کره شمالی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

سفارت کره شمالی در مسکو تایید کرد که پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته است.

به گزارش مشرق، «دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفت که کره شمالی روز چهارشنبه این جمهوری خودخوانده را به رسمیت شناخت و آن را پیروزی دیگر دیپلماسی خواند.

پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان در حال تقویت است. این یک پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی افزود این تصمیم پایه ای برای توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی خواهد بود و مشارکت جغرافیای تجارت را برای شرکت‌ها افزایش خواهد داد. پوشیلین سپس با ابراز امیدواری برای همکاری فعال و مثمرثمر گفت: از مردم کره شمالی به خاطر این حمایت قابل توجه از ساکنان دونباس سپاسگزاریم.

طبق این گزارش، سفارت کره شمالی در مسکو روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری خلق لوهانسک (LPR) و جمهوری خلق دونتسک (DPR) را به رسمیت شناخته است. این سفارتخانه با بیان اینکه یادداشت مربوطه به سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ ارسال شده، گفت: ما به رسمیت شناختن دو جمهوری را تأیید می‌کنیم.

کره شمالی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

سفیر کره شمالی در مسکو سند تصمیم به رسمیت شناختن دونتسک را به نماینده آن تحویل داد

در تاریخ ۲۹ ژوئن (هشتم تیر) وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

ماه فوریه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه احکامی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین را امضا کرد و پس از آن ارتش روسیه با هدف کمک به جمهوری‌های دونباس در مقابل حملات کی‌یف، به اوکراین حمله کرد. این دو جمهوری استقلال خود را از اوکراین در آوریل ۲۰۱۴ پس از آنچه آن‌ها به عنوان کودتا در فوریه همان سال در کی‌یف در نظر گرفتند، اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 2
    به به، دم کرهٔ شمالی و جناب کیم جونگ اون گرم!!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 3
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 2
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 2
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 3
    آقای پوتین با آراء کشورهای تازه استقلال یافته در مجامع بین المللی در آینده نه چندان دور قطب غالب کشورها خواهند شد. حالا نقطه ای های امیرآباد ها بنام امارات و.. در مجامع بین المللی بای
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    یک حیایی بود عکس رو تار می گردند الان براتون عادی شده.اف
  • CA ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    هرچه کشور فلاکت زده هستند طرفدار روسیه هستند. کره شمالی و و نزوبلا و کوبا و سوریه و .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس