کد خبر 1472046
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
سازمان ملل : نفت کشتی صافر در سواحل یمن را تخلیه می کند

سازمان ملل متحد پنجشنبه شب اعلام کرد که این نهاد برای تخلیه نفتکش صافر در سواحل یمن و جلوگیری از نشت احتمالی یک نفتکش خریداری کرده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانه برنامه توسعه سازمان ملل متحد آمده است که امضای قرارداد خرید یک نفتکش از شرکت نفتکش‌های غول پیکر "یورانف" را امضا کرده است که بزودی برای انتقال نفت "صافر" که در سواحل یمن پهلو گرفته است، راهی این کشور خواهد شد.

"آخیم اشتاینر" مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد از امضای خرید این نفتکش، به یک "پیشرفت بزرگ" تعبیر کرد.

وی که در مقر سازمان ملل متحد و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: این تلاش‌ها سهم به سزایی در جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیط و انسانی خواهد داشت.

اشتاینر افزود: این نفتکش خریداری شده در ماه آینده میلادی و پس از تعمیرهای روتین راهی یمن خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که کارها طبق برنامه پیش برود و عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر به نفتکش جدید اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲) انجام شود.

نفتکش یمنی صافر که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده، ۵ سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت سبک «مأرب» است.

سازمان ملل متحد و «دولت نجات ملی» مستقر در صنعا و مورد حمایت «جنبش انصارالله» اوایل مهر ۱۳۹۹ برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.

بر اساس این توافق، دولت نجات ملی مستقر در صنعا با ورود تیمی از سازمان ملل متحد برای تعمیر نفتکش صافر همکاری می کنند.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیشتر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار داده اند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه است.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس