کد خبر 1399851
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر گرما در اروپا

طی هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در غرب اروپا جانشان را بر اثر گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی در جنگل از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری بین‌الملل گزارش داده‌اند گرمای بی‌سابقه طی هفته گذشته به مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر طی هفته گذشته در غرب قاره اروپا منجر شده است.

پایگاه «ال‌پائیس» گزارش داده است که گرما در اسپانیا بین ۱۰ جولای تا ۱۵ جولای به مرگ ۳۶۰ نفر منجر شده است. این در حالی است که طبق آمارهای دولتی اسپانیا، در ماه گذشته میلادی بیش از ۸۰۰ نفر در این کشور بنا به دلایل مرتبط با گرما جان باخته‌اند.

پایگاه «تروث‌آوت» نوشته در فرودگاه «مادرید-باراخاس» که اصلی‌ترین فرودگاه شهر مادرید است پنجشنبه گذشته دمای بی‌سابقه ۱۰۸ درجه فارنهایت ثبت شد. در برخی از مناطق اسپانیا دما حتی به ۱۱۰ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت رسیده است.

روز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند یک مأمور بهداشت هنگام کار در مادرید به زمین افتاد و بعد از انتقال به بیمارستان اعلام شد به دلیل بالا رفتن دمای بدن و سکته ناشی از گرما جانش را از دست داده است. این فرد، یکی از ۱۲۳ نفری بود که روز جمعه بنا به دلایل مرتبط با گرما فوت کرد.

در کشور پرتغال، جایی که شهر «پینهائو» در آن روز جمعه دمای بی‌سابقه ۱۱۶ درجه فارنهایت را ثبت کرد وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد ۶۵۹ نفر طی یک هفته گذشته به دلایل مرتبط با گرما جان باخته‌اند. 

در انگلیس، دولت برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار گرمای بی‌سابقه اعلام کرد. منابع خبری گزارش داده‌اند انگلیس قرار است گرم‌ترین روزهای خودش را تجربه کند. «اسکات دونکان»، کارشناس مسائل هواشناسی در توییتر نوشته است: «کمتر مناطقی روی کره زمین هستند که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به اندازه انگلیس و فرانسه گرم خواهند شد.»

همزمان در فرانسه، اسپانیا و پرتغال بیش از ۱۰ هزار نفر به دلیل آتش گرفتن جنگل تخلیه شده‌اند. بیش از نیمی از پرتغال در حال حاضر در وضعیت هشدار است و آتش‌نشان‌ها در تلاش هستند ۱۴ آتش‌سوزی جداگانه را مهار کنند.

مجارستان، کرواسی و جزیره کرت در یونان هم در روزهای گذشته درگیر آتش‌سوزی‌هایی در جنگل بوده‌اند. ایتالیا در حال دست و پنجه نرم کردن با موج گرمای تابستانی و بدترین خشکسالی طی هفتاد سال گذشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    این گرما در برابر گرمای اهواز بی ارزشه گرما میخواهن بیان اهواز رو ببینن اهوازیا دیگه رد دادن
    • IQ ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 1
      واقعا بدن های قوی خدا داده به مسلمانان با گرمای ۵۰ درجه کسی نمرده تازه طرف داره آجر میندازه بالا روی ساختمان دمت گرم واقعا
  • رضا IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 1
    بابا اینایی که می میرند به خاطر بی خانمانی هست.ای غرب بدبخت فلک زده ی گرسنه.مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
    • جمشید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 0
      چی بگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس