کد خبر 1399162
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
وزیر کار

نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه (۲۵ تیر) برگزار شد و تعدادی از نمایندگان به بیان نطق‌های خود پرداختند.

به گزارش مشرق، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه (۲۵ تیر) برگزار شد و تعدادی از نمایندگان به بیان نطق‌های خود پرداختند.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در در نطق میان دستور گفت: جامعه امروز ایران متاسفانه با انبوه مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و بدون اولویت بندی مواجه است. هر کدام از آنها می تواند نقطه آغازین باشد لذا دستگاه های مسئول کشور به دلیل عدم شناخت دقیق مسائل قادر به حل و فصل مشکلات نیستند.

وی افزود:  پدیده مسئولیت گریزی، عدم پاسخگویی، اهمال کاری، توجیه گرایی، دلیل تراشی و عدم شفافیت از پدیده های است که این روزها با آن مواجه شده ایم.

عیسی زاده تصریح کرد: مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ امروز یکی از مشکلات بزرگی شده است بند (و) تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ایجاد شهرستان های جدیدالتأسیس و حفظ ماندگاری جمعیت تعیین تکلیف کرده است ولی متاسفانه سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تا امروز با تفسیرهای خود مانع این اقدام شده است.

نماینده مردم میاندوآب گفت: صندوق های بازنشستگی مخصوص صندوق های نیروهای مسلح و کشوری و سایر صندوق ها همگی وابستگی و چسبندگی به دولت دارند و باید این صندوق ها به خود اکتفایی و خودکفایی برسند و از جناح بندی، سیاسی کاری و صرفا رفاه برای مدیران منتصبین دور شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه کشوری به لحاظ منابع مالی و رشد مصارف در شرایط مناسبی قرار ندارد و نتوانسته رضایت افراد تحت پوشش به خصوص بازنشستگان را تامین کند. بنا به آمار منتشر شده دو سوم شرکت های وابسته به شستا و صندوق بازنشستگی کشوری یا زیانده هستند یا نمی توانند روی پای خود بایستند بنابراین باید به بازنشستگان نیروهای مسلح که آرامش و امنیت کشور حاصل فداکاری این اقشار است توجه شود که در رفاه و معیشت مشکلاتی نداشته باشند.

بیشتربخوانید:

وزیر کار و رفاه اجتماعی استعفا داد

نماینده مردم میاندوآب تشریح کرد: از رئیس جمهور می خواهم با تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شخصی را معرفی کند که اشراف لازم بر اهداف ملی، ماموریت ها، وظایف و اختیارات این وزارتخانه حیاتی داشته و توان ایجاد تحول ساختاری و عملیاتی را داشته باشد.  اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان در برنامه های پیشنهادی برون رفت از چالش های صندوق ها، بهزیستی، فناوری، تعاون، صندوق های امید، بانک توسعه و تعاون را در نظر دارند.

وی افزود: از رئیس جمهور می خواهم برای ایجاد اشتغال در شورای عالی اشتغال همه وزارتخانه هایی که مسئول هستند را برای ایجاد اشتغال جوانان به خط کند از سوی دیگر قرار بود وزارت اقتصاد مجوزها و امضاهای طلایی حذف کند. مجلس به ساماندهی استخدام کارکنان در راستای رعایت عدالت استخدام رای داده است و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بوده و از همه می خواهیم کمک کند.

علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا در نطق میان دستور خود ضمن تبریک و تحیات به مناسبت اعیاد بابرکت قربان و غدیر، اظهار داشت: روز بهزیستی و تامین اجتماعی را به تمام زحمتکشان این عرصه که علیرغم تمام محدودیت ها، جهت حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی، مجاهدتی مِهرورزانه دارند، تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه موکدات حضرت آقا در ضرورت کارکرد انقلابی مجلس یازدهم، نصب العین همه ماست، افزود: در تواتر نقدها و نطق‌ها نباید رسالت راستین مجلس در ارتقای رفاه مردم کمرنگ شود.

ورناصریخطاب به رییس جمهور و کابینه گفت: وفق فرمایش مولایمان امیرالمومنین علی(ع) که زمان سختی ها، اتحاد عزم ها و اهداف را موجب سعادت و اقتدار درشکست دشمن می داند، کلیت اهتمام وکلای مردم در این مجلس نیز همسو با مصادیق سندتحول دولت سیزدهم، برآن است که انسجام مجلس و دولت در قالب مجموعه ای هماهنگ، به دور از افراط و تفریط، منجر به تحقق عدالت سرزمینی شود.

وی با بیان اینکه ما رئیسی را از جنس صداقت و جهاد می دانیم و سلوک برادرانه مجلس یازدهم در همراهی ایشان و کابینه با هدف بهبود معیشت مردم تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: از این رو ضروری است با استناد به اصل ۱۳۴ قانون اساسی با ترمیم کابینه، وزرایی که علیرغم پیگیری های بی وقفه من وهمکارانم، عملکرد جهادی متناسب با حجم مشکلات مردم ندارند کنار گذاشته شوند، تلاش های ما خادمین ملت برای رفع محرومیت ها همسو با دولت است اما گاهی پیگیری ها و تذکرات ما که مطالبات مردم است توسط برخی وزرای شما شنیده نمی شود یا در حد مصوبات بی تحقق و وعده های بی عمل باقی می ماند، در این مورد باید شخص شما در راستای تداوم اهتمام بر خدمت خالصانه با محوریت ارتقای عملکرد مردم محور، رسیدگی کنید.

ورناصری با تأکید بر لزوم توسعه نظارت در روند تصمیم دولت جهت بازتوزیع یارانه‌ها جهت جلوگیری از تحت فشار قرار دادن مردم از سوی انحصارگران در فرایند حذف ارز ترجیحی، طی چرخه تأمین کالای اساسی، با ایجاد تورم، افزود: برای تحقق نهایت بهره از دیپلماسی اقتصادی و پاسخ کریمانه به اعتماد ملت با کاهش بیکاری، توجه به حقوق بازنشستگان، پرهیز از فشار مالیاتی به اصناف، تنوع بخشی به بسته های معیشتی ـ حمایتی، اجرای سریع قانون رتبه ‌بندی معلمان، مشکلات مسکن، دارو، افزایش افسار گسیخته ‌قیمت ها، کنترل کیفیت و قیمت خودرو و سایر مشکلات ملت نجیب ایران تاکید داریم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا گفت: از سفرهای استانی رییس جمهور تشکر می کنم اما نظارت بر تحقق مصوبات استانی رییس جمهور به ویژه در مناطق کمتربرخوردار باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و وزرایی که به همراه رییس جمهور به استان ها سفرمی کنند باید پاسخگوی تعلل در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور باشند.

وی با بیان اینکه مردم شریف خوزستان و حوزه انتخابیه به دلیل درک بصیرانه شرایط حساس کشور با شکیبایی، حجم عظیمی ازمعضلات ناشی از سوءتدابیر پیشین را تاب آورده اند، تصریح کرد: به عنوان نماینده چهار شهرستان کمتربرخوردار ازطرف مردم شریف استان و حوزه انتخابیه ام از شما می خواهم که توجه جدی تر به مدیریت کلان استان استراتژیک خوزستان داشته باشید.

ورناصری ادامه داد: باید با اتخاذ تدابیر لازم در داخل و خارج کشور، معضل ریزگردها، تحقق طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری، تنش آبی، مشکلات بهداشتی-درمانی، معضل بیکاری جوانان، ممانعت از انتصاب غیربومی ها، اتمام پروژه های نیمه تمام، احداث پتروپالایش و توسعه راه ها و زیرساخت های مواصلاتی را به عنوان مهمترین مطالبات مردم و جلب رضایت عمومی مورد توجه قرار دهید.

وی همچنین با بیان اینکه مردم استان های کمتربرخوردار توقع دارند در برنامه های توسعه ای کلان، مورد توجه ویژه واقع شوند و از دهه ها محرومیت رهایی یابند، گفت: از این رو لازم است در فرآیند طراحی و تدوین برنامه هفتم توسعه، علاوه بر تکلیفی بودن، دارای اهداف کمّی، قابل اجرا و منطبق با سیاست های ابلاغی و اسناد بالادستی باشد و با لحاظ شاخص های آمایش سرزمینی، ظرفیت های بالقوه ایی که در استان های ثروتمند اما توسعه نیافته در برنامه های پیشین توسعه لحاظ نشده، احصاء و بهره برداری شود در غیر اینصورت مجددأ تحقق فقط ۳۰ درصدی برنامه های توسعه ای کلان، به جز اتلاف وقت مجلس و منابع کشور هیچ برآیندی نخواهد داشت.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: رییس جمهور آمریکا در سفر به خاورمیانه، در چشم انداز همکاری مشترک با رژیم کودک کش اسرائیل و بعضی کشورهای عربی به تشکیل و رهبری ائتلاف های خیال پردازانه در منطقه پرداخته از این رو باید با عملکرد انقلابی، توازن واقع بینی وآینده نگری، ایران قوی را در خودباوری، تحول دانش بنیان و توسعه روابط دیپلماتیک عزتمندانه محقق سازیم.

ورناصری در خاطرنشان کرد: امیدواریم یکایک ما برای تحقق شعارهایی که در حوزه های انتخابیه خود سردادیم با تمام توان مجدانه تلاش کنیم وان شاءالله اعمالمان بهتر از گذشته ودر شأن مردمی که به ما اعتماد کردند باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس