کد خبر 1400581
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
گرما در اسپانیا به مرگ بیش از ۵۰۰ نفر منجر شده است

نخست وزیر اسپانیا از مرگ بیش از پانصد نفر از شهروندان این کشور به دلیل گرمای شدید خبر داد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر اسپانیا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت موج گرمای ۱۰ روزه موجب فوت بیش از ۵۰۰ نفر در این کشور واقع در اروپا شده است.

به نوشته روزنامه «لوموند»، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا با اشاره به تخمین موسسه بهداشت عمومی اسپانیا بر اساس میزان مرگ و میر بیش از حد، گفت: «در طول این موج گرما، بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل چنین دمای بالایی جان خود را از دست دادند.»

وی با بیان اینکه وضعیت اضطراری اقلیمی یک واقعیت است، گفت: «از شهروندان می‌خواهم نهایت احتیاط را رعایت کنند.»

اسپانیا درگیر موج گرمایی بود که بخش اعظم اروپای غربی را تحت تاثیر قرار داد و دمای هوا در برخی مناطق هفته گذشته به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید و ده‌ها آتش‌سوزی را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، تداوم آتش سوی در قاره اروپا ناشی از افزایش دمای هوا، آتش‌نشانان در فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، یونان و انگلیس موجب آتش سوزی‌های گسترده و مشکلات فراوان برای شهروندان کشورهای نامبرده شد.

گرما در اسپانیا به مرگ بیش از ۵۰۰ نفر منجر شده است

به گزارش خبرگزاری «رویترز» جنوب غربی فرانسه، شاهد بزرگترین آتش‌سوزی‌های جنگلی در بیش از ۳۰ سال گذشته بود. در یونان، آتش سوزی ناشی از بادهای شدید در یک منطقه کوهستانی  نزدیک خانه‌ها در حومه «آتن» پایتخت یونان شعله ور شد و مقامات را بر آن داشت تا دستکم یک منطقه را تخلیه کنند.

اگرچه دمای هوا در اسپانیا و پرتغال تا حدی کاهش یافت، اما آتش‌نشانان در هر دو کشور همچنان در حال مبارزه با آتش سوزی‌های متعدد بودند. بیش از ۳۰ آتش سوزی جنگلی همچنان بخش‌هایی از اسپانیا را ویران کرد. در «لوساچیو»، در شمال غربی استان «زامورا» دو نفر جان باختند و سه نفر به شدت مجروح شدند، بیش از ۶۰۰۰ نفر در ۳۲ روستا تخلیه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    اگه این اتفاق تو ایران می‌افتاد چه ها که برخی نمی‌کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس