کد خبر 1403464
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

پاکسازی پوست از کارهایی بوده است که توسط متخصصان سلامت پوست، پزشکان، متخصصان زیبایی و اینفلوئنسرها توصیه می‌شود. در ادامه فواید پاکسازی صورت، روش های پاکسازی و ... را بررسی میکنیم.

پاکسازی صورت و معرفی 5 روش برای پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چیست؟

به ترکیب کلی روش‌های مراقبت از پوست، پاکسازی پوست گفته می شود. پاکسازی صورت با سه هدف کلی دنبال می‌ شود که هر یک فواید زیادی برای سلامت پوست دارند:

  • برداشتن سلول‌های مرده یا به عبارتی اگزفولیشن (exfoliation)
  • پاکسازی چربی‌ها، آلودگی‌ها و مواد اضافی روی پوست.
  • کمک به پوست با افزایش آبرسانی، تغذیه یا بهبود خون رسانی

به طور معمول بدن هر ۳۰ روز یکبار تمام سلول‌های لایه شاخی را حذف کرده و سلول‌های جدیدی را جایگزین می‌کند. اما گاهی اوقات سلول‌های مرده روی پوست می‌ مانند. شما با برداشتن این سلول‌ های مرده یا اگزفولیشن از طریق پاکسازی صورت، به پوستی شاداب‌، زیبا و روشن خواهید رسید.

پاکسازی پوستی غلط در گذشته!

مشکل اگزفولیشن یا همان از بین بردن لایه های مرده اگر به شکل درست انجام نشود، سبب افزایش التهاب پوستی می‌ شود. برای مثال در گذشته  برخی افراد پوست خود را با کیسه‌ های ضخیم آبی رنگ و سرکه و سفیداب می‌ سابیدند. آن ها اعتقاد داشتند پوست بعد از این حرکت زیباتر می شود و گل انداختن پوست را نتیجه پاکسازی صورت میدانستند. در واقع گل انداختن و قرمزی پوست همان التهاب است که از عوامل موثر بر پیر شدن و چروک افتادن پوست است.

فواید پاکسازی پوست چیست؟

از فواید پاکسازی پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی پوست: سبب بالا رفتن رطوبت داخلی پوست می شود.
  • سلامتی و زیبایی: باعث ترمیم آسیب و خشکی شدید ناشی از اگزما میگردد.
  •  حرکت خون در لایه های زیرین: افزایش جدب اکسیژن و تحریک پوست را در پی دارد.
  • آرامش ذهن و بدن: ماساژ و پاکسازی طی یک یا دو جلسه سبب ایجاد حس خوب می گردد.
  • رفع مواد زائد

انواع روش های پاکسازی پوست

میکرونیدلینگ: روشی تازه است که برای افزایش کلاژن سازی و تحریک مکانیکال پوست و تولید فیبروبلاست ها برای بازسازی پوست استفاده می کند. در میکرونیدلینگ با ایجاد سوراخ های ریز با سوزن جراحی، فرایند تقویت پوست از طریق تولید الازین و الاستین صورت می گیرد. در نهایت پوست شروع به بازسازی می گردد .

پاکسازی صورت با لیزر: به لایه برداری پوست با لیزر برای لایه برداری سطحی از پوست اطلاق می شود که در آن مناطق آسیب دیده و تغییر رنگ داده، ترمیم می شود. اگر دارای کک و مک، اسکار و لکه های قهوه ای بر روی پوست صورتتان هستید، این روش انتخاب مناسبی برای شما است. 

فیشیال: جلسه ای درمانی زیبایی به مدت یک ساعت یا بیشتر است که طی آن، مراحل مراقبت از پوست شامل CTM، ماساژ پوست صورت و لایه برداری صورت می گیرد. نتیجه ی این موارد، داشتن پوستی درخشان و از بین رفتن استرس یک هفته شلوغ کاری است. فیشیال یکی از روش های موثر در پاکسازی صورت است.

روش های خانگی پاکسازی پوست

پاکسازی صورت و معرفی 5 روش برای پاکسازی پوست

استفاده از ماسک صورت: یکی از روش های پاکسازی پوست صورت در خانه، استفاده از ماسک های ویتامین C، از بین برنده ی لک و درخشان کننده ی پوست است. این ماسک ها می توانند به صورت دستور خانگی تهیه شده باشند یا بصورت پودری، از مراکز زیبایی و فروشگاه های آرایشی تهیه شوند. 

استفاده از تونر صورت: تونر یکی از بهترین مواد آرایشی برای پوست است که پس از شستن پوست باید از آن استفاده کرد. این مرطوب کننده‌های مایع، سبب تقویت پوست شده و طراوت، شادابی،آبرسانی و نرمی پوست را به دنبال دارند. اگر پوستتان چرب یا مختلط است و از وجود منافذ باز ناراحت هستید، استفاده از یک تونر مناسب برای پاکسازی صورت، چربی اضافی و منافذ باز را کاهش می‌ دهد. تونر مخصوص پوست‌ خشک، حساس و نرمال هم به کاهش یافتن قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌ کند.

لایه برداری پوست: این مورد دقیقا مانند استفاده از ماسک های تقویتی و درخشان کننده ی خانگی است. با این تفاوت که باعث برداشته شدن قسمتی از لایه پوست مرده بر روی صورت تان می شود و احساس شادابی به شما می بخشد.

تاثیر پاکسازی صورت و افزایش کلاژن سازی در زیبایی صورت

کلاژن از مهم ترین اجزای پوست، استخوان، ماهیچه، تاندون ها، دندان و رباط ها است که مانند چسبی محکم، بافت های بدن را کنار هم می آورد. محصول مهم شرکت نیکان فارمد به نام رویال کلاژن باعث می شود تا این پروتئین در لایه میانی پوست به ساخت سلول های جدید بپردازد. این محصول باعث جوان سازی و پاکسازی پوست صورت می شود و جهت حفظ پوست و کاهش چین و چروک ها موثر است. 

برای پاکسازی پوست از چه مواردی استفاده می کنند؟

مواردی همچون:

جلبک دریایی

مواد معدنی

ماسک و سرم های ویتامین

آلوئه ورا

اسکراب پوست

و غیره استفاده می شود. اما رویال کلاژن، به عنوان محصولی عالی در پاکسازی صورت، پکیج کاملی برای زیبایی

به شما اهدا می کند.

معرفی شرکت نیکان فارمد مهر Nikanpharma.com

شرکتی بسیار نیرومند و مهم در حوزه محصولات تولیدی به جهت سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی، مراقبت از ناخن، زیبایی و سلامتی بانوان و آقایان است. این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص ایرانی،  و با تاییدیه موثق شرکت های سوئیسی، به تولید محصولات در راستای تامین نیازهای خانواده ایرانی می پردازد و تاکنون، خدمات شایانی را به خریداران خود عرضه کرده است.



 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس