کد خبر 1398295
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

وقتی اسم گشت ارشاد می‌آید، چه تصویری در ذهنتان تداعی می‌شود؟ احتمالا چند برخورد خشن ناجا. حالا برای یک‌بار هم که شده اختیار ذهنتان را به‌دست بگیرید و اجازه ندهید آنچه رسانه‌ها برایتان ساخته‌اند تداعی شود. این‌بار منطقا ضرورت گشت ارشاد را ارزیابی کنید. یقین دارم مخالف‌ترین‌ها نیز موافقند. اجازه دهید با آرامش استدلال کنیم.

به عزیزی که بسیار از دست گشت ارشاد عصبانی بود گفتم اگر کسی برهنه به خیابان بیاید مشکلی ندارید؟ گفت حتما مشکل دارم. گفتم چرا؟ گفت بالاخره یک حدی وجود دارد. همه جای دنیا این حد را پذیرفته‌اند. گفتم ممنون و پایان استدلال؛ پس تو هم با گشت ارشاد موافقی. همین که معتقدی از یک جا به بعد باید قهریه وارد شود پس گشت ارشاد ضروری است.

این همانی است که برخی به غلط می‌گویند حجاب اجباری. حال آنکه الزام قانونی است که به قول شما در همه ‌جای دنیا نیز وجود دارد.

اما احتمالا سر اندازه آن اختلاف باشد. به‌نظرت شما باید مرز حجاب را تعیین کنی یا من یا دین؟ گفت هیچ‌کدام؛ عرف. گفتم عرف چیست؟ عرف کی؟ عرف کجا؟ مثلا عرف گاوپرست‌ها خوبه یا عرف سکولارها یا عرف لاابالی‌ها؟ گفت عرف مردم جامعه. گفتم قبول داری اکثریت مردم ما مسلمانند؟ گفت بله. گفتم قبول داری حجاب جزئی از دین است؟ تأیید کرد.

گفتم پس اگر قرار بر رجوع به عرف هم باشد، عرف دیندارها ملاک است. ضمن اینکه رجوع به عرف هم درون دین است و امضای فقیه می‌خواهد و اینطور نیست که هرکس بگوید عرف چنان و چنین است.

گفت واقعا فکر می‌کنی گشت ارشاد در باحجاب کردن مردم مؤثر بوده است؟

گفتم سؤالت غلط است. این اشتباه رایجی درباره گشت ارشاد است. گشت ارشاد برای صیانت از قانون است نه ایجاد حجاب. مثل پلیسی که برای عبور از چراغ قرمز جریمه تعیین می‌کند. هدف اصلی حفظ نظم شهر است. واگرنه ممکن است یکی بگوید صرفا با زور جریمه که کسی منظم نمی‌شود.

گفت یعنی تو با خشونت گشت ارشاد موافقی؟ گفتم حتما نیستم. ولی عملکرد گشت ارشاد را از دریچه چند فیلم تقطیع شده رسانه‌های مغرض نمی‌بینم. ضمن اینکه خطا را اصلاح می‌کنند نه اینکه منکر اصل ماجرا شوند.

گفت حالا همه‌چیز این مملکت درست شده و فقط حجاب مانده است؟ گفتم من هم مثل تو معتقدم باید همه بخش‌ها تقویت شود. ولی اگر دولت نتوانست تورم را کنترل کند پلیس هم باید از تخلفات راهنمایی و رانندگی بگذرد؟

گفت با همه این حرف‌ها حجاب اولویت نیست. گفتم این یکی را موافقم.

اما خواهش می‌کنم دقیق ببین. جریانی که تشویق به آتش زدن بانک‌ها و شکستن شیشه ماشین‌ها و بستن راه مردم می‌کرده است امروز به چوب بستن حجاب را تشویق می‌کند. چرا؟ ماجرا چیست؟ همانها که سال‌ها برای کوچک شدن سفره مردم، راهزن‌های قداره‌کش جهانی را با سوت و کف همراهی می‌کردند و صله مزدوری و نشان بردگی جور می‌گرفتند، حالا برای برهنگی بیشتر جایزه تعیین کردند. روشن نیست که هدف اصلی حجاب نیست؟ بله حق داری. حجاب اولویت اول ما نیست؛ اما ظاهرا اولویت اول شیطان کثیف شده است.

به همین دلیل معتقد به ارتقای گشت ارشادم. گشت ارشاد تا دیروز غفلت‌ها را تذکر می‌داد اما این‌بار باید جبهه جدیدی را هدف بگیرد. ما فراتر از گشت ارشاد فرهنگی، نیازمند گشت ارشاد امنیتی هستیم که برای به‌هم زدن نظم عمومی و شکستن قانون و اراده حداکثری مردم، آدم اجیر می‌کند تا چهارشنبه‌های سیاه را بسازد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    52 14
    شما بگویید گشت ارشاد چه تاثیری داشته ؟؟ چند بی حجاب حجاب دار شده اند
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      15 8
      میگیم ما با حجاب موافقیم ولی این روش قدیمی جواب نمیده
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      7 20
      چون شما عناد دارید. البته باید در کنار گشت ارشاد کار فرهنگی و اقناع سازی هم باشه.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      11 6
      گشت حجاب رو گوشت قربانی سیاست بازی ها نکنند، ببین چه تاثیری داره
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      10 2
      مگه گشت ارشاد کاری کرده 99درصد اصلا گشت ارشادها نیستند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      11 0
      هدف این هیاهوها چیه؟؟
    • وطن پرست DE ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      13 8
      گشت اراشد دنبال با حجاب کردن نبود. دنبال برخورد با عوامل خیابانی اموزش دیده ای بود که اتوبوسی از شهرهای اطراف اورده می شد تا قبح شکنی رو عادی جلوه بده.
    • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 2
      کاش متن رو میخوندی چون اونجا جوابت رو داده قشنگ معلومه فقط اومدی ضدیتت رو اعلام کنی
    • مهدی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      16 11
      دوست عزیز، قرار نیست با گشت ارشاد، کسی که اعتقادی به حجاب نداره نظرش عوض بشه و از یک آدم بی حجاب تبدیل به یک آدم با حجاب بشه. بحث بر سر اینه که قانون و عرف جامعه میگه تردد در محیط عمومی توسط آدم های جامعه میبایست شامل یک حداقل هایی بشه.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      10 3
      تا وقتی قاطعیتی در اجرا نیست البته اثری ندارد.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 0
      آیا خیال کرده اید اسلام یک دین فردی است؟ و و اول تک تک مردم باید سلمان و ابوذر بشوند تا بعد پیغمبر حکومت اسلامی ایجاد کند؟ آیا خیال کرده اید اسلام گناه و اظهار کفر علنی را تا زمان رسیدن به حقیقت دین مجاز می داند؟ پس چه نیازی به ایجاد نفاق بود؟
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      2 0
      معلوم میشه قصد نداری دانا شوی و میخواهی بگوئی حرف و نظر من درست تره . چهار کلمه بالا را با دقت و بدون پیش زمینه و ذهنیت سخت و درست باوری مطالعه کن و بعنوان انسان آزاد و متفکر ، پاسخ بده . همینطوری با رفقا با نظر و تائید خود مثلا در اینجا نمیتوانید بقولی با ابتکارات و بیان خام و فاقد ارزش خود امنیت و آرامش مردم را بر هم زنید . نه گشت بلکه این مردم احازه نخواهند داد
    • کلیم IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 1
      خداوند متعال اگر میخاست انسان لباس داشته باشد موقع افرینش بدنشو مودار و پشمینه خلق میکرد مثه سایر حیوانات ..... یادمه زمانی تشریح بدن انسان، دخالت در کار خدا تلقی میشد و یا مطالعه حیوانات و مغز انسان گناه کبیره بود و اعدام.... الان همین پوشاندن و یا نپوشاندن بدن، دخالت در کار خدا نیستش؟ و حکمش اعدام نیستش؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      عوامل خیابانی که مردم هستن
  • Ali IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    36 11
    اختلاس، فساد، دزدی، کلاهبرداری، خفت‌گیری و ... اولویت چندم شماست؟
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      16 18
      چندتا از این خفت گیر و ... را گرفتند همین امثال شما برای آزادشدن اونا هشتگ زدید
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 8
      گشت های ویژه ای برای مبارزه برای این مواردی که دوستمون گفت هم قرار بدهید تا به صورت جدی پیگیر کار باشه این باعث میشه دهن بدحجاب ها و... هم حین تذکربرای رعایت قانون بسته باشه.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      20 2
      گشت ارشاد برای دزدان چگونه تشکیل شود؟ مگه دزد همه جا هستند و دم به دوم دزدی می کنند که بتوانید با چشم همه جا آن را ببینید که نیاز به گشت ارشاد داشته باشد تازه گشت ارشاد هم لازم نیست پلیس امنیت باید دستگیر کند و نه ارشاد کردن ولی در دستگاه‌ها اگر دزدی رخ دهد که حراست هست و گزارش می‌دهد
    • وطن پرست DE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      9 3
      شما جواب سوال خودتو بده! وقتی به لیست کرباسچی رای دادی٫ مبارزه با فساد اولویت چندمت بود؟ اخه کجاتون روب گیریم نمیرید! مضافا فساد و فحشا دو روی یک سکه هستند. اونهایی که با فساد پولدار می شن تو فحشا تفریح می کنند.
    • !! IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 12
      باز ربط دادن گودرز ، به شقایق شروع شد ! خلاف خلاف است و هردو ، منفور و با هردو باید برخورد شود ! اما افراد مغرض ، بدنبال ، انحراف قضیه هستند !!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 1
      هرچی جای خودش،اصلا عادت کرن بعضی ها تا حرف حقي گفته میشه سریع ببرن توی حاشیه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      همینهایی که نوشتی اولویت چندم شماست؟؟؟ مطمئنم فقط و فقط برهنه شدن زنان اولویت اول و آخر شماهاست و نه هیچ چیز دیگر!!!!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    17 12
    علنا همون یه وجب شال رو هم پائین انداختند واگر بهشون تذکر بدی،بهت حمله میکنند که به تو چه!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      18 6
      آقایان وقتی قانون را اجرا نکنند و فضا را به دوقطبی سازان از چند سال قبل مهیا می کنند معلوم هست اینها گستاخ می شوند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    10 9
    علنا همون یه وجب شال رو هم پائین انداختند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 5
    با برخود با هنجار شکن هایی که کلا حتی عرف و زیر پا گذاشتن و کشف حجاب علنی کردن و پوششون وحشتناکه موافقم
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    14 14
    از عرف حرف راندی که بر گرفته از اکثریت است گفتی چون اکثریت مردم‌مسلمانند باید بر اساس اکثریت عرفی که شکل گرفته رعایت شود . سوال اگر بر اساس رای اکثریت کم‌حجابی بعنکان عرف شناخته شد پس با حجابان باید بر اساس عرف اکثریت بصورت کم حجابی در ملا عام باید حاضر شوند؟
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      9 9
      یک روزی عرف هم بستن کمربند را برنمی تافتید ولی الان باید اجرا کنید عرف و مرف هم ندارد برای اینکه جامعه به گند کشیده نشود
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      9 9
      مضحک ترین کار ممکن مقایسه قوانین راهنمایی رانندگی با بد حجابی است در صورتی که کلا دو معقوله جداست.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      8 4
      خوب وقتی جوابی ندارد می شود مقایسه مضحک درکتان می کنیم حالا اگر خواستی مقایسه دیگر می کنیم تا ذهنت یک کمی بیشتر باز شود!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 6
      12:21 اگر امثال تو منظق بحث کردن داشتند اصلا کلا منطق داشتند که ابایی از بحث کردن نبود. وقتی منطقی نداری شروع کردن بحث با امثال تو اوج بی منطقی هست
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      15 0
      بله استدلال نویسنده کاملا غلط است. با منطق او اگر مردم گفتند همجنس بازی خوب است و قانونی شود باید بشود. اما واقعیت این است تا وقتی حکومتی به نام اسلام وجود دارد موظف به اجرای دستورات اسلام است. بحث اجبار هم بی معنی است. حضرات با اجبارها و قوانین بشری مشکل ندارند. مشکلشان این است خدا را از ربوبیت و حکومت برکنار کرده اند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 18
    دوستانی که به دولت اقای رییسی فشار میارن برای برخورد های سخت با بد حجابی آیا ترجیح میدن همین دولت و مجلس با تفکرات انقلابی سال های آتی و انتخابات آتی در راس امور باشند و به مرور زمان با اصلاحات ساختاری و فرهنگی مسئله حجاب رو ارتقا ببخشند یا اینکه با برخورد های شدید و مقطعی متحمل هزینه های سنگین اجتماعی و تبلیغاتی بشن و انتخابات رو به حریف غرب گرا و ضد فرهنگ واگزار کنند و اوضاع از الان به مراتب بدتر بشه؟ علی الخصوص الان که دولت درگیر اصلاحات اقتصادی است فشار برای برخورد های شدید اجتماعی تنیجه عکس خواهد داد
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      10 1
      یعنی حتی یک جریمه ساده هم نمیشه گذاشت برای تخطی از قانون؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      12 1
      با وجود این تهاجم گسترده دعوت به هنجارشکنی و بی‌بندوباری، مرور زمان اصلا به نفع فرهنگ عفاف و حجاب نخواهد بود
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 0
      دقیقا
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 5
    راه حل حجاب ارشاد است اقناع کردن فرد بی حجاب هست اونم به شیوه احسن به فرموده قران
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 1
      خیال کرده است برای اجرای قانون باید تک تک افراد جامعه را در مورد آن اقناع کرد و سپس قانون را اجرا کرد. بدیهی است که چنین تصوری نه ممکن است و نه معقول.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 0
      سانسورچی دردت چیست ؟ اصلا به قیامتی اعتقاد داری؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    9 8
    حجاب هم با آوردن زنان در محیط مردان نامحرم آب رفت
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      8 5
      شما از عصر حجر سفر زمان کردید
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 2
      نگران نباش منجی بشریت می آید
  • نیما IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 9
    دقیقا مشکل مخالفان گشت ارشاد این است که الزام قانونی را درک نمی کنند
  • مجید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 1
    آزموده را آزمودن خطاست گشت ارشاد برای مسئولین هم باید باشد
  • میر صمصام زمانی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 2
    قبل از هر چیز اینکه باید یک چارچوب و حد مشخصی برای رعایت پوشش در محیط عمومی جامعه وجود داشته باشدصد در صد الزامی است . به نظر من حل معضل حجاب با کیفیت فعلی گشت ارشاد محقق نمیشود ...یا اگر هم بشود قطعا وظایف تعریف شده برای گشت ارشاد غلط است .
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 1
      تنها راه واقعی تبدیل شدن یک قانون به عادت اجتماعی دهها سال فشار سنگین پلیس است. مثل هفتاد سال تلاش موفق اروپا با پلیس و جریمه نجومی برای تبدیل کردن رانندگی صحیح به عادت مردمی.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 10
      ۱۸:۲۰ پلیس توانایی، نیرو و پشتوانه رسانه ای این فشار ۱۰ ساله شدید و متوهمانه شما رو نداره! عصر عصر رسانه هست یه کلیپ‌برخورد بد میاد بیرون تا فرمانده ناجا میاد به افکار عمومی توضیح میده! نشستی یه کنار میگی لنگش کن؟؟
  • حامد پلاس IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    یه فهمیده ای جواب سوال من رو بده که ما هم از ابهام در بیایم!!!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 29
    عرف تعیین کننده نوع پوشش است و انسان حق داشتن لباس دلخواه را باید داشته باشد.
    • !! IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      6 2
      تویی که دم از عرف میزنی ، آیا در جوامع غربی ، خودتو مقید به رعایت عرف اونجا میدونی یا خیر ؟ آیا قوانین اونجا رو ، خوب یا بد ، رعایت میکنی یا خیر ؟ اینجا هم داشتن حجاب ، قانون کشوره و باید رعایت بشه !!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 5
    نظرات دیروز اقای قالیباف در مجلس بسیار درست و سنجیده بود
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 6
    موافق مشرقم
  • کارشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 3
    کسانیکه نگران حجاب مردم هستند کمی هم به فکر امنیت اجتماعی انها باشند . چرا امروزه با این اوضاع نابسامان اقتصادی فکر به حال قمه کشی ها و استفاده از سلاح سرد نمیشود
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      21 3
      فکر کرده ای قمه کش ها چه کسی هستند؟ عموما فرزندان طلاقی هستند که خیلی هایش ناشی از همین بی حجابی و فروپاشی خانواده ها است. امنیت اخلاقی بسیار بالاتر از امنیت جانی است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 2
    این گشت خوبه برای اعمال قانون باشه نه ارشاد. و تحت عنوان «گشت عفاف» وظیفه ش توقیف متخلف و استعلام کد ملی او و تعیین جریمه توسط نرم افزار براساس میزان تخلف از حد معیار، که تا زمان پرداخت، هنگام مراجعه فرد برای دریافت خدمات دولتی و اجتماعی قابل مطالبه باشه
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 1
    نشسته با خودش داستان سرائی کرده! عزیزی گفت، من گفتم، او گفت من پاسخ دادم ، من پرسیدم او جواب داد،،،!! برو عامو بعد از سالها تازه به فکر توجیه یک امربدیهی افتادی. خیال کرده مخالفین هم مثل ایشان ندانسته موافقت یا مخالفت میکنند.
  • م IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 1
    ممنون از مشرق، عالی بود.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 2
    خدا خیرتون بده
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 2
    با این توجیهات پروفسور مهدیان، مسلمانان نباید حق باحجاب بودن در غرب را داشته باشند
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      12 1
      اگر آنها رسما اعلام کنند حکومت ضد خدایی و آتئیست هستند آری. مسلمانان حق زندگی ندارند و شرعا وظیفه دارند از دارالکفر به دارالاسلام مهاجرت کنند. اما مشکل اینجا است که آن کشورها شعاری آزادی عقیده می دهند اما منظورشان سرکوب اسلام و هر نوع اعتقاد با ریشه الهی است.
  • DE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    اروپا زودتر از ما این ایده را پیاده کرد ..فعلا رسانه ها در اختیار اونان
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اولا گشت ارشاد نداریم، گشت « امنیت اخلاقی » داریم. حالا لطفا این واژه را توضیح دهید. ضمنا فرق حجاب اسلامی و غیر اسلامی یا حجب شرعی و غیر شرعی و قانونی و غیر قانونی چبست؟ ضمنا معیار و تعریف « قانون» از پوشش قانونی چیست ؟ چون مانور حق تعریف عرفی ندارد، بلکه باید تعریف قانونی کمد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اولا گشت ارشاد نداریم، گشت « امنیت اخلاقی » داریم. حالا لطفا این واژه را توضیح دهید.
  • SE ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    7 2
    بیحجابی مترادف بی بند و باری و فساده
    • SE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      8 2
      از آنجائیکه بیحجابی مترادف بی بند و باری و فساده پس لعنت بر بی حجاب
    • میترا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 0
      والا ما گشت ارشادی ندیدیم خوشبختانه فقط چند نفر همیشه تو فضای مجازی دور هم دارن در موردش حرف میزنن همین خخخخ
  • FR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    احسنت ! حجاب دیگر یک موضوع امنیتی شده است
  • SG ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    سرشار از مغلطه بود و فقط به منظور توجیه این پدیده نگارش شده بود
  • مریم IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    سلام من محجبه ام ومخالف گشت ارشاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حجاب واجب است گشت ارشاد امربه معروف ونهی ازمنکراست که واجب است.مگرمیشود بگویی پیرو واجب اولی هستم اماپیروواجب دومی نیستم!!!!!!! واجب واجب است❤❤❤ من محجبه ام❤وموافق گشت ارشادالهی❤ امامخالف گشت ارشادتوهینی دیدگاهتان را
  • مریم IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام چقدر منطقی وعاقلانه ❤❤ واقعا برای کسانی که پیرو حق هستند بایدشیرین باشه❤❤❤ نه کسانیکه اهل جدل و.... عاشق حجابم❤❤❤❤ محجبه ام❤❤❤❤❤ باانتخاب خودم❤❤❤❤

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس