کد خبر 1403571
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
سازمان ملل خواستار کاهش تنش‎ها در عراق شد

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از تشدید تنش ها در عراق، خواستار کاهش این تنش ها در راستای منافع مردم این کشور شد.

به گزارش مشرق، دفتر سازمان ملل متحد در عراق روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: تشدید تنش های جاری عمیقا نگران کننده است. بکارگیری عقل و منطق برای جلوگیری از خشونت بیشتر، حیاتی است.

سازمان ملل متحد تصریح کرد: از همه طرف‌ها خواسته می‌شود تا در راستای منافع مردم عراق، از تنش‌ها بکاهند.

به گزارش شبکه المیادین، طرفداران جریان صدر عراق از صبح روز شنبه در میدان «التحریر» و ورودی منطقه سبز در مرکز بغداد تجمع کرده‌اند.

طرفداران مقتدی صدر که از صبح شنبه در مخالفت با جلسه احتمالی امروز پارلمان برای معرفی نخست وزیر جدید دست به  تجمع زده‌اند، خود را به ورودی منطقه سبز بغداد رساندند.

به گفته المیادین، هرچند که در خصوص هدف تجمع کنندگان گزارشی منتشر نشده است، اما گفته می‌شود آنها قصد ورود به منطقه سبز را دارند تا جلوی تشکیل جلسه پارلمان را بگیرند.

بر اساس این گزارش، اکنون تجمع‌کنندگان پس از عبور از دو پل الجمهوریه و السنک، به ورودی منطقه سبز رسیده‌اند.

همزمان برخی منابع خبری عراق گزارش دادند که شماری از معترضان طرفدار جریان الصدر پس از برداشتن موانع بتنی در اطراف منطقه سبز، وارد این منطقه امنیتی شدند.

السومریه نیوز گزارش داد که نیروهای امنیتی برای ممانعت از ورود معترضان به منطقه سبز بغداد، از خودروهای آب‌پاش و گازهای اشک آور استفاده می‌کنند.

در همین حال، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز در بیانیه ای از تجمع کنندگان خواست تا به مسالمت آمیز بودن تجمع خود و دستورات نیروهای امنیتی پایبند باشند.

او افزود: تداوم تنش ساسی باعث تنش در جامعه می شود و به نفع منافع عمومی نیست.

الکاظمی تصریح کرد: نیروهای امنیتی باید وظیفه خود در حفاظت از نهادهای رسمی را انجام دهند و لازم است که همه اقدامات قانونی را برای حفظ نظم و امنیت اتخاذ کنند.

این درحالی است که برخی از منابع خبری گزارش دادند که هواداران صدر بعد از یورش خود به منطقه سبز از سمت تونل الزیتون، یک خودروی دولتی را به تصرف خود درآوردند.

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس