1

انتشار ویدئو کلیپی از برخورد با نیروهای پلیس در خیابان‌های تهران بار دیگر بحث ارتقاء امنیت اجتماعی را به روزنامه‌ها بازکرده است.

سرویس سیاست مشرق– در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

انتشار ویدئویی در یکی از خیابان‌های تهران بار دیگر بحث ارتقاء امنیت اجتماعی را به روزنامه‌ها بازکرده و شرح و تفسیرهای متفاوتی از شیوه مأموریت، نحوه عملکرد و وضعیت حجاب در جامعه را مورد بحث قرار داده است.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی در گزارش اول خود به مسئله گشت ارشاد پرداخته و در ادعایی عجیب خواهان توقف مأموریت آن شده است! این روزنامه نوشته است: در حال حاضر انتقاد از طرح گشت ارشاد بیش از موافقت است و بخشی از موافقان دیروز با مشاهده آنچه گذشت، سکوت را ترجیح می‌دهند. انتقادات زمانی از محدوده مردم عادی خارج شد که کلیپی از برخورد یکی از واحدهای انتظامی منتشر شد. در آن کلیپ زنی میان‌سال از مأموران پلیس درخواست می‌کرد تا دختر وی را به دلیل بیماری از خودرو گشت پلیس پیاده کنند. البته بازرسی نیروی انتظامی تهران با دعوت از زن میان‌سال از وی به‌صورت حضوری دلجویی کرد.

روزنامه آرمان در بخش پایانی گزارش خود به یک کمپین تبلیغاتی با موضوع حجاب اشاره‌ کرده و آن را نشانه‌ای برای مخالفت با گشت ارشاد دانسته است.

گشت ارشاد را می‌توانیم حذف کنیم؟ / رئیسی همچنان مشغول آواربرداری، این بار در اراک!

اما روزنامه همشهری در سرمقاله خود به این کمپین با مدیریت یک گروه سیاسی برانداز واکنش نشان داده و نوشت: رهبری درجایی گفته‌اند: «بعضی از زنانی که محجّب هستند، خیلی قدر حجاب را نمی‌دانند، اصلاً از حکم حجاب و فلسفه حجاب و فواید حجاب اطلاعی ندارند...» این همان مشکلی است که امروز در کارزار جدید زنان محجبه، باعث خطای عدم‌تشخیص شده است. تشخیص نمی‌دهند که این کارزار در امتداد همان پازل طراحی‌شده دشمن است. اول از حذف گشت ارشاد حرف می‌زنند، بعد بلافاصله کارزار مخالفت با قانون حجاب کلید می‌خورد. همان کسانی که سال‌هاست به دنبال تحریم مردم ایران هستند خوب می‌دانند که اگر دیوار اول این دومینو فروبریزد، دیوارهای بعدی مثل آب خوردن روی سر مردم آوار می‌شود. وقتی قانونی را در مسئله‌ای خاص زیرپا گذاشتیم، ساده‌انگاری است که فکر کنیم فقط یک قانون نقض شده است، بلکه یک‌راهی برای زیر پا گذاشتن باقی قوانین بازشده و این ادامه خواهد داشت. پس خطای عدم‌تشخیص محجبه‌ها، بسیار خطرناک‌تر از نقص برخی از زنان در رعایت حجاب اسلامی است.

روزنامه فرهیختگان با طرح این سؤال که حجاب؛ مسئله امنیتی یا فرهنگی؟ یا هر دو؟ نوشته است: واضح است که بخشی از ترویج بی‌حجابی به‌مثابه یک پروژه امنیتی در حال دنبال شدن است، اظهارات علنی مواجب‌بگیران سیا و وزارت خارجه آمریکا، مد شدن یک‌باره برخی لباس‌ها و پوشش‌ها در کشور و... همه خبر از یک طراحی امنیتی دارد، طراحانی که لزوماً همان‌هایی نیستند که در خیابان با آن‌ها برخورد می‌شود، افرادی کارکشته و آموزش‌دیده که با آن دانشجوی ترم یک و دویی که تازه به تهران آمده و ممکن است شل‌حجاب باشد، تفاوت دارد. مواجهه امنیتی و سلبی با این بخش حتماً ضرورت دارد و اگر کسی به بهانه لزوم کار فرهنگی قصد تعطیلی این بخش از مواجهه را دارد حتماً ساده‌اندیشی می‌کند؛ اما آیا می‌توان برخورد با یک باند و گروه ضد امنیتی را به کف خیابان و تا سطح مردم عادی ادامه داد؟ آیا می‌توان به‌جای برخورد با مصادیق مشخص از باندهای ضد امنیتی باب برخورد سلیقه‌ای را گشود؟

گشت ارشاد را می‌توانیم حذف کنیم؟ / رئیسی همچنان مشغول آواربرداری، این بار در اراک!

جوان نیز مانند بسیاری دیگر از روزنامه‌ها در یادداشت اول خود به مسئله حجاب پرداخته و در تحلیلی قابل‌تأمل نوشته است:

رویه عمل کنونی این گشت‌ها مشکلات زیادی دارد و باید جداً متحول شود. مأموران آن باید از افراد آموزش‌دیده و دارای سعه‌صدر حداکثری و متخلق به اخلاق اسلامی باشند اگر برخی مأموران کنونی با این شاخص‌ها منطبق نیستند از آن جدا شوند. سامانه‌های نظارتی هوشمند و آنلاین بر عملکرد این یگان‌ها و نیز بازرسی‌های مداوم و حتی مردمی می‌تواند درصد خطای عملکرد آن‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این‌ها باید الگوهای عمل ایجابی و فرهنگی نیز با عملیات این یگان‌ها ترکیب و هم‌افزا شود تا اثربخشی آن حداکثری شود.

طبیعتاً آنچه در سطور بالا رفت پاسخ جامع و کاملی به همه سؤالات پرتکرار و متعدد جامعه در خصوص حجاب قانونی و مسائل حاشیه‌ای آن نیست، باید مجال گفتگو و تأمل دراین‌باره فراهم آید تا ابهامات موجود در این باب تا حد زیادی برطرف شود.

گشت ارشاد را می‌توانیم حذف کنیم؟ / رئیسی همچنان مشغول آواربرداری، این بار در اراک!

تلاش رئیسی برای آواربرداری از وضع موجود

در ادامه سفرهای جهادی کاروان رئیس‌جمهور به استان مرکزی رسید و سید ابراهیم رئیسی در میان استقبال کارگران دو شرکت جنجالی آذر آب و هپکو خبر از حل مشکلات این دو مجموعه صنعتی داد؛ این مسئله با واکنش روزنامه‌ها مواجه شده است.

گشت ارشاد را می‌توانیم حذف کنیم؟ / رئیسی همچنان مشغول آواربرداری، این بار در اراک!

روزنامه کیهان دراین‌باره نوشته است:

در سفر به اراک کارگران کارخانه احیاشده هپکو از رئیس‌جمهور به‌شدت استقبال کردند؛ رئیسی در جمع پرسنل این شکرت گفت که مسائل شرکت‌های تولیدی باید به‌صورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.

رئیس‌جمهور با تقدیر از زحمات کارگران و کارکنان هپکو گفت: هپکو در کشور تولید قدرت می‌کند و نماد غرور و اعتمادبه‌نفس ملی است. دولت در خدمت هرکسی است که در کشور دغدغه تولید داشته باشد. روزنامه ایران نیز نوشته است که رئیس‌جمهور وعده داده این دو کارخانه مهم کشور (هپکو و آذرآب) را که در دوره دولت تدبیر دچار ویرانی اساسی شده است را احیا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سید IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    13 37
    عقده گشایی های اصلاح طلبان ..ـهوع آور از آقای رئیسی و موفقیت های ایشان را پایانی متصور نیست!!!!
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      27 7
      اعدام بابک زنجانی چی شد؟؟؟ بعد از ۶ سال هنوز نوبتش نرسیده ؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      11 1
      خدایا هرچی نون به نرخ روز خوره توی این مملکت نابود کن آمین
    • به 18:7 IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 10
      خداهرچه بی حجاب ... هست را هدایت کن آمین
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 4
      به 15:10 ـــ قرار است با شهرام جزایری به صورت همزمان اعدام شود! ناراحت که نشدی؟!؟!؟؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 5
      سراغ بابک جان رو از حسن بگیر که بهش مدال داد. ولی تا اموالش رو پس نده همچنان تو حبس میمونه. اعدام واسش زوده.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      9 2
      ماموریت گشت ارشاد تغییر کند. در میان مسئولان لشکری و کشوری بگردد هر که نجومی گرفت ،زیر میزی سهم خواست ،اسرار مملکت را به بیگانگان داد ،قمپز آقازادگی داد و رانت خواری کرد، قپونی زده ، آفتابه دور گردن در شهر بگرداند. مطمئن باشید مردم جلوی چنین گشتی گوسفند قربانی میکنند.
    • DE ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      7 3
      چاقو دسته خودشو نمیبره
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 8
      با یه مشت بیغرت که ناموسشون بزک کرده میفرستن بیرون طرف جلو چششون به نامسشون درخواست میده بحث نکنید ارزش هم کلام شدن هم ندارن
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    21 37
    مثل اینه که بگیم حضور پلیس در خیابانها باعث عدم تخلف رانندگان متخلف و عدم تکرار تخلف نمی شود بیایم عوض پلیس فرهنگ سازی کنیم پس پلیس راهنمایی رانندگی رو حذف کنیم !! میشه همچین چیزی !؟ / یکی با بی فرهنگی خودش امنیت جامعه رو بخطر میندازه چیکارش کنیم !؟ همینطور ولش کنیم که تبلیغ ضد فرهنگی بکنه !؟ / فرهنگ سازی خوبه اما برخورد قهری هم برا منی که فرضا به هیچ صراطی مستقیم نیستم به اون فرهنگ و زنده نگه داشتنش کمک می‌کنه و لازمه / آیا دیدین یه کسی رو که نماز نمیخونه رو بجرم نماز نخواندن دستگیرش کنن !؟ نه ، پس حجاب فقط حکم الهی نیست و یه قانون اجتماعی است که عدم رعایت اون میتونه به جامعه آسیب بزنه پس باید برخورد قهری هم یه جاهایی صورت بگیرد
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      19 20
      هر قانونی بعد از مدتی که پی برده شد معیب ومضرات بیشمار داره می شود حذف یا تغییرش داد
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 3
      برخورد قهری ؟؟
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      10 7
      در جواب ۱۳:۵۱ حتی اگر بر اساس قانون الهی باشه !؟ الان مضرات حجاب چیه دقیقا !؟ ها !؟ این یعنی خدا و پیغمبر نعوذ بالله نمی‌دونستن حجاب ضرر داره شما کشفش کردی که ضرر داره !؟ ؛))
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      مگر با حجابی هنوز برخورد شده؟ برخورده های موردی و انگشت شمار و فیلم گرفتن را بزرگ نمی کنند
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    24 50
    وجود گشت ارشاد ضروریه و نباید حذف بشه
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      45 16
      ضروری نیست.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      20 37
      از نظر افراد ولنگار و غربگدا ضروری نیست
    • مردم IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 2
      باید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    22 48
    من یک محجبه ام و موافق گشت ارشادم
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      12 22
      منم
    • بدر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      22 11
      دروغ میگی‌
    • به بدر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 3
      پماد سوختگی بدم.
    • AT ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      10 14
      چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند
    • وطن پرست DE ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      7 3
      تو به خلوت مردم چیکار داری؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    42 10
    خروجی عملکرد ۱۰ تا ۱۵ ساله گشت های ارشاد در مملکت چه بوده است
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 8
      جلوگیری از فساد
    • امین IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 8
      میتونی یک نگاه به وضعیت خانواده، فساده، طلاق و تجاوز تو غرب وحشی بندازی و مقایسه کنی که اگه نبود چی میشد.
    • به 18:7 IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 3
      جلوگیری از بی حجابی نداشتیم
    • به امین جان IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 4
      لازم نیست به غرب نگاه کنی کافیست زمان پهلوی وفیلم های فارسی وعکس خیابان هارا نگاه کنی
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 4
      ثمره اش نابودی زنان لب ساحلی پهلوی بود.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 3
      ثمره اش نابودی زنان لب ساحلی پهلوی بود.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 23
    روحانی 8 سال کشور رو معطل برجام کرد. یه خونه رو اگه 8 سال هیچ کاری انجام ندی داغون میشه. کشور که جای خود داره.
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    15 18
    روزنامه خانوادگی رفسنجانی که با پول غارت مردم اداره میشود در باره گشت ارشاد نوشته منبعث از تفکر فائزه هاشمی ودیگر اصلاح طلبان که فقط بقای خود را در دفاع وترویج از بی بندوباری وبی حجابی وفحشا ومنکر میدانند عبدی روزی می گوید.... باید آزاد شود فائزه ازبی حجابی ومصی دفاع میکند فاضل میبدی از بی حجابی دفاع میکند. ابتکار وشهیندخت وزهرا شجاعی از رفتن زنان به استودیوم های ورزشی وحتی .... به چند شوهری زنان می گوید چرا زنان نمی توانند مانند مردان که چند زن میگیرند آنها هم چند شوهر داشته باشند
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      11 12
      رفتن به استادیوم خیلی با بی حجابی تفاوت دارد. چرا نیاید زنان به استادیوم بروند و شادی کنند . در استادیوم که خیلی راحت میشه مردم خانوادگی بروند همونطور که در نماز جمعه خانوادگی می روند.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 14
      خیلی دردت گرفته که از زنها حمایت میشه؟
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 0
      16:6 گرامی،این حمایت از مردان هرزه ومریض است که بدون هزینه،از دیدن زنهای ولنگار لذت ببرند.
    • به15:55 IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 2
      هیچ تفاوتی ندارد حجاب سرمیکنی که خیلی غلط هارا نکنی اگر قرار باشد بکنی که حجاب فایده نداره منافق
  • سامان IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 20
    در دولت بی تدبیر روحانی بیش از 5000 کارخانه تعطیل شدند مسئولیت رئیسی برای آوار برداری و بازسازی خرابکاری های 8 سال گذشته بسیار سنگین است.
    • شقایق IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 3
      دقیقاااااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    15 39
    قانون حجاب ضروریه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      18 11
      موافقم بشدت
  • .. IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    14 13
    من قبلا از گشت بدم نمی‌آمد
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 9
      خب چکار کردی که الان بدت میاد؟
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      22 11
      من کاری نکردم اونها بد رفتاری کردن منم متنفر شدم ازشون
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 6
      من قبلا از گشت بدم ممممی آمد ولی الان عاشقشان شدم به خاطر برخورد قاطع وسخت با بی حجابی وفحشا دمشان گرم
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 4
      من قبلا از گشت بدم ممممی آمد ولی الان عاشقشان شدم به خاطر برخورد قاطع وسخت با بی حجابی وفحشا دمشان گرم
  • حسین IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    27 14
    خانواده ام چادریند اما با حجاب اجباری و استفاده از زور و برخورد تند بدلیل اینکه مضرات ان از منافعش بیشتر است مخالفیم .
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 6
      من وتو کی هستیم که مقابل حکم خداوند مبنی بر ضرورت امربه معروف ونهی از منکر واجرای احکام الهی بایستیم؟!حجاب دقیقا در قران کریم امده است.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 5
      من هم تمام افراد خانواده ام بی حجاب ولب ساحل هستند با اجبار حجاب وگشت ارشاد موافقم درود برگشت ارشاد.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 2
      بدیهی است نه شما و نه کسان دیگری که این رویه را پیش گرفته اند مشکلی با قوانین بشری و اجباری ندارند. هر قدر هم که مردم دارند با زور مالیات می دهند و یا زور قوانین رانندگی را اطاعت کنند و یا بیمه پرداخت کنند و حتی نمای ساختمان و عوارض شهرداری را با زور بدهند کسی نگران زور و اجبار نیست. تنها حرف آنها این است که دین نباید اجباری باشد و به عبارت دیگر خدا نباید قانون گذار باشد. این حرف معنایی جز نفی ربوبیت خدا و اعلام کفر و ارتداد ندارد.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 20
    درود وخداقوت به رییسی
  • کارشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 2
    با سلام نه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    12 11
    چی بگیم؟مردم مسلمان!کشور اسلامی؟حجاب دستور اسلام،حجاب در جامعه مانع شهوترانی،مانع انحراف بچه مسلمان،خدایا خودت درست کن ما انسانها قدر دستوراتت را نمیدانیم ،کمک مان فرما.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 12
    گشت ارشاد لازمه اما با ملایمت بیشتر
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 4
      گشت ارشاد لازمه بابرخورد سخت تر.
  • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    15 8
    وجود گشت ارشاد نه تنها سازنده نیست بلکه موجب نارضایتی و لجبازی مردم میشود
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      6 7
      آه حدود الهی را اجرانکنیم که منجر به لجبازیه مردم میشه به درک که میشه
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 5
      آه حدود الهی را اجرانکنیم که منجر به لجبازیه مردم میشه به درک که میشه
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    13 3
    خروجی عملکرد گشت ارشاد چیست؟؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 7
      جلوگیری از بی حجابی وعریانی البته دوستان اصلاحاتیتان با تمساح وتساهل هشت سال وخاتمی .... جلویش را گرفتید که اگر نمی گرفتید ما ب حجابی نداشتیم
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 1
      جلوگیری از بی حجابی و عریانی البته دوستان اصلاحاتیتان با تمساح وتساهل هشت سال وخاتمی .... جلویش را گرفتید که اگر نمی گرفتید ما ب حجابی نداشتیم ثمره اش نابودی فساد بود.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 2
      جلوگیری از بی حجابی وعریانی البته دوستان اصلاحاتیتان با تمساح وتساهل هشت سال وخاتمی .... جلویش را گرفتید که اگر نمی گرفتید ما ب حجابی نداشتیم
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 2
      جلوگیری از بی حجابی وعریانی البته دوستان اصلاحاتیتان با تمساح وتساهل هشت سال وخاتمی .... جلویش را گرفتید که اگر نمی گرفتید ما ب حجابی نداشتیم ذ
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 2
      خروجی شو از قدیمی ها باید بپرسی
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      جلوگیری از بی حجابی
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      ثمره اش نابودی زنان لب ساحلی پهلوی بود.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      کم شدن فساد، کم شدن طلاقها وقتل های ناموسی و....
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      ثمره اش نابودی زنان لب ساحلی پهلوی بود.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 2
    دو سه نفر
  • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 4
    این برخوردها تقابل و ناامنی را در بین مردم بیشتر میکنه، هیچ کجا کنترل جواب نداده حتی داخل خانواده از سوی پدر و مادر.
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 5
      اگر کنترل ها جواب نمی داد که خداوند دستور نمیداد حدود الهی اجرا کنید گویا از خدا بهتر می دانی
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 2
      اگر کنترل ها جواب نمی داد که خداوند دستور نمیداد حدود الهی اجرا کنید گویا از خدا بهتر می دانی
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    مرگ بر منافقین خلق مخصوصا رجوی جنایتکار
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 4
    از گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی، در برخورد قاطع و مقتدرانه، با کسانی که هنجارشکنانه و مزدورانه، با رفتارهای زشت و هتاکانه، و پوشش زننده وجلف، به صورت بی حجاب یا بدحجاب در جامعه خودنمایی می کنند، تا با الگوسازی، نوجوانان و جوانان عزیز این مملکت را به تباهی و فساد سوق دهند، به شدت حمایت می کنیم و درخواست می نماییم که به جار و جنجال های هوچی گرهای ضد انقلاب و نظام توجه نکنند، و با قدرت و قاطعیت در چارچوب قانون، با این افراد برخورد کرده و با انعکاس پشت پرده های روابط این افراد رذل، با شبکه های فساد غربی و صهیونیستی، در صداوسیما و رسانه ها، زمینه ی بیداری و هوشیاری فریب خوردگان را فراهم آورند.
  • امین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 5
    حماقت هم حدی داره،عجیبه که بعضیا نمیفهمن اگه گشت ارشاد نبود ،تا حالا خیلی از بدحجابها ...را هم در آورده بودن و اومده بودن تو خیابون
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 5
    جریان نفچذ اجازه نمیده گشت ارشاد حذف‌بشه
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 3
      اولا نفوذ درست بنویس تابعد جریان نفوذ همان امثال تو هستید که شگرد جدیدتون اینه خودرا محجبه وچادری می دانید ومخالف جریان نفوذ .
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 3
    احتراما یادآوری می کنم که تمام احکامی که حق الله محسوب می شوند، زمانی که به صورت علنی در آمده و به ابزاری برای مخالفت با اسلام تبدیل می شوند، دارای جنبه حق الناس خواهند بود. برای مثال روزه فردی ترین نوع عبادت و روزه خواری هم صرفا حق الله است. آن گناه تا مخفی باشد تنها کفاره آن 60 روز روزه است اما اگر بیش از سه بار علنا تکرار شد حکم آن طبق دستور شارع مقدس اعدام است. علاوه بر این چگونه می توان بی حجابی را با بی عصمتی یکی دانست؟ زنی شاید در خانه خود مقابل نامحرمان بی عصمت و حتی زناکار باشد. اما این مساله بعد اجتماعی ندارد. اما ساده ترین آثار اجتماعی یک گناه علنی مانندبی حجابی افزایش بی سابقه آمار سقط جنین و فروپاشی خانواده ها و طلاق و مسائل فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و پرونده های تمام نشدنی آنها شده که سالانه هزینه ای بیش از دهها اختلاس را به کشور وارد می کند. قطعا از این مسائل و بحرانهای قضایی آن در سالهای اخیر بی اطلاع نیستید. پس چگونه می توان بی حجابی را با یک گناه مخفیانه و حق الله یکی دانست؟ . گویی که مثلا برای اشتباه خواندن فلان قسمت نماز به کسی تذکر داده شود. و در داب شارع مقدس کدام گناه بوده که علنی کردن و ترویج آن در اسلام آزاد گذاشته شده که این دومیش باشد؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 2
    شاید در هم در حالت خوشبینانه از کسانی هستید که آیه لااکراه فی الدین را به معنی نفی اجبار در دین فرض کرده اید. اگر چنین است باید به شما هشدار داد که این تفسیر تماما غلط نقطه مقابل آیات صریح قرآن و سیره پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و دستورات ائمه هدی علیهم السلام است. آیا العیاذ بالله پیامبر خدا سلیمان نبی علیه السلام دین را نمی فهمید که گزارش بت پرستی قبیله سبا را تحمل نکرد و به بلقیس ملکه سبا نوشت «الا تعلوا علی و اتونی مسلمین» ( سوره نمل آیه 31). آیا پیامبر خدا محمد صلی الله علیه و آله دین را نمی فهمید که ایمان زوری اهل مکه و امثال ابوسفیان و منافقین و امثال عبدالله ابی را قبول کرد؟ اگر دین اختیاری بود چرا منافق در مدینه مجبور شد ماسک نفاق بزند؟ و آیا قرآن ناطق امام علی علیه السلام دین را نفهمیده بود که غلات را زنده سوزاند؟ و آنها را دین خود آزاد نگذاشت؟ و آیا امام حسین علیه السلام دین را نمی فهمید که بر یزید قمارباز سگ باز شرابخوار قیام کرد؟ و آیا امام سجاد علیه السلام اسلام را نمی فهمید که در مسجد دمشق فرمود «اناابن من ضرب خراطیم الخلق حتی قالوا لااله الاالله»؟ پس قطعا آن تفسیر کاملا اشتباه است. منظور از آن اولا دین تکوینی مانند فرشتگان است که خدا برای انسان قرار نداده است و انسانها می توانند منافق و در باطن کافر بمانند و کسی هم آنها را به زور تکوین مسلمان نمی کند. ثانیا کسی که نخواهد مسلمان باشد و از جامعه اسلامی به کفر برود کسی جلویش را نمی گیرد و ثالثا اساسا هیچ امر مکروه و ناپسندی در اسلام نیست. تازه با آن معنی اختیار، و آن معنی اباحه گرانه، چرا قمه زنی آزاد نباشد؟ بدیهی است که در جامعه اسلامی اشاعه گناه و انجام علنی هیچ گناهی آزاد نیست و چنانچه رهبری در سخنان صریح خود اشاره نمود، بی حجابی شبیه مشروب فروشی علنی است و مطلقا حکومت اسلامی اجازه آن را نخواهد داد
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 2
    شاید هم تصورتان این است که برای اجرای احکام خدا و قانون حجاب اول باید همه مردم را اقناع نمود! حال آنکه اولا چنین چیزی نشدنی است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله خوب می دانست اکثر مردم کافر یا منافق هستند و افرادی مثل سلمان و ابوذر خیلی کم هستند. اما آیا این بهانه ای شد که اجرای شریعت را تعطیل کند و بگوید اول همه بروند سلمان و ابوذر بشوند؟ ثانیا چه کسی گفته مردم اگر منافع چیزی را بدانند از آن پیروی می کنند؟ مگر مردم منافع کمربند ایمنی را نمی دانند که تا چشم پلیس و دوربین را دور می بینند بازش می کنند؟ مگر خبر از ارزش کلاه کاسکت و ماسک و بیمه و ... ندارند که تا زور نیامد زیر بارش نرفتند؟ مگر کسی بهتر از یک سیگاری یا معتاد به مواد مخدر و الکل مضرات سیگار و مواد مخدر و الکل را می داند؟ خیر. مردم عموما کارهایی را با اصرار انجام می دهند که می دانند غلط است. پس اقناع بی معنی است. ثالثا همه زنان بی حجاب ارزش حجاب را بهتر از من و شما می دانند. اتفاقا عمد در بی حجابی دارند چون از آن ارزشها بدشان می آید. دوست دارند جلوه کنند و چشم مردان را خیره کنند و فشار به جامعه بیاورند. والا چطور برایشان روسری دوگرمی سخت است اما ساعتها آرایش و لباسهای تنگ و بدن نما سخت نیست؟ پس خودفریبی کافیست. بدون اعمال قاطع زور و قانون، هیچ مجرمی دست از جرم بر نمی دارد. اروپاییان هم با هفتاد سال جریمه نجومی و پلیس خشن اطاعت را قانون های بشری خود را به عادت جامعه تبدیل کردند. پس با این توضیحات مبرهن است که کسانی که دایم دم از فرهنگسازی می زنند، هدفی جز رها کردن جامعه ندارند. چون همین ها در تمام قوانین بشری بشدت از تشدید برخورد و بازرسی و نظارت دم می زنند و مثلا نمی گویند برای بد بودن اختلاس و یا رشوه باید فرهنگسازی شود! یا وقتی مردم به زور پلیس کمربند ایمنی را می بندند و یا به زور عوارض شهرداری و حق بیمه را می دهند خبری از ادعای فرهنگسازی و حذف اجبار نبست. پس مطلقا جای کوتاه آمدن در این فقره نیست و هر کس در هر مقام و به هر بهانه ای ، عدم برخورد با بی حجابی را تجویز کند، خواسته یا ناخواسته در حال خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی است
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 1
    بزرگترین خطری که می شود الان برای سلامت جامعه متصور بود همین ترویج اسلام فردی و بی تفاوت است. اسلامی که جنبه حکومتی ندارد و هنوز تفاوت جمهوری اسلامی و طاغوت پهلوی را نمی داند. گویی بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز عزیزان در دوره اسلام تبلیغ فردی مکه هستند و نفهمیده اند تشکیل حکومت دینی یعنی مهاجرت به مدینه و همان پیامبری که در تمام آیات مکی مامور به تبلیغ صرف بود نه مصیطر بود و نه وکیل، شد عامل ایجاد حکومت و اشداء علی الکفار و جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم. اما به والله دوره کارهای فردی نیست و تبلیغ فردی معنایی جز انکار حاکمیت دینی ندارد.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 3
    شاید هم تصورتان این است که زور سبب فرهنگسازی نمی شود و ایمان زوری فایده ندارد! در حالی که اولا مهم نیست که مردم قوانین رانندگی را قبول ندارند و یا از ترس پلیس کمربند ایمنی می بندند و یا مالیات می دهند. مهم این است که تصادفات و جراحات و هزینه هایش کاهش یابد و یا با مالیات کشور اداره شود. در بحث امور اجتماعی، ایمان فردی مطرح نیست. اساسا برای همین است که اسلام اجازه نمی دهند گناه علنا آزاد باشد و تا گناهی هم علنا انجام نشود چند نفر آن را نبینند و یا برای عموم ثابت نشود نه حدی در کار می داند و نه تعزیری. اما منظور از ایمان زوری ایمان تکوینی ملائکه است که مایه رشد نیست. ثانیا هر کس به شما گفته زور سبب فرهنگسازی نمی شود دروغ گفته. رضاخان پهلوی فقط با 6 سال بی حجابی اجباری کاری کرد که دیگر زنان کشف حجاب کرده به حجاب بازنگشتند. انورخوجه در آلبانی که روزی کشوری اسلامی بود همان راه رضاخان را به مدت چهل سال رفت و امروز هیچ اثری از ظواهر اسلامی در آلبانی نمانده است. همان اروپاییان نایس و متمدن هم با هفتاد سال جریمه های نجومی و پلیس وحشی بود که اطاعت از قانون را در برای چند نسل به صورت عادت عمومی در آوردند و اگر در ایران هم برخوردهای دهه شصت چند دهه با همان قاطعیت و صلابت ادامه می یافت اکنون حجاب عادت مردم بود. اما افسوس برخی مدعیان دین مداری و حضرات مردمسالار، با سست کردن زیر پای آمران به معروف و حذف کمیته ها و... کاری کردند که بی حجابان جرات و جسارت یابند تا امروز این کنند که می بینید.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 3
    اما ما چه کردیم؟ از روز اول شک داشتیم و هنوز هم شک داریم که باید حکومت دینی باشد. شک داریم که نظر مردم صرفا در چارچوپ دین قابل پذیرش است یا ورای آن. با تحریف آیه لا اکراه فی الدین هر نوع اباحه گری را آزاد کرده ایم و خیال می کنیم از خود پیغمبر بهتر قرآن را فهمیده ایم. هر بار که حرفی از برخورد قاطع با بی حجابی می شود، همین حضرات به اصطلاح دلسوز می آیند و شروع می کنند به اظهار نظر و کوبیدن نیروهای انتطامی. با این وضعیت چرا نباید بی حجابان جری شوند و چرا نباید جامعه به این نتیجه برسد که اسلام قابل اجرا نیست و مسوولان خود به اسلام اعتقاد ندارند؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 3
    شاید هم تصورتان این است که حجاب مساله ای فرعی است و تا مسائل مهمتری مثل اختلاس و تورم و... هست نباید موضوع اصلی بشود! اما این دقیقا همان تحلیلی است که دلخواه مهندسان فاجعه فرهنگی است. چشم بازکرده و ببینید که بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند. شک نکنید آنها درست فهمیده اند که اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد. و صد البته کسانی که می گویند بی حجابی از سر فقر اقتصادی هم دروغ می گویند. نیازی به گفتن نیست عموم زنان عفیف از اقشار فرودست و فقیر بوده و هستند و مرفهان بالاشهری همیشه بی دین ترین اقشار بوده و هستند و مصداق مترفین. و خدا فرمود کلا ان الانسان لیطغی. ان رآه استغنی. (سوره علق آیات 6 و 7)
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 8
    حرفهای شهید جهان آرا را به یاد آوریم :" بچه ها! نترسید اگر شهر سقوط کرد. پسش می گیریم. مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. "به خدا اگر اختلاس شود می شود پول را دوباره در آورد و تولید کرد. اگر انبارها خالی می شود می شود دوباره آن را پر کرد. اورانیوم را هم می شود دوباره غنی کرد ، حتی اگر خاک کشور هم از دست برود می شود دوباره آن را پس گرفت. اما وقتی ایمان و حیا و غیرت از جامعه ای رفت دیگر باز نخواهد گشت. اگر نسل بی حیا و بی عفت شد دیگر جبرانی در کار نیست.
  • !! IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 2
    اونایی که یادشونه ؛ میدونن که دهه 60 ، وجود گشتهای کمیته ، چه تاثیر بالایی ، در پیشگیری از جرائم مختلف داشت !!
  • سینا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 2
    منم میگم حجاب اره .اما نه دیگه با مانتو و تی شرت اینها گیر دادن .اما بعضی میگن اروپا و امریکا یا اکثر کشورها حجاب ندارن .خوب اون مربوط به دین هست .وگرنه بحث میگن لجن زار و اینها نیست .دین اسلام گفته پوشیده .کشور ما دینش اسلام و بر پایه اون هست .حالا هر کشوری بر پایه قوانین خودش هست .تو یک کشور قوانینی داره برای ما عجیب هست اما برای اونها محترم هست .من اینطور نگاه میکنم مساله برام حل شده .وگرنه نمیام برم تو بحث حجاب و ازادی کشورها .خیر تو کشور ما هم ازادی هست . الان پسر و دختر در کمال امنیت راه میرن .مسافرت میرن .تحصیل میکنند شما تو عراق یا افغانستان اینقدر راحت هستی .من نمیگم اروپا و امریکا بد هست خیر برای تحصیل خوبه برای زندگی وقتی خوبه شما از نظر مالی در راه باشی وگرنه بری اونجا و کارهای کارگری بکنی که راحتی نداری .وقتی خوبه شما از نظر مالی و تحصیلی در رفاه باشی .هیچ کس نمیگه دانشگاه سوربن یا هاروارد یا برکلی بد هست .اما باید شرایط داشته باشی .نمیگه برن و استکهلم و نمیدونم شهرهای مهم جهان بد هست یا مناطق زیبا مثل هاوایی یا جزایر قناری اما باید درامد و رفاه داشته باشی .وگرنه ایده نداره .یک شهرستانی بیاد تهران و بدون پول خوب باید کارگری کنه .همون شهر خودشون صاحب درامدی بوده .اما اگه به انداز کافی درامد و شغل خوب داره و میتونه کار خوب داشته میاد تهران وگرنه نباید بیاد خارج هم همینطوره من مخالف رفتن نیستم .من میگم شما مسلمونی خوب با عقیده خودت تو امریکا هم باید حجاب داشته باشی مثل اونهایی کع دارن دیدید همه .اونجا یا هر جای دنیا منعی نیست اما خودت رعایت میکنی وببین این میشه حجاب .
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 2
    اگرخیلی مردین هم شهرام جانتان را و هم بابک جانتان را اعدام کنید .
  • بهلول IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 0
    گشت ارشاد را حذف کنید و کمیته های انقلاب را برگردانید
  • ناصر IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 3
    متاسفم برات مشرق که نظر مخالف رو نمیزاری. وحشت دارین از نظرات مخالف
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      4 1
      نظرات مخالف خخخ نکند انتظار داری نظرات شما قوم رس و قوم لوط پخش شود.
  • بهروز IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    گشت ارشاد باید اخلاق مدار و با منطق و در عین حال قوی و با صلابت باشد. نگذارد قانون لوث شده و افراد وقیح عرصه پیدا کنند. کسانی را که در مقابل رفتار متین گشت ارشاد، بی حیایی و پرده دری می کنند،عکس و کد ملیشان را ثبت و ظبط کند و برایشان پرونده داشته باشد. چونکه یه تعداد از اینها بردگان مصی هستند و مامورات دارند.
  • DE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    عالی بود
  • DE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    هیچ آیه ای از قرآن در مورد حجاب اجباری نداریم اگر قوانین برای دختر و پسر با هم فرق میکنه چرا خدا دختر و پسر را لخت می آفریند چرا دخترها در شکم مادرشان حجاب ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس