کد خبر 1402056
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
.

روزنامه گاردین نوشته است انگلیس ممکن است ماه آینده میلادی اعلام خشکسالی کند.

به گزارش مشرق، کارشناسان گفته‌اند انگلیس ممکن است ماه آگوست (اوت) اعلام خشکسالی کند. 

روزنامه انگلیسی گاردین نوشته کارشناسان با توجه به خشکی محسوس هوا و گرمای بی‌سابقه درباره احتمال از بین رفتن محصولات کشاورزی هشدار داده‌اند. 

در صورتی که دولت تصمیم به اجرای برنامه خشکسالی بگیرد ممنوعیت شلنگ برای خانوارها در سراسر انگلیس اعمال خواهد شد و کشاورزان از آبیاری محصولات کشاورزی‌شان منع خواهند شد. 

روز سه‌شنبه قرار است «گروه خشکسالی ملی» که کمیته‌ای متشکل از نهادهای دولتی و گروه‌های آسیب‌دیده است برای رایزنی در خصوص راهبردی جهت مقابله با خشکسالی پیش روی انگلستان تشکیل جلسه بدهند. 

این جلسه قرار بود در ماه اکتبر برای برنامه‌ریزی در خصوص سال ۲۰۲۳ برگزار شود اما وضعیت خشکی هوا به اندازه‌ای بغرنج شده که قرار است زودتر از موعد برگزار شود. 

گاردین نوشته موج بی‌سابقه گرما در هفته گذشته باعث شد کشاورزان آبیاری محصولات خودشان را افزایش داده و نرخ تبخیر از آبراه‌ها را بالا ببرند. 

اعلام وضعیت خشکسالی ممکن است باعث شوند کشاورزان از آبیاری محصولاتشان در ماه‌های حساس آگوست و سپتامبر منع شوند. این وضعیت، سبزیجات ریشه‌ای مانند سیب‌زمینی را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

محصولات ممکن است به دلیل نبود آب از دست بروند و خاک خشک هم ممکن است برداشت محصولات را با مشکل مواجه کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    بجای زمستان داغ ! در ایران که آرزو می کردند تابستان داغ توام با قحطی در انگلیس خواهیم داشت
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    اونا از الان پيش بيني ميکنن و برنامه ريزي دارن ،تازه اندازه ايران هم خشک نيست ،برعکس مسئولين ما،هر سال هم اتفاقه ميافته ها ولي دريغ از درک وفهم و مديريت ،يعني هر سال اون فاجعه هه رخ ميده هر سال هم اينا غافلگير ميشن
    • ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 1
      بله عجب جنتلمن های نایسی هستند ! مشکلت این است که نباید معضلات غرب را کسی بازگو کند چون ناراحت می شوی و علامت ناراحتی امثال شما هم این است که فرافکنی میکنید دارد میگوید انگلیس اعلام خشکسالی خواهد کرد این چه ربطی به برنامه ریزی دارد ؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    بازی رسانه ای پس قحطی گندم وجورامیخواهند بجای فقط خشکسالی غالب مغزمردم کنند نه جنگ اوکراین وتحریم نابودکننده روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس