محمد قمی

اصل لزوم پوشش در فضاهای عمومی در همه مکاتب و جوامع مورد قبول است و میزان و حد آن در قانون مبتنی بر مبانی فکری و باورهای جامعه معین می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: آفرین بابت منفعل‌نشدن، به آن خانم غیرتمند باحجاب. حرف زیاد دارم و البته حوصله برای شنیدن زیاد. اما  مقدمتا مرور چند نکته واضح را مفید می‌بینم.

 مسئله حجاب مسئله اول و آخر امروز جامعه ما نیست، اما مسئله بی‌اهمیتی هم نیست و ریشه آن در هویت و تاریخ و مکتب ما اظهرمن‌الشمس است. اصل لزوم پوشش نیز در فضاهای عمومی در همه مکاتب و جوامع مورد قبول است و میزان و حد آن در قانون مبتنی بر مبانی فکری و باورهای جامعه معین می‌شود؛ در کشور ما هم درباره پوشش در فضاهای اجتماعی قانونی وجود دارد و آن خانم هیاهوکننده در این فیلم، آن را زیر پا گذاشته است؛ یعنی کار آن خانم بی‌حجاب، واضحا غیرقانونی و غیرشرعی است؟

  درباره کار فرهنگی ایجابی و نحوه رفتار حاکمیت با کسی که قانون را زیر پا گذاشته، حرف بسیار است. اگر نگویند به من که اول ۳هزار میلیارد را بیاور پس‌بده و بعد درباره ورود ممنوع و حجاب و کلاه ایمنی موتورسوار و بقیه قوانین خرد صحبت کن! برخی از موارد ایده و طرح و قدری هم اقدام نه به قدر کفایت را در آینده نه‌چندان دور اینجا بررسی خواهیم کرد.

  وقاحت و پررویی و هتاکی و بی‌ادبی خانم بدحجاب و فرد همراه با همسوی او در بددهنی، و از آن بدتر در دست بردن به روسری خانم محجبه، شرم‌آور و برای غیرتمندان مسئولیت‌آور است!

  اگر اثبات شود هر کسی جرحی بر دیگری وارد کرده باید دیه آن را بپردازد؛ اما حواسمان هست اگر او دست خانم دیگر را با ناخنش خونی کرده باشد، بدتر از این رفتار و گفتار را به لحاظ اخلاقی، از همان خانم مصدوم در همین فیلم دیده‌ایم.

  اصل ورود خانم به مسئله، رفتار عقلایی و شرعی و غیرتمندانه و «تذکردادن» و مصداق مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

  شجاعت و شخصیت خانم محجبه قابل تحسین است.

  انفعال برخی دوستان مذهبی‌تر تعجب‌برانگیز است!

  به‌جز ۳ یا ۴نفر، گویی عمده افراد برای تمام‌کردن غائله سعی می‌کنند تا خانم محجبه را به بیرون هدایت کنند و ماجرا جمع شود که باید از آنان تشکر کرد. حتما تا یافتن و برخورد قانونی پلیس با خانم وقیح و هتاک مسئله را از مراجع قانونی قضایی و انتظامی پیگیری جدی خواهم کرد.

  دوقطبی درست نکنیم، اما به بهانه دوقطبی نساختن همواره فردی که مقید به ضوابط اجتماعی و قانون و شرع است را به‌نفع قانون‌شکنی و رفتار غیرشرعی فردی دیگر ملامت نکنیم.

  درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی هم اوایل شهریور گزارشی سالانه عرض خواهم کرد.

   درباره مسئله انفعال با همدیگر حرف‌ها داریم. سر فرصتی در این‌باره محضر شریف شما خواهم نوشت.

  غدیر بی‌تفاوت به مسئولیت اجتماعی و سکولار، با واقعیت تاریخی و حقیقت آن ناسازگار است.

عیدالله الاکبر بر همه مردم مبارک!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    22 39
    جوانان ما از صبح تا شب زور میزنن کار میکنن
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      36 9
      ربط گودرز و شقایق به هم چیه؟
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      39 18
      کاری که خانم محجبه انجام داد بسیار عقلانی، وجدانی و انسانی بود و قابل تقدیر.. مرد که مرده این نوع پرخاشگری برازنده ش نیست چه برسد به زن که باید سنگین باشه،با عفت و حیا باشه.
    • علی ارشد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      45 11
      اگه همه ما، مثل این بانوی ایرانی مسلمان دغدغه مند، شجاعت داشته و منفعلانه در برابر نابهنجاری ها برخورد نمی کردیم، الان همه کشور گلستان بود و راهزنان اقتصادی و سیاسی، عرصه ای برای موج سواری بر روی سبک زندگی غربی پیدا نمی کردند.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      14 9
      یک بار یک حرف از این اقای رییس ندیدم که درباره گرانی، بیکاری ناعدالتی و معضلات اجتماعی ناشی از اون باشه. مردم با بد حجابی موافق نیستن ولی با برخورد انتخابی با مسائل مشکل دارن. سازمان تبلیغا اسلامی شده فقط سازمان بیانیه صادر کردن درباره حجاب! آیا همه اسلام این هست؟
    • DE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 13
      جوانان ۰۸:۳۹ ما از صبح تا شب زور میزنن کار میکنن //ولی تو پیداست صبح تا شب علاف میگردی داخل سایت های اینترنت زور میزنی چرت و برت مینویسی .خب از جوانان ما یاد بگیر کار کن. متاسفانه بعضی ها اینقدر بی اطلاع و پرت هستند که نمیدونند پیشرفت با علافی و بخور بخواب نمیشه این نوع آدمها اگر دوش بدوش آلمانی ها ژاپنی ها چینی ها.....بخواهند کار کنند بعد از یک هفته راهی بیمارستان میشوند.
    • مردم IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      21 5
      شما یکی را فقط می بینید. کافیست به یک دختر بچه بگوییم "روسریت را درست کن " چنان مردم بر سر آدم میریزند که تصور میشود مردم انقلاب بر ضد اسلام کرده اند.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      14 1
      جناب آقای علی ارشد ، اکثریت مردم دغدغه دین و اسلام دارند اما شاید وقتی در دستگاه قضا احکام غیر بازدارنده برای مجرمین وضع میشود و طرف دزدی یا زورگیری کرده و هنوز دستگیر نشده می داند آزاد میشود ، رسوب آن در جامعه میشود بی قیدی و بی بند و باری برخی افراد معلوم الحال سوءاستفاده گر که می گویند این عمل ما در مقابل آن جرایم هیچ است .!!!!! اگر تمام مردم هم آمر به معروف شوند چندان دردی دوا نمی شود مگر آنکه قضات و دستگاه های ذیربط در امنیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی خودشان مجریان قوانین نهی از منکر باشند. آن وقت آمر به معروف میشود تذکر و هشدار برای کسانیکه خطای سهوی کرده اند نه آنها که عامدانه با احکام خدا و قرآن و اسلام مهاجه دارند. الله اعلم
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 0
      امر به معروف و نهی از منکر را به دعوای زنانه و گاز گرفتن تنزل دادن کار بدی است و حمایت اینگونه از آن کار بدتری
    • تک سوار DE ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 2
      تو کنسرت ها و پارتی ها زور می زنن؟ اون وقتی که برای ربنای شجریان و پاسپورت ایرانی رای دادی ظاهرا نونت تو روغن بود!!!
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 0
      به فرض دختر حاج آقا خاتمی از اول پزشک بود نه دامپزشک ! از اینهمه رشته چرا رفته در مطب خصوصی زیبایی ؟ مگر جز اینست که امثال همان بی حجابها برای افزایش جلب توجه میلیونی هزینه میکنند تا مردان را اغوا کنند ؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 1
      چکار میکنن؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    12 4
    باز هم دخالت کند؟
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 11
      دخالت؟ جان؟
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      29 10
      دم حاج اقا گرم . قشنگ دفاع کرد . اولین باره که مسیول جمهوری اسلامی تکلیفشو با حجاب واضح بیان کرد ه.نه مثل بعضی از مسیولین قبلی وحتی حال حاضر که بحث حجاب پیش میومد نمیفهمیدیم کدوم ورین . بعضی از مسیولین تو همین ماجرا یکی به نعل کوبیدن ویکی به میخ . باید عین همین حاج اقا قمی بود قشنگ واضح حرفاشو بیان کرد، از هیچ کسم نتریسید. دونفر مثل این داشتیم وضع مملکت این نبود .
    • NL ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      12 4
      بله مسلمان مداخله گر است نه سازشگر. امام حسین مسلمان بود
  • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    39 21
    تشكرازخانم محجبه وظیفه همه است
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 39
    دشمن خوب بين مردم دو دستگي درست کرده
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 8
      شانس این دختر محجبه بوده که دختر بیحجاب مقابلش حامی کمونیستا دراومده و با مسیح مرتبط بوده .وگرنه ملت روزی صدبار به بقیه یه تذکر حجاب میدند و میرند ، نه فیلمش درمیاد بیرون ونه دعوا میشه ونه اتفاق بید میافته .
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      31 9
      چیه یاد گرفتین دشمن دشمن...
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 3
      شما مگر به وجود دشمن اعتقاد دارید؟
    • NL ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 4
      حق با باطل سر سازش نداشته، ندارد و نخواهد داشت
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    13 3
    یک سوال از حاج آقا دارم جناب آقای قمی شرایط امر به معروف و نهی از منکر رو یکبار برای یاد اوری برای خودتون و ما مرور کنید چیه شرایط؟
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      32 5
      اگر سوالی که پرسیدی از روی قصد و غرض نیست به رساله مراجعه کن جواب رو میگیری، اگه سوالت بو داره؟ سستی امثال من و شما و بعضی از مسئولین در امر به معروف و نهی از منکر هست که دختران سرزمین مون رو برای تن فروشی به اربیل و کشور های عربی صادر و با مبلغ ناچیزی به حراج می گذارند که فردای قیامت باید پاسخ گو باشیم
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 8
      10:31 پس چرا برخی از این حضرات به ظاهر متشرع به جای رجوع به رساله مراجع عظام قوانین خودشون رو در جامعه اجرا میکنند؟
    • اسدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 2
      به رساله مراجع کن برادر یا خواهر عزیز. در نظر داشته باشید احتمال تاثیری که یکی از شرایط هست، احتمال تاثیر ناقصه مد نظر است، یعنی گناه کار ممکن است صرف تذکر شما، دست از گناه برنداره، ولی در تذکر های که بعد از شما که داده میشه، گناه رو کنار بذاره. در واقع امر به معروف شما مقدمه ای شده برای تذکرات بعدی. اما برخی از متدینین برای اینکه از زیر بار امر به معروف فرار کنند و این تکلیف مهم و البته پربرکت رو انجام ندهند، این جور تفسیر می کنند که شخص گناه کار "ایکی ثانیه" گناه رو ترک کنه و کلی هم به خاطر کار ما، آزمون تشکر کنه و قربون صدقمون بده!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 2
      جناب 11:38، اولا : اگه منظورت از حضرات به ظاهر متشرع سازمان تبلیغات اسلامیه که این سازمان اسمش روش هست و بنابر وظایفی که در قانون براش تعریف شده تشکیل شده و همچنین سازمان های دیگر که در رابطه با مسئله حجاب و رعایت عرف حجاب می تونن وارد بشن و در قالب وظایف مشخص شده انجام وظیفه کنن حالا چه کار فرهنگی چه اجتماعی، دوما : کسی با اعمال نظر شخصی وارد میدان برخورد با این بی حجابی نشده و هر کسی با تذکر زبانی بنابر شرایط امر به معروف وظیفه ش رو انجام داده، سوما اگر دین و اسلام و الگوی زن در اسلام رو در رابطه با موضوع زن ایرانی کنار بگذاریم، وضعیت پوشش زن ایرانی در تمدن ایران باستان و رعایت حیا و عفت جزء جدایی ناپذیر زن ایرانی ست، و چهارم اینکه یکی از این قوانین حضرات به ظاهر متشرع روکه عنوان کردی می تونی بگی تا ما هم متوجه قضیه بشیم؟؟ سپاسگزارم
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    12 4
    سخنان حاج اقای قمی صدور مجور برای برخورد با بد حجاب ها و متخلفین هست. مردم وظیف های بالاتر از تذکر ندارند. برخورد بر عهده قانون هست
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      36 9
      اینکه آقایان قانون خودشان را درست انجام نمی دهند درست ولی دلیلی بر این نیست که جرم و بی حیایی مردم ببینند ولی ساکت باشند تا در جامعه بیشتر پرده ها را کنار بزنند و فساد گسترش بدهند
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    11 20
    حاج آقا شما قبل از فیلم رو دیدید که چه اتفاقی افتاده؟ حضرت علی ع میفرمایند قضاوت بر پایه ی حدث و گمان عین بی عدالتی است
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      17 9
      خخخخه هرچیزی که بوده خلاف کردن آن بی حجاب در اصل بوده و ما بقی حاشبه
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 5
      9:09 مطالبه برای اجرای عدالت علوی حاشیه هست؟؟؟؟ پناه میبرم به خدا
    • NL ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 3
      شروع دعوا کشف حجاب اون ویروس بود. عدالت هم میگه ریشه دعوا مقصره
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    سازمان ارشاد و حوزه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 14
    از لحاظ قانونی خانم بی حجاب هم حق داره اگر آسیبی دیده و توهین و تهمتی شنیده شکایت کنه و قاضی شرع کاملا عادلانه باید به این موضوع رسیدگی کنه. افراد به بهانه بی حجابی نباید توهین و ناسزا انجام بدن. متاسفانه مثال این رفتار بد روو که مجب ترویج بیشتر بد حجابی میشه رو از خانم های به ظاهر متدین زیاد دیدم. امر به معروف شرایط داره
    • NL ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      38 4
      بله به ایشون نباید ناسزا داده میشد چون حکم کسی که داره علنا گناه میکنه و رسما میگه دشمن خدا و قوانین خداست، اعدامه.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 11
      12:10 شما از کدوم اسلام حرف میزنید؟ درجهان موازی زندگی میکنید؟ کدوم مرجع کدوم رساله این حکم رو داده؟
    • NL ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 2
      به 13:16 امام علی این حکم رو داده؟؟
    • NL ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 2
      تذکر من جمله ام سوالی نبود اشتباها علامت سوال آخر حرفم گذاشتم. حضرت علی کسی رو فقط به خاطر این که مدعی بود علی خداست سوزوند، چه برسه به سایر کسایی که کفر علنی انجام میدن و با خدا سر جنگ دارن
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      13:37 مشکل تو این هست فکر میکنی با ادم بی سواد دین نخونده سرو کار داری! نه عوامی! گناه با کفر و شرک تفاوت داره. اون کسی که حضرت جانش رو گرفت مشرکی بود که سعی در انحراف در خدا پرستی داشت اگر اینجور بود که هر کس هر گناه علنی انجام میداد در زمان صدر اسلام اعدام میشد! حدی برای بد حجابی در دین تعریف نشده. بد حجابی مجازات و تعزیر داره ولی حد نداره. عمل نامشروع و ... و شرب خمر حد داره. اگر به صورت علنی باشه تا دوبار شلاقه و بار سوم اعدام.
    • NL ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 3
      به 14:23 واقعا اسلام نخوندی؟
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 3
      مشرق جوابم به 14:23 رو کامل بگذار. حکم سه بار خوردن عمدی روزه چیه
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 2
      ۱۵:۲۲ رجوع کن به رساله مراجع و درباره مجازات حدی بیشتر مطالعه کن.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 5
    رفع مشکل بد حجابی در گرو جلوگیری از فساد اقتصادی و رانت هست. در گرو حذف پرداختی های نجومی به برخی سفیران ایران در کشورهای خارجی هست. در گرو حذف اختلاس هست. در گرو حذف...هست. خوشبختانه دولت آقای رئیسی در همین مسیر حرکت می‌کند ولی این دولت توجه ندارد که روی ریلی حرکت می‌کند که اصلاح طلبان از اول انقلاب تا کنون برای کشور ایجاد کرده اند. دولت آقای رئیسی با حرکت روی این ریل به موفقیت کمی دست می یابد. باید دولت اساس و ریل را عوض کند.
    • NL ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 3
      اگه مشکل اقتصادی و فقر عامل بیحجابیه پس چرا اکقر کسایی که دارن کشف حجاب میکنن و پارتی مختلط میگیرن، مال قشر مرفه و پورشه سوار هستند؟
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 0
      12:15 من با اقایی که نظر رو گذاشتن موافقم راست میگن. شما متوجه منظور ایشون نمیشید. بی پولی باعث بی حجابی نیست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    10 6
    اصلا هم درگیری بین مسلمین امر پسندیده ای نیست مسئله حجاب با رافت و مهربانی حل میشه
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 1
      از عوامل مصی بود
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    11 9
    متاسفانه بارها به شخصه شاهد رفتار های تند و زننده و توهین آمیز خانم های به ظاهر متدین با بدحجاب ها در جمع بودم که هیچگونه سنخیتی با شرایط قانونی، شرعی و عرفی امر به معروف نداره. انجام این گونه رفتار های متعصبانه بدون فکر قطعا به ضرر عفاف و حجاب در جامعه تموم میشه کما اینکه نتیجه ش رو داریم میبینیم. اینکه مسئول سازمان تبلیغات از این روند حمایت کنند جای بسی تعجب داره.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 4
      اتفاقا برعکس من صدها بار شاهد دریدگی و وقاحت این بیحجاب در جامعه بوده ام. اگه مسئولین فرار بود کاری کنند وضع به اینجا نمیرسید که متدینان مجبور بشن خودشون راسا اقدام کنن.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 7
    آفرین خانم باحجاب
  • حامد پلاس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 6
    راستی این بودجه کلان رو کجا خرج میکنید و عوایدش چه بوده؟؟ لطفا جواب بدید؟؟ حاشیه نه مربی!! جواب....
    • NL ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 0
      حق با شماست این بودجه ها همه حیف و میل شده و سر سوزنی برای گسترش حجاب خرج نشده
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      ؟!
  • FR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 3
    خانم غیرتمند ؟
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    30 3
    فراموش نکنیم که انفعال و گاه بی تفاوتی که در جامعه بین اقشار مختلف حتی مذهبی ها و متدینین نسبت به منکرات فاحش در جامعه ایجاد شده و اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر که از فروع دین است در جامعه بفراموشی سپرده شده نتیجه نهادینه شدن فرهنگ خطرناک " نسامح و تساهل " یی است که در 8 سال حاکمیت غربگرایانی مثل سید محمد خاتمی و عطاء الله مهاجرانی بشدت دنبال شد و دولت روحانی هم کما بیش همان راه را پیش گرفت . دولتهای اقایان هاشمی / خاتمی و روحانی با سیاستهای اشتباه و غیر اسلامی و غیر ملی م غربگرایانه خود بستر هجوم فرهنگی و اخلاقی غرب به ایران را هموار کردند .
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 1
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 0
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    قاطعیت قانونی وشرعی یکپارچه تمام دلسوزان ومسئولان مسائل شبیه حجاب را برای همیشه حل وفصل می کند مردم از تذبذب مسئولین تکلیف خود را نمی دانند.!!!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 43
    در بحث امر به معروف و نهی از منکر فقط تذکر لسانی بر عامه ی مردم واجب هست نه بیشتر . اگر بعد از تذکر لسانی متوجه شدی طرف مقابل می خواهد درگیر شو نباید ادامه داد.
    • NL ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 8
      وقتی تذکر لسانی جواب نمیده و حکومت هم کاری نمیکنه باید امام حسین ها خودشون با شمشیر و جونشون وارد عمل بشن
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 38
      اینکه خودت رو العیاذ بالله درحد ولی معصوم میدونی و خودت با شمشیر!!!!! جلوتر از ولی جامعه میخوای حرکت کنی جای بسی تامل داره و نکات جالبی رو برای مسئولین ما هویدا میکنه که دیگه از امثال تو حمایت نکنن! و عقبه فکری شماها رو آشکار میکنه.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 12
      12:16 زبیر هم در ماجرای سقیفه جلوتر از امیرالمومنین شمشیر کشید ئعاقبتش شد اون. نتیجه متعصب های بی بصیرتی چون تو که فکر میکنن بیشتر از ولی جامعه سرشون میشه و میخوان با قوانین خودشون جامعه رو اصلاج کنن بهتر از زبیر نخواهد بود. مصطفی تاجزاده آینده
    • NL ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 2
      به 13:19 فعلا این عقبه های فکرش ماست که داره از منوتو پخش میشه. غیر از اون امام حسین قیام کرد تا نشون بده نباید نسبت کفر اجتماعی بی تفاوت بود و مثل شما سیب زمینی شد.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 1
      یه نکته دیگه به قول شریعتی آنان که رفتند کار حسینی کردند. آنان که ماندند باید کار زینبی کنند وگرنه یزیدی اند
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 3
      13:50 اتفاقا یکی از معایبی که علما برای زبیر نام بردند دست به شمشیر بردن در ماجرای سقیفه قبل از اذن امیرالمومنین ع بود در حالی که سلمان ومقداد وابوذر گوش به فرمان حضرت بودند و پیروی ایشان. همین "خودسری ها" بعد ها باعث شد زبیر کلا از راه اسلام منحرف بشه
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 1
      به 14:39 علمای شما رو من که نمیشناسم!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 3
      عالم تو که با این تفکرات شمشیری! ابوبکر بغدادی هست ولی علمای ما امثال علامه امینی شیخ صدوق شیخ مفید سید بحرالعلوم سیدعلی آقای قاضی حضرت امام و حضرت آقا هستند.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      ممنون
    • پاسخ به آقایی که به اسم زبیر اشاره کرد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 1
      اسم صحابه ی پیامبر برای دهن تو زیاد گنده هست ! اندازه ی دهنت حرف بزن!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 9
    غیرت با تعصب فرق داره حاج آقا. غیرتمند اخلاق مداره و اصلاح میکنه ولی متعصب عصبانی و بی اخلاق هست و خراب میکنه
    • NL ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 3
      پس حتما حضرت ابراهیم که برداشت بت های مقدس کفار رو شکست خیلی متعصب بوده!!!!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 8
      12:18 مشکل امثال تو اینه که دختر بد حجاب رو با بت های بت خونه یکی مدونی و میخوا تبر بزنی به گردنشون!!! سنگ بی جان کجا و آدمیزاد ممکن الخطای اصلاح پذیر کجا. برو برخورد حضرت ابراهیم با جماعت ستاره پرست رو مطالعه کن و ببین چطور با منطق و استدلال جماعتی رو خدا پرست کرد.
    • NL ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 2
      اولا این به ظاهر دخترا ولی به قول خودشون پلنگا از بت ها هم بدترن. چون بت ها قدرت تکلم و راه رفتن نداشتن و لی اینا رسما ویروس هستن و ویروس باید خنثی بشه.
    • NL ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 1
      علنا میخوان با خدا بجنگن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 8
      12:18 گران فروشی هم گناه هست. مملکت قانون داره ما هم به حجاب اعتقاد داریم و همه طایفه م هم باحجابن ولی تا زنده ایم نمیزاریم تندروهایی مثل تو با آبروی دین و نظام بازی کنن.
    • NL ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 1
      با آبروی دین وقتی بازی میشه که به جای این که تو سر کافرا زده بشه، توی سر مسلمونا زده بشه اونم مثلا توی جامعه اسلامی
  • مجید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 8
    رفتار باید محترمانه باشد نه امری
    • NL ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      16 3
      از این بعد میگیم که پلیس نباید به کسی که از چراغ قرمز عبور کرده بگه بایست!!! چون نباید رفتار امری کرد!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    24 1
    اگر طی چهل سال گذشته مسئولان کشور غیور بودند و واقعا دغدغه حجاب و تحقق احکام و ارزشهای اسلامی و اخلاقی را داشتند این همه ناهنجاریها و چالشهای تاثر برانگیز اخلاقی و خلاف دین در جامعه رواج نداشت . در هر حال یا انگیزه ندارند و یا کار بلد نیستند .
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 1
      بماند که هرکار کردن
    • NL ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 1
      بله. همه کار برای گسترش بی حجابی گردن
  • مرصاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 4
    متاسفانه با جوسازی رسانه ای ، حتی مومنان را هم منفعل و بی تفاوت کرده اند ! طوری که به راحتی ، واجب امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشته اند و این موجب گستاخی بیشتر هنجارشکنان شده است !!
  • !! IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 3
    مشکل در بی تفاوتی و خواب آلودگی مسئولان فرهنگیست ، که موجب جری شدن و گستاخی بیشتر هنجارشکنان و بی حجابان شده است !!
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    دقیقا. احسنت
  • US ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 6
    دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه است
    • NL ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 2
      تفرقه؟ از کی تا حالا حق و باطل وحدت داشتن که الآن بخوان بینشون تفرقه بندازن؟
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    خنثی هستن هرجوردراین مهم نیست
  • شاپرک IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    من جای خانم محجبه بودم خود کشی میکردم
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    مردم با حجاب مشکل ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس