مهدی المشاط: دشمن با محاصره در پی کسب دستاورد سیاسی است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: دشمن تلاش می کند با محاصره ظالمانه و سوء استفاده از جنبه انسانی دستاورد سیاسی کسب کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط روز چهارشنبه افزود: دشمن تلاش می کند از طریق این محاصره ظالمانه، به دستاوردهای سیاسی که از طریق جنگ نظامی نتوانسته است کسب کند، برسد.

وی اضافه کرد: توقیف کشتی های سوخت از سوی متجاوزان، آتش بس را به بوته آزمایش می گذارد.

المشاط توقیف کشتی های حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوزان به سرکردگی آمریکا، برغم بازرسی آن ها و داشتن مجوزهای لازم از سوی سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

وی گفت: بر ضرورت پایبندی کامل به بندهای آتش بس از طرف متجاوزان به طوری که به حل و فصل مشکلات بیشتر اقتصادی و انسانی منجر شود، تاکید می کنیم.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعاست؛ اما این آتش بس تاکنون صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شده است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، برای دو ماه دیگر تمدید شد. این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان می رسد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند. سازمان ملل متحد تداوم درگیری در یمن و محاصره غیرانسانی این کشور را دلیل بروز قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته می داند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    بهتر است دولت نجات ملی وانصارالله یمن محکم در جلو دشمن موضع گیری کنند
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    3 0
    عربستان با خیال آسوده همچنان اهداف خود را پیش میبرد . در عوض یمنی ها همه جانبه متضرر و همچنان شاهد حوادث تلخ انسانی در عین بی عملی نهادهای مسئول بین المللی میباشند . تا چه وقت دندان بر جگر گذارند و صبوری کنند و اتفاق مورد انتظار نیفتد و خود را اسیر قول و قرار یکطرفه بدانند که طرف مقابل فقط منتفع میشود . لعنت خدا بر ظالمین . این باصطلاح صلح از هر ظلمی بالاتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس