کد خبر 1398164
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
هشتگ حجاب بی حجاب چگونه رشد کرد؟

ضدانقلاب در روزهای گذشته تلاش کرد با راه انداختن هشتگ حجاب بی حجاب فضای مجازی را متاثر کند. اوج تمرکز و هدف گذاری دشمن برای 21 تیرماه بود یعنی روزی که به نام روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده بود.

به گزارش مشرق، ضدانقلاب در روزهای اخیر برای ترویج بی‌بندوباری و بدحجابی در ایران هشتگ حجاب بی‌حجاب را مطرح کرد. کمپینی که به ادعای خودشان بنا بود یک جریان وسیع اجتماعی را برای مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی در تبلیغ حجاب اسلامی به راه بیاندازد. اوج این برنامه ریزی برای امروز یعنی ۲۱ تیرماه بود. 

#حجاب_بی_حجاب چگونه ترند شد؟

نگاهی به تحلیل کلان داده‌های فضای مجازی به ما نشان می‌دهد که این فضاسازی به چه نحوی شکل گرفته است. تا لحظه نگارش این گزارش هشتگ حجاب_بی_حجاب ترند هشتم توییتر فارسی است و حتی نتوانسته خود را به ۳ ترند اول توییتر فارسی برساند. 

آمار توییت‌های منتشر شده با این هشتگ نیز به حدود ۶۸۰۰ توییت رسیده است.

آخرین آمار مربوط به تعداد اکانت‌های فعال فارسی زبان در توییتر نیز حاکی از فعالیت حدود ۳ میلیون ۸۰۰ هزار اکانت است. 

این آمارها به این معنی است که تنها یک هزارم کاربران توییتر در این کمپین مشارکت کرده‌اند. نسبت مشارکت‌ کننده‌گان در این کمپین به کل جمعیت ایران هم می‌شود حدود ۰.۰۰۰۰۸%.

کدام اکانت‌ها در این کمپین مشارکت موثر داشته‌اند؟

نکته جالب دیگر در این ماجرا، فعالیت اکانت‌های بدون هویت است. اکانت‌هایی که تحلیل محتوای برخی از آنها رگه‌های سلطنت‌طلبی، منافقین و اعمال نفوذ دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

لیست اکانت‌های موثر در این هشتگ را بر اساس خروجی یکی از شرکت‌های تحلیل کلان داده فضای مجازی ملاحظه کنید:

هشتگ حجاب بی حجاب چگونه رشد کرد؟

اغلب این اکانت‌ها بدون هویت واقعی در حال فعالیت هستند و تنها اکانت مسیح علینژاد است که با هویت رسمی در حال تولید محتوا برای هشتگ حجاب بی حجاب است. طبق گزارش رسمی منتشر شده توسط دولت آمریکا نیز علینژاد تا کنون برای فعالیت‌های ضد ایرانی خود از دولت آمریکا رقمی معادل ۶۲۸ هزار دلار دریافت کرده است.

هشتگ حجاب بی حجاب چگونه رشد کرد؟

بررسی محتوای منتشر شده توسط برخی اکانت‌ها از جمله اکانت «چراغ آسمان» نشان می‌دهد گرایشات سلطنت‌طلبی در گردانندگان پشت پرده این اکانت‌ها بنا نیست پنهانی باشد و به طور صریح نسبت به ابراز آنها تمایل نشان می‌دهند.

مسئله دیگر درباره این اکانت زمان جوین شدن این اکانت به توییتر است. در بخش بیوگرافی این اکانت زمان آغاز فعالیت این اکانت ماه جون ۲۰۲۲ ( آمار دقیق‌تر طبق رصد کلان داده ۸ تیرماه ۱۴۰۱) ثبت شده است. یعنی یک ماه قبل این اکانت در توییتر وجود نداشت. احتمالا هدف از ساخته شدن این اکانت عملیات کردن برای هشتگ سازی حجاب بی‌حجاب بوده است.

#ایران_عفیف رقیب #حجاب_بی_حجاب 

هشتگ ایران عفیف نیز در برابر هشتگ حجاب بی‌ حجاب طی دو روز گذشته بالا آمده و در فضای توییتر رشد کرده است. با وجود آنکه هیچ تبلیغ خاصی در خصوص این هشتگ انجام نشده است تا لحظه انتشار این گزارش بیش از ۷۶۰۰ توییت با این هشتگ منتشر شده است.

هرچند جریان ضدانقلاب به دنبال موج سازی رسانه‌ای حول حجاب بی حجاب بود اما نتیجه اکانت‌سازی‌های فیک و هزینه‌های هنگفت در این ماجرا عایدی جز چند کلیپ از برداشتن مخفیانه حجاب توسط چند زن که توسط رسانه‌های مختلف این جریان بازنشر شد نبود.

کلیپ‌هایی که بعضا مورد تمسخر فعالان فضای مجازی هم قرار گرفت. یک نمونه از این موارد را در زیر ملاحظه کنید:

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 1
    ما قبل اسلام حیا حجاب داشتیم دختران ایران چرا اینطوری شدن
    • چشم برزخی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 1
      جامعه بشری در دهه های اخیر گرایش بی سابقه ای به سمت مادی گرایی داشته ، فقط یک اثر سوء مادی گرایی بی حجابی و در ادامه بی عفتی و فرو پاشی خانواده است. محبت دنیا در نهایت انسان رو به تباهی می کشونه، نمی خوام بگم دنیا بده ، دنیا هدف اصلی خلقت نیست.دنیا ابزار رشد وتعالی انسانه ؛ حالا وقت هنر نمایی من شماست وقت انتخابه ، میبینید که انسان آزاده هر مسیری که دوست داره انتخاب کنه.خوشا آنان الله یارشان بی
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 1
    اگه مثل کشورهای اروپا جریمه نقدی چند هزار دلاری در نظر بگیریم دیگر هیچ گونه تهاجم فرهنگی در کار نخواهد بود
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    حجاب وعفاف خط مقدم مبارزه بااستکبار ودشمنان انقلاب اسلامی است اگراین خط محکم نگه داشته شود دشمن شکست خورده وعقب نشینی می کند
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 0
    کار فرهنگی= حرف مفت. در یک شهر که مردمش خیلی احمق بودند، چاله ای در خیابان پیدا شد، شورای شهر جلسه گرفتند که چه کنند؟ یک نفر گشنهاد کرد کنار چاله باید یک آمبولانس بگذاریم حکه هر کس در چاله افاد به بیمارسان ببرد! دیگری گفت اصلا کنار چاله یک بیمارستان بسازیم که فورا هر کس به چاله افتاد را بستری و درمان کند! سومی گفت چرا این حرفها را می زنید که مردم به ما بخندند! ما باید چاله را پر گنیم! اما بعد برویم جلوی یک بیمارستان چاله ای به همین اندازه بکنیم!!.... این است حکایت کسانی که به جای پر کردن چاله های فرهنگی دنبال ایجاد درمانگاه فرهنگی کنار چاله هستند. شما نمی توانید با کار فرهنگی مقابله به مثل کنید. چون همیشه ابزار قویتر در دست دشمن است. به خصوص فضای مجازی. این چاله را پر کنید. مافیای آزادی فضای مجازی در ایران شبیه همان مافیای آزادی اسلحه در آمریکا است. به بهانه آزادی و اقتصاد، در حال نابود کردن جامعه اند.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 0
      احسن حرفی منطقی زدید دشمن با فضای مجازی بخصوص اینستا حجاب وعفاف هدف گرفته ودرفکر فتح این خط مهم جامعه اسلامی است نباید گداشت دشمن به اهدافش برسد
    • وطن پرست DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 0
      تا حدی موافقم. ولی با کارفرهنگی به راحتی می شه. اما کار فرهنگی درست. ببین الان هشتگ ایران عفیف دقیقا چه سنخیتی با حجاب بی حجاب داره؟ اینکجا و اون کجا!!!
  • احمد IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    حیف من اونجا نبودم .
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    من هرچی حرص رییسی را دارم ولی اگر با بی حجابی مبارزه سفت و سخت کند دوستش دارم از بابت تورم ازش نفرت دارم ولی اگر بی حجابی را کنترل کند خوب است
  • حسن IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    بی حجابی اجباري ظلمه
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 1
    هشتگ حجاب بی حجاب چگونه رشد کرد؟!؟! با تزریق کردن بیش ازحد کود شیمیایی در کله های فندق مغزهای سگطلبها از سوی سرویس و بنگاه های رسانه ای
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 2
    باشه شما راست میگین!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 2
      گریه نکن بدو برو یه کلیپ درست کن شاد بشی
  • زهرا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    بی حجابی بیشترین لطمه روحی و جسمی به خود خانم ها میزنه بعد هم باعث مشکلات و آسیب ها به خانواده هاشون. وقتی انسان به مقابله و دشمنی با دستورات پر از مهربانی و دلسوزی خدای خودش بلند میشه حتما و حتما در این راه متوجه ضربه های جسمی و روحی خواهد شد.
  • زهرا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    وقتی زن ها به مقابله با حکم الهی که سراسر پر از عشق و توجه به خود زن هست بلند میشن حتما متوجه آسیب های جسمی و روحی و روانی اون خواهند شد وقتی مشکلات اقتصادی و سیاسی رو از خارج از کشور به چادر و روسری گره میزنن مگر این دلیل حل شدن مشکلات زن هاست؟؟؟ یعنی اگر کسی با حکومت و بنظرم اول با حیثیت و آبروی خودش لج بازی کنه دیگه همه مشکلات اقتصادی و سیاسیش حل میشه ؟؟؟
  • حسن IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اکانت های ....های مجازی بی هویت بیشتر از سایر اکانتهاست
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    چرا بعضی کارها تا الان هم نتیجه عکس داده است.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    کشف حجاب اجباری غلط ست تمام
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    یک همه پرسی در این مورد برگذار کنید
  • کارمند ساده IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    هر کاری هزینه ای دارد مخصوصا که در کشوری مثل ایران که فاصله طبقاتی بسیار بسیار زیاد است و ممکن است این مسئله را تشدید و مجدد تشدید کند و آسیب اولیه به همان هایی می رسد که ترندحجاب بی حجاب را گسترش می دهند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    غولهای رسانه ای دنیا دست بی دینهاست
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    چرا حجاب فقط در اسلام اجباری است؟
  • طاهر ذوالیمینین IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 1
    الآن این شالهای بسیار کوچیک و نازکی که میزان بالای سرشون مثلا حجابه ؟ تقریبا 90 درصد موهاش بیرونه . تا کی خوشمون از ظواهر میاد چی از اسلام باقی گذاشتیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس