نشست ریاض به معنای شکست جهان تک قطبی به سرکردگی آمریکا است

پژوهشگر سوری در امور امنیت اجتماعی با بیان اینکه نشست ریاض بیانگر شکست جهان تک قطبی به سرکردگی آمریکا است، گفت: هدف این نشست، توزیع نقش ها برای مقابله با محور مقاومت است.

به گزارش مشرق، «سعید فارس السعید» کارشناس سوری امروز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: هدف نشست ریاض که قرار است جمعه هفته جاری در ریاض برگزار شود، تشویق سازشکاران و عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی و توزیع نقش در میان آنها برای مقابله با محور مقاومت است.

وی در ادامه تأکید کرد: نشست ریاض بیانگر شکست جهان تک قطبی به سرکردگی آمریکایی است. آمریکا می‌خواهد به برخی رژیم‌های عربی القا کند که همچنان در منطقه قدرتمند است و امنیت و منافع اسرائیل را تضمین می‌کند.

این پژوهشگر سوری در پایان گفت: هدف نشست ریاض، اعلام عمومی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و احیای هرج و مرج و حمایت از تروریسم در منطقه خواهد بود.

این در حالی است که «عائد الهلالی» از اعضای ارشد ائتلاف فتح نیز پیشتر در واکنش به نشست ریاض گفته بود: آمریکا تلاش می‌کند از طریق تشکیل ناتوی عربی و حمایت از رژیم اشغالگر در نشست ریاض، اوضاع منطقه را به هم بریزد.

گفتنی است که هواپیمای حامل «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در فرودگاه «بن گوریون» در سرزمین‌های اشغالی به زمین نشست. بایدن قرار است پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض پایتخت عربستان سفر کرده و در نشستی با حضور سران برخی کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس شرکت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 0
    آمریکا کشورهای عربی را مجبور میکند تا برای رژیم صهیونیستی نگهبانی دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس