کد خبر 1401801
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
اف 16 آی

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت اسفبار پایگاه‌های نیروی هوایی این رژیم در صورت مواجهه با هرگونه تقابل نظامی در آینده هشدار داد.

به گزارش مشرق، ژنرال اسحاق بریک که پیش از این مسئولیت‌های متعددی همچون فرماندهی گردان های زرهی ارتش رژیم اشغالگر را عهده دار بوده است با اذعان به وضعیت ناگوار پایگاه‌های هوایی این رژیم و عدم آمادگی این نیروها در برابر تهدیدات احتمالی اذعان داشت که پایگاه‌های مزبور بدون تردید اهداف راهبردی دشمنان اسرائیل در نبرد نظامی پیش رو خواهند بود. وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که انتظار می رود تقابل نظامی این رژیم با دشمنانش در بیش از یک جبهه رخ دهد.

بریک همچنین از عدم وجود وحدت رویه در الگوی جنگ، عدم برگزاری منظم دوره‌های آموزشی و تمرینی، فقدان سازماندهی واحد جذب نیرو و عدم وجود پناهگاه در بخش عمده‌ای از پایگاه‌های نیروی هوایی و عدم انتقال کاستی‌ها و نیازهای اساسی پایگاه‌ها به ستاد فرماندهی ارتش و وزارت جنگ ابراز نارضایتی کرد.

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم اشغالگر در مقاله خود که در نشریه «هاآرتص» منتشر شده است اعتراف کرده است که در تقابل نظامی آتی نیروهای مقاومت با موشک‌های دقیق و پهپادهای مسلح پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل را هدف حملات خویش قرار خواهند داد.

بریک در ادامه مقاله خود از وجود یک گردان نیروهای ذخیره در هر یک از پایگاه‌های نیروهای هوایی ارتش رژیم اسرائیل پرده برداشت که مسئولیت آن ادامه فعالیت‌های عادی پایگاه در زمان مواجهه با حملات احتمالی است.

به گفته وی این گردان ماموریت حفظ و آماده سازی باند فرودگاه، اطفای حریق پایگاه در صورت وقوع حملات موشکی و رسیدگی به وضعیت مجروحان و انتقال آنها به بیمارستان را بر عهده دارد.

او در عین حال از واگذاری امتیاز تامین سوخت جنگنده‌های نیروی هوایی به یک شرکت بخش خصوصی به عنوان یک تصمیم ناشیانه دیگر در راس ساختار ارتش این رژیم انتقاد کرد و اظهار داشت که تصمیم اخیر در زمان وقوع تهدیدات نظامی تا میزان زیادی بر سطح آسیب پذیری نیروی هوایی اسرائیل در برابر تهدیدات می افزاید.

اسحاق بریک همچنین نسبت به هزینه‌کرد فراوان بودجه نظامی به منظور خریداری مدرن ترین جنگنده‌ها و در مقابل بی‌توجهی به سرمایه گذاری در بخش تامین تجهیزات جانبی و نیروی انسانی به عنوان عامل ضمانت بخش تداوم فعالیت پایگاه‌های نظامی در زمان وقوع جنگ ابراز نگرانی کرد.

یادآوری می‌شود اسحاق بریک پیش از این نیز با انتشار مقالات متعددی در نشریات عبری زبان به تشریح مشکلات زیرساختی ارتش رژیم صهیونیستی کرده بود که به گفته رسانه‌ها موجبات اختلاف نظر وی و بسیاری از فرماندهان ارشد ارتش این رژیم به ویژه گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را رقم زده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس