عشایر موصل نسبت به «توطئه بین المللی» علیه عراق هشدار دادند

سخنگوی عشایر جنوب موصل نسبت به «توطئه بین المللی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس» علیه مردم عراق هشدار داد و خواستار خویشتنداری احزاب شیعه برای خنثی سازی این توطئه ها شد.

به گزارش مشرق، «خالد الجبوری» سخنگوی عشایر جنوب موصل امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» عراق از نیروهای شیعه این کشور خواست تا خویشتنداری کنند و تسلیم توطئه بین المللی و برخی از کشورهای خلیج فارس نشوند. 

وی افزود: توطئه بین المللی از سوی آمریکا، رژیم اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و تحریک رسانه‌های آن کشورها به سوی شعله‌ور کردن شهرهای عراق پیش می‌رود. 

سخنگوی عشایر جنوب موصل با بیان اینکه این کشورها می‌خواهند آتش نزاع بین نیروهای شیعه را شعله‌ور کنند و قربانی آن شهروندان عراقی هستند، افزود: بر این اساس از عقلای روحانیت، مراجع و شیوخ عشایر می‌خواهیم وارد عمل شوند و سریعا این نزاع را متوقف کنند و اجازه تعرض به اموال عمومی و ساختمان‌های احزاب دیگر را ندهند. 

طرفداران جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» ظهر امروز (شنبه) با عبور از موانع امنیتی و ورود به منطقه سبز بغداد، مجددا وارد صحن پارلمان عراق شدند. 

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است. 

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق هم در بیانیه‌ای درباره ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا مانع بروز فتنه جدید در کشور شوند. 

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق نیز در واکنش به ورود طرفداران جریان صدر به خیابان و تصرف منطقه سبز، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی دست از معرفی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری نکشیده‌اند. 

رهبر جریان حکمت عراق تاکید کرد که با وجود تصرف پارلمان (از سوی طرفداران جریان صدر در روز چهارشنبه گذشته) این اقدامات، چارچوب هماهنگی را از ادامه راه بازنخواهد داشت و جریان صدر با هر نامزد دیگری غیر از السودانی نیز مخالفت خواهد کرد. 

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیروز در مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) سخنرانی کرد و گفت: امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد از تفرقه و جدال به خاطر منافع دنیایی دوری کنیم. 

مرجعیت عالیقدر عراق خواستار حفظ اتحاد ملت عراق و زندگی در صلح و آرامش شد و اعلام کرد که «امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد که حرمت اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی را حفظ کنیم».   

نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز امروز شنبه پس از ورود مکرر تظاهرکنندگان طرفدار جنبش صدر به ساختمان پارلمان خواستار توقف رفتار آن‌ها شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس