستان وضعشون اینطوری باشه؟؟!!
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 3
      بله . کاملا درست فرمودین. احسنت به شما که پیرو عقل و انصاف هستی نه مثل بعضی ها که پیرو تعصبات خرکی هستن .
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 5
    مامور شهرداری یاروبساط پهن کرده وسط خیابان خب باید باهاش برخوردارکنند
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 1
      اگه ایران بود؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    8 3
    ایران رتبه یک ذخایر گاز و نفته، جدای از معادن بسیار و کشاورزی بخاطر نعمات خدادادی.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 2
      ونزویلا بیشترین نفت کشف شده را دارد و بعد عراق هست، چیزی که نمیدانی لازم نیست اظهار فضل کنی
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      عربستان نیز بزرگ ترین تولید کنند نفت جهان! (کمی پایین تر از روسیه!) با میلیون ها بشکه نفت در طی روز! و درامد عظیم از مکه و مدینه ..! هیچ تحریم بخصوص نشده! متحد درجه یک طلایی! امریکا و غرب! که رابطه اش هم کاملا عاشقانه از نوع بت پرستی(!). همین الانشم امریکا و غرب هستن و بودن،که به یمن حمله کردن و ارتش و نیروهای اینها رو سازماندهی میکن! وگرنه انصارالله الان نفس عربستان رو قطع کرده بود. کل جهان که با یمن می جنگن! .. کورید و واقعیت ها رو نمی تونید ببینید.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      ذخایر نفت و گاز ایران باهم یک جهانه
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 12
    عربستان بخاطرنوکری ودوشیده خواهی برای ماندن درقدرت مردم خودش راهم گدای نفتشان کرده ونگذاشته دانش بومی خودشان راابرازکنن واگرنفت تمام بشه به یک پاساژتبدیل میشه کهاگه وارداتش هم تموم بشه که ابداقدرت نگه داشتن امنیت داخلی وبیکارانش راندارد
    • حاجی از قم IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 2
      قطعا عربستان از ایران پیشرفته تر هست این جیزی هست که من دیدم البته محل‌های فقیر نشین دار ه که بیشتر افاغنه هستن نیروی کارشون هم از کشورهای دیگه هست من یمنی ها رو اونجا دیدم وکشورهای شر ق آسیا
    • Kho IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 1
      تو به ثروتمندی و رفاه مردم ایران ببخششون حالا برو تو صف مرغ یخی گشنه نمونی
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      وسایل لاکچری جداازپیشرفتهای ماهواره ای وهسته ای وموشکی ونفوذمنطقه ای وشرکتهای دانش بنیان است
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 1
    ماموراش، بى حيا و زورگو ، اصلاً بوئى از انسانيت نبردند
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 1
    اینا مقیمهای سعودی هستند که دست فروشی میکنن
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 1
    اگر عربستان ثروتمند بود حجم اقتصادش خیلی بیشتر از این باید بود
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    از گور خوابها و تا کمر در باکس زباله خم شده انها هم فیلم بگذارید تا دشمنان کشور به محاق بروند
  • احمدعلي IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    8 0
    بنده سال1385 عمره رفتم از هتل با يه ماشين كرايه باتفاق اخوي رفتيم جبل النور(غار حرا) راننده كه عرب سعودي بود بسيار از وهابيت حاكم در عربستان ناراضي بود. دراطراف جبل النور هم اوضاع وخيم محيط (خانه هاي محقر - عدم بهداشت - سرو وضع مردم و ....)همه چيز را اثبات مي كردالا رفاه و درآمدو .... از پايين كوه تا به غار حرا رسيديم بالغ بر هفت گدا در مسير تكدي گري مي كردند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    تو ایران دستفروش نداریم؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس