کد خبر 1402339
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

گاهی اوقات بلافاصله متوجه می‌شوید که مشکلی در یخچال شما وجود دارد. برای مثال، شاید لامپ یخچال روشن نمی‌شود یا غذایی که در یخچال گذاشته‌اید به اندازه کافی سرد نیست. در این شرایط، ممکن است ندانید که آیا لازم است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید یا مشکلی است که خودتان می‌توانید آن را حل کنید. تشخیص مشکل و درواقع، عیب‌یابی می‌تواند به شما کمک کند که در این شرایط، بهترین تصمیم برای حل مسئله را پیدا کنید. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله به شما بیاموزیم که چگونه مشکلات رایج یخچال را عیب‌یابی کنید.

چگونه مشکلات رایج در یخچال را عیب‌یابی کنیم؟

یخچال دائما در حال کار است

یکی از رایج‌ترین مشکلات یخچال این است که به‌طور مکرر در حال کار کردن است. یخچال برای ایجاد دمای خنک برای نگهداری از مواد غذایی لازم است کار کند اما یخچالی که دائما روشن می‌شود می‌تواند سروصدای زیادی به همراه داشته باشد. این مسئله حتی باعث می‌شود که هزینه انرژی به‌صورت قابل‌توجهی افزایش یابد زیرا یخچال یکی از پرمصرف‌ترین لوازم خانگی در هر خانه است. اگر به دنبال بهترین مدل یخچال فریزر دوقلو یا ساید کم‌مصرف هستید، لازم است بدانید بهترین مدل های یخچال الکترواستیل از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است. بااین‌حال، برای خرید آن از نمایندگی فروش کمک بگیرید.

رایج‌ترین علت این مسئله، تجمع گردوغبار یا سایر آلودگی‌ها در اطراف کویل‌های یخچال است. برای بررسی این موضوع باید برق یخچال را قطع کنید و کویل‌هایی که معمولا در پایین دستگاه قرار دارند را تمیز کنید. اگر دستگاه بعد از تمیز شدن کویل‌ها مشکل داشت، ممکن است دمای یخچال را خیلی پایین تنظیم کرده باشید و این باعث شده باشد که دستگاه برای حفظ دمای پایین به‌صورت مداوم کار کند. اگر پس از تنظیم مجدد دما باز هم یخچال بیش‌ازحد کار می‌کند وقت آن است که با تعمیرکار تماس بگیرید.

از یخچال آب نشت می‌کند

چگونه مشکلات رایج در یخچال را عیب‌یابی کنیم؟

نشت آب یک مشکل رایج اما هشداردهنده یخچال است. این مسئله اغلب به دلیل انسداد لوله تخلیه یخ‌زدایی یا خط انتقال یخچال رخ می‌دهد. لوله تخلیه یخ‌زدایی معمولا توسط مواد غذایی یا سایر زباله‌ها مسدود می‌شودو معمولا نیز از داخل فریزر می‌توانید به آن دست پیدا کنید. برای باز کردن انسداد آن می‌توانید از داخل فریزر، لوله تخلیه را با آب گرم بشویید. بااین‌حال، گاهی اوقات ممکن است به‌صورت دستی زباله‌ها را بیرون بیاورید.

اگر مشکوک به انسداد خط انتقال آب یخچال هستید لازم است دستگاه را از برق بکشید و مطمئن شوید که دریچه انسداد آن بسته است. سپس از همان جا بررسی کنید که آیا در خط انتقال آب، شکستگی یا پارگی وجود دارد یا خیر. اگر متوجه گرفتگی‌ای شدید که ناشی از یخ‌زدگی نیست لازم است با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

یخ در فریزر تجمع پیدا کرده است

فریزر فضای مناسبی برای نگهداری یخ است اما نباید یخ قابل‌توجهی در فریزر جمع شود. باز ماندن طولانی‌مدت درب فریزر می‌تواند باعث جمع شدن زیاد یخ شود زیرا سطح رطوبت در فریزر افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ممکن است درزبند فریزر معیوب باشد و هوای بیرون وارد فریزر شود.

ورود هوا به فریزر می‌تواند رطوبت را در داخل فریزر افزایش دهد. بنابراین، برای اینکه مطمئن شوید درجه حرارت و رطوبت مناسب در فریزر حفظ می‌شود، درزبند فریزر را تعویض کنید. اگر استفاده از این راهکارها، مشکل را حل نکرد لازم است با تعمیرکار تماس بگیرید.

آب‌سردکن یخچال کار نمی‌کند

بسیاری از یخچال‌های جدید دارای آب‌سردکن داخلی هستند که می‌توانند دسترسی به آب سرد و تازه را برای افراد خانه فراهم کنند. آب‌سردکن دستگاه ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتد. ممکن است منبع آب در درب یخچال یخ زده باشد و مانع از انتقال آب شود. خوشبختانه می‌توان این منبع را جدا کرد و آن را یخ‌زدایی کرد تا آب بار دیگر جریان پیدا کند. علاوه بر این، ممکن است دریچه ورودی آب دچار اشکال شده باشد که در این شرایط، تماس با تعمیرکار لازم است.

یخچال گرم است

چگونه مشکلات رایج در یخچال را عیب‌یابی کنیم؟

یخچال‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سرد بمانند. بنابراین، گرمای بیش‌ازحد دستگاه می‌تواند به‌ویژه هشداردهنده باشد. گرم شدن یخچال به‌احتمال‌زیاد به دلیل مشکل در کویل‌های کندانسور رخ می‌دهد. برای حل این مسئله می‌توانید با تمیز کردن کویل‌ها شروع کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا موتور فن کندانسور به‌درستی کار می‌کند یا خیر. اگر موتور فن کندانسور دچار مشکل باشد لازم است با تعمیرکار تماس بگیرید.

یخچال بیش‌ازحد سروصدا دارد

یخچال باید در حدی صدا داشته باشد که در زندگی روزمره شما مشکل ایجاد نکند. اگر یخچال پرسروصدا باشد، احتمالا یکی از فن‌های آن دچار مشکل است. بیشتر یخچال‌های معمولی دارای هر دو فن کندانسور و اپراتور هستند. فن کندانسور، کویل‌ها را خنک می‌کند و فن اپراتور، هوای خنک را به کویل‌های اپراتور فریزر در زمان کار کردن کمپرسور، می‌رساند. این فن‌ها به‌صورت همزمان کار می‌کنند و مشکلات در هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث سروصدای بیش‌ازاندازه یخچال شود. در این شرایط، فن‌ها را بررسی کنید تا ببینید مشکلی دارند یا نه. بااین‌حال، قبل از بررسی، حتما دستگاه را از برق بکشید.

استفاده از یخچال باعث افزایش قبض انرژی خانه شده است

اگر متوجه افزایش ناگهانی قبض انرژی خانه شده‌اید، ممکن است مقصر این مسئله مشکل در یخچال باشد. به یاد داشته باشید یخچال یکی از پرمصرف‌ترین لوازم خانگی است و عملکرد آن می‌تواند به‌صورت قابل‌توجهی بر میزان قبض انرژی تاثیر بگذارد. اگر فکر می‌کنید که یخچال شما دچار مشکل شده است و به همین دلیل، قبض انرژی خانه افزایش پیدا کرده است با تعمیرکار تماس بگیرید.

ممکن است لازم باشد یخچال خود را تعویض کنید. می‌توانید به‌جای این یخچال، خرید یخچال جی پلاس را در نظر بگیرید. لیست محصولات جی پلاس شامل گوشی، یخچال، تلویزیون و سایر موارد می‌شود. شما می‌توانید محصولات این برند را با قیمت مناسب از فروشگاه نمایندگی آن تهیه کنید.

درنهایت، آشپزخانه مدرن بدون یخچالی که به‌درستی کار می‌کند کامل نمی‌شود. بنابراین، مهم است که به نگهداری از یخچال خود اهمیت دهید و در زمان خرابی آن، فورا برای حل مشکل اقدام کنید. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد که از یک تعمیرکار برای تشخیص علت و راه‌حل مشکل کمک بگیرید.

نویسنده: مینا معین اسلام


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس