ائتلاف سعودی – آمریکایی یک کشتی دیگر یمنی را توقیف کرد

در ادامه نقض آتش بس انسانی، ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی یک کشتی دیگر را توقیف کرد و مانع از تخلیه بار آن در بندر الحدیده شد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی در ادامه نقض آتش بس و محاصره ملت یمن، یک کشتی جدید را توقیف و مانع از تخلیه بار آن در بندر الحدیده شد.

بر همین اساس عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن گفت که نیروهای ائتلاف یک کشتی حامل بیش از ۲۸ هزار تن بار به مقصد بندر الحدیده را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه توقیف کشتی مذکور در حالی صورت گرفت که بازرسی‌های لازم انجام و مجوزها نیز از سازمان ملل اخذ شده بود، افزود: سکوت سازمان ملل که هیچ اقدام مثبت و عملی برای توقف دزدی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی انجام نداد را محکوم می‌کنیم.

چندی پیش هم ائتلاف متجاوز سعودی یک نفتکش دیگر یمنی را با ظرفیت مشتقات نفتی بالغ بر ۲۹ تن، توقیف کرده بود. یمن در ۷ سال اخیر به دلیل محاصره همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با کمبود شدید مواد سوختی، غذایی و تجهیزات پزشکی مواجه است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به شهادت و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی ۴ میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از ۸۵ درصد زیرساخت‌های یمن را تخریب و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، یمن دچار بدترین بحران انسانی در جهان است. هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۲۹ میلیون نفری یمن برای ادامه زندگی به کمک نیاز دارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس