شرفی: طرفدار اسکوچیچ نیستم اما او با نتایجش دهان همه را بست/ جای سرباز و فرمانده در تیم ملی عوض شده

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: طرفدار اسکوچیچ نیستم اما او با نتایجی که در تیم ملی گرفت، دهان همه را بست.

به گزارش مشرق، اصغر شرفی درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان درحالیکه پس از رد صلاحیت دراگان اسکوچیچ توسط کمیته فنی، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هچنان تصمیم خود را برای برکناری یا حفظ وی اعلام نکرده‌اند، اظهار داشت: دلیل کمیته فنی درمورد رد اسکوچیچ چه بوده است؟ او تیم ملی ما را در شرایطی که با یک تساوی از جام جهانی حذف می‌شد با چهار برد از دیدارهایی که در بحرین برگزار شد به مرحله نهایی رساند و در نهایت تیم را به جام جهانی رساند. با این آمار نمی‌توان یک مربی را به همین راحتی برکنار کرد.

وی افزود: من طرفدار اسکوچیچ نیستم اما باید معرفت داشته باشیم و با دلیل و منطق صحبت کنیم. از ابتدا این مربی را در حد تیم ملی نمی‌دانستم اما با نتایجش دهان همه را بست. حالا این نتایج یا به دلیل توانایی خودش بوده یا بازیکنان خوب عمل کرده‌اند، تاثیری در اصل مطلب ندارد اما اگر تیم ملی به این شرایط رسیده که بازیکنان درمورد انتخاب سرمربی نظر بدهند، باید آن را به هم زد و نفراتی آورد که تابع باشند.در فوتبال سرمربی فرمانده و بازیکنان و مربیان سرباز او هستند اما اکنون در تیم ملی جای سرباز و فرمانده عوض شده است. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه به هرحال شاید اسکوچیچ نتوانسته مدیریت خوبی در این تیم اعمال کند که وضعیت به اینجا رسیده است، گف: به چه دلیلی او را انتخاب کردند؟ آیا اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که شخصیت ندارد یا از اول این را می‌دانستیم؟ خرمان که از پل گذشت می‌گوییم اسکوچیچ شخصیت ندارد. اگر او هم مثل ویلموتس بود که در چهار بازی دو باخت آورد و شش میلیون یورو گرفت، همه می‌گفتند خیلی خوب است. باز هم می‌گویم طرفدار اسکوچیچ نیستم و در همین وضعیت می‌توانیم تیم ملی را به ۳-۲ مربی ایرانی بدهیم. 

شرفی تاکید کرد: شنیده‌ام علی دایی سرمربیگری را قبول نکرده اما نکونام، قلعه‌نویی و یک تا دو مربی دیگر ایرانی نیز توانایی هدایت تیم ملی را دارند. آیا تیم ملی والیبال‌مان با مربی ایرانی در جمع بزرگان جهان بد کار کرد؟

وی درمورد اینکه آیا وضعیت فدراسیون والیبال و تیم ملی این رشته با فوتبال ما یکسان است که بگوییم مربی ایرانی در تیم ملی فوتبال هم به موفقیت می‌رسد، گفت: مربیان ایرانی وسعت دید و دانش زیادی دارند. آنها فوتبال را خوب می‌شناسند و می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درباره اینکه این بلاتکلیفی چه تاثیری روی تیم ملی می‌گذارد، پاسخ داد: همه تیم‌ها در آرامش مشغول تمرین و برنامه‌ریزی هستند. ما هم اکنون باید به تیم ملی آرامش بدهیم و با برگزاری بازی‌های دوستانه نقاط ضعف و قوت خود را برطرف کنیم. باید تیم را روانشناسی کرده و دوستی‌ها را زیاد کنیم. اسکوچیچ در تیم ملی طرفداران و مخالفانی دارد. اگر مربی جدیدی جای او بیاید یا قرار باشد خودش بماند فردا که تیم وارد بازی شود، نصف بازیکنان یک طرف و دیگران در طرف مقابل هستند. این وضعیت واقعا خنده دار است.

شرفی افزود: در این روند تغییر یا انتخاب سرمربی جدید هم کلی پول جا به جا می‌شود. کارلوس کی‌روش که خودش رئیس فدراسیون، سرمربی و همه کاره تیم ملی بود، در دنیا چهره شناخته شده‌ای داشت. کلی پول گرفت و به هیچکس هم پول نداد اما نصف پول قرارداد ویلموتس به خودش نمی‌رسد و در جای دیگری از بین می‌رود. همه این موضوع را می دانند اما فوری پشت خط قرمز قرار می‌گیرند و چیزی درباره اش نمی‌نویسند. یک هفته است می‌گویم اگر می‌خواهید اسکوچیچ را برکنار کنید، زودتر این کار را انجام بدهید. البته که مربی خارجی هم به درد ما نمی‌خورد. هر مربی از حضور در جام جهانی لذت می‌برد و اگر ما زرنگ باشیم از یک مربی خارجی می‌توانیم پول هم بگیریم! زیرا ویترین فوتبال جام جهانی است.

وی درمورد اینکه آیا یک مربی بزرگ خارجی قبول می‌کند به ایران پول بدهد و در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، گفت: تیم ما اکنون متلاشی است و اصلا تیم نیست. وقتی با بغل دستی‌ام خوشحال نبوده و مخالف عقیده اش باشم چگونه می‌خواهم به او پاس بدهم؟  فوتبال نیاز به یک کار تیمی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    مربی ایرانی اگر بیل زن بودن تا حالا می زدن ‌. دایی و قلعه نوعی که موفقیتی در تی ملی نداشتن . نکونام هم که اول راه است .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    بنظرم کلیه بازیکنان تیم ملی که در برکناری اسکوچیک دخیل بودند باید از تیم ملی اخراج شوند ولو ما بازیهای جام جهانی را واگذار کنیم.ریشه فساد و تبانی و بی انظباطی را باید سریع خشکاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس