کد خبر 1401347
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
تمرین هوایی و دریایی ارتش کویت با مهمات واقعی

ارتش کویت اعلام کرد که نیروهای هوایی و دریایی این کشور قرار است به مدت دو روز تمریناتی با مهمات واقعی در آب‌های ساحلی کویت برگزار کنند.

به گزارش مشرق، ارتش کویت روز شنبه اعلام کرد که نیروهای هوایی و دریایی این کشور قرار است از روز دوشنبه به مدت دو روز تمریناتی با مهمات واقعی برگزار کنند.

به نوشته روزنامه «کویت تایمز» ارتش کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تمرین‌ها در منطقه‌ای واقع در ۱۶.۵ مایل دریایی شرق «راس الجلیمه» و ۶ مایل دریایی از شرق «راس الزور» تا «ام المرادم» روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.

ارتش کویت به ماهیگیران و دریانوردان توصیه کرده حین برگزاری این تمرین نظامی برای ایمنی خود از این مناطق دور شوند. ارتش کوچک کشور کویت معمولا برای برقراری امنیت دریایی و افزایش آمادگی نیروهای خود مبادرت به برگزاری رزمایش‌هایی می‌کند.

تمرین هوایی و دریایی ارتش کویت با مهمات واقعی

سامانه‌ها پدافند هوایی ارتش کویت نسبتا پیشرفته است. پدافند هوایی کویت مجهز به سامانه‌های «پاتریوت» و «هاوک» هر دو ساخت آمریکاست. کویت فاقد  رزمناو است و تنها قایق‌های موشک انداز در اختیار دارد. این کشور تنها دو پایگاه دریایی در اختیار دارد.

در رویدادی مرتبط با این کشور، دولت آمریکا فروش تسلیحات ویژه به کویت را برای استفاده در جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» این کشور که تحویل آن به تازگی آغاز شده، تایید کرده است.

تاییدیه وزارت امور خارجه آمریکا که توسط آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در ۲۱ ژوئیه (سه شنبه ۳۱ خرداد) اعلام شد، فروش مجموعه‌ای از تسلیحات هوا به هوا و هوا به سطح را به مبلغ ۳۹۷ میلیون دلار پوشش می‌دهد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، فروش این تسلیحات با کمک به بهبود زیرساخت‌های  کویت، متحد اصلی غیر ناتو که نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه بوده است، از اهداف امنیت ملی ایالات متحده  حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تسلیحات فروخته شده به کویت  شامل ۶۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد «آمرام»، بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی  «ام کا-۸۴» و «ام کا- ۸۳» و بمب‌های همه منظوره و بمب‌های هزار پوندی مختلف است. هنوز مشخص نیست که اهداف کویت از خرید این حجم تسلیحات پیشرفته برای نیروی هوایی  خود چیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    مهمات واقعی ؟!!!!!!
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    ارتش کویت ولی عکس ارتش ایران بزرگ!!!!!!
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    عکس متعلق به بچه‌های نیروی دریایی ارتشه آرم کلاه هاور کرافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس