پیام موشکی مقاومت فلسطین به سفر بایدن؛ اشغالگری 70ساله صهیونیست‌ها رو به نابودی است

پس از پایان سفر رئیس جمهور آمریکا، مقاومت فلسطین دو موشک به عسقلان اشغالی شلیک کرد؛ حملاتی که حامل پیامهایی برای تل‌آویو و واشنگتن بود و نشان داد که مقاومت، همچنان در صحنه است.

به گزارش مشرق، بامداد شنبه بود که گروههای مقاومت، دو موشک به شهر عسقلان در فلسطین اشغالی شلیک کردند و چند صهیونیست نیز در پی این حمله زخمی شدند.

چند ساعت بعد، بالگردهای رژیم صهیونیستی یکی از مواضع مقاومت را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند. از زمان نخست وزیری یائیر لاپید، این برای نخستین بار بود که نیروهای مقاومت، یکی از شهرهای فلسطین اشغالی را بمباران کردند.

«احمد سلامه» تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی درباره این حملات به روزنامه فلسطینی «الاستقلال»  گفت که بمباران عسقلان، از نظر زمان و محتوا اهمیت بسیاری دارد و حامل پیامهایی به طرفهای مختلف است. اهمیت حملات این است که پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و امضای آنچه «بیانیه قدس» نام دارد، صورت گرفت؛ بیانیه‌ای که بر اساس آن، بایدن به مشارکت راهبردی با رژیم صهیونیستی متعهد شد.

سلامه درباره محتوای این پیام، تأکید کرد، مقاومت با این حملات به محور شر آمریکا هشدار داد که مقاومت و ملت فلسطین، ماهیت جنگ را تعیین می‌کنند و هیچ معاهده یا نشستی نخواهد توانست کاری کند که این رژیم جنایتکار، به یک موجودیت مورد پذیرش در منطقه بدل شود. پیام بعدی هم خطاب به یائیر لاپید نخست وزیر موقت این رژیم است و سرنوشت نخست وزیرهای قبلی را به وی متذکر شدند.

به گفته این تحلیلگر، پاسخ صهیونیستها هم به این موشکها ضعیف بود؛ زیرا لاپید از ورود به یک موج تنش که ممکن است به چند روز طول بکشد، نگران است. لاپید همچنین پیش از این مدعی شده بود که پاسخش به شلیک موشک، بمباران منازل فلسطینیان خواهد بود، ولی این پاسخ، با ادعاهای سابق وی، در تضاد است؛ زیرا به خوبی می‌داند که رژیم صهیونیستی، بازنده هر گونه جنگ با مقاومت است.

سلامه همچنین بر این باور است؛ موشکهای عسقلان نشان داد که مجوزهای کاری صهیونیستها در غزه و سایر تسهیلات که با هدف دور شدن این رژیم از دایره جنگ صورت می‌گیرد، هیچ فایده‌ای ندارد و غزه، همچنان بازیگر اصلی و تأثیرگذاری خواهد بود که کارتهای مهمی در اختیار دارد.

«شرحبیل الغریب» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی هم در این زمینه تأکید کرد، با وجود بیانیه قدس که با هدف کنار زدن نیروهای مقاومت امضا شد، ولی مقاومت حضور خود را ثابت کرد و نشان داد که علیرغم تمامی معاهدات و ائتلافها، همچنان در صحنه حضور دارد.

الغریب به روزنامه الاستقلال گفت: شتاب برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و رها کردن مسئله فلسطین باعث نخواهد شد که نقش مقاومت فلسطین، متوقف شود. تنها هدف بایدن از سفر به فلسطین، تأمین امنیت و پشتیبانی از رژیم اسرائیل است. همین مسئله باعث شد مقاومت فلسطین، حضور خود را نشان دهد و تأکید کند که مسئله فلسطین، یک مسئله اصلی است و این سرزمین، فقط متعلق به مردم فلسطین است.

  وی با بیان اینکه حملات مقاومت تأکیدی بر این امر است که اشغالگری هفتاد ساله صهیونیستها، رو به نابودی است، گفت که آمریکا در تلاش است  با تشکیل ائتلاف، حضور و حاکمیت اسرائیل در منطقه را حفظ کند، با گروههای مقاومت بجنگد و با هر خطری که موجودیت صهیونیستها را تهدید می‌کند، مقابله کند. بیانیه قدس هم مانند سایر بیانیه‌ها، سرنوشتی جز شکست در انتظارش نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس