مصطفی الکاظمی خواستار کاهش تنش‌های سیاسی شد

مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق در پی تحولات امروز در بغداد و ورود حامیان جریان صدر به منطقه سبز، خواستار حفظ آرامش در این کشور شد.

به گزارش مشرق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق در پی تحولات امروز در بغداد و ورود حامیان جریان صدر به منطقه سبز، خواستار حفظ آرامش در این کشور شد.

وی گفت: ادامه تنش‌های سیاسی به افزایش تنش‌ها در سطح جامعه منجر می‌شود و این به نفع مصالح عمومی عراق نیست.

الکاظمی افزود: ما از تظاهرکنندگان می‌خواهیم که به برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات پایبند باشند و به توصیه‌های نیروهای امنیتی در راستای حفظ آرامش عمل کنند.

گفتنی است حامیان جریان صدر در مخالفت با نامزدی محمد شیاع سودانی برای پست نخست وزیری در عراق و همچنین اعلام مخالفت با انتخاب رئیس جمهور جدید، صبح امروز شنبه وارد منطقه سبز بغداد شدند.

این در حالی است که منابع عراقی در گفتگو با الجزیره اعلام کردند که امروز شنبه نشستی در پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید برگزار نمی‌شود.

جریان‌های عراقی پس از گذشت ۹ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی سعی دارند با انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور از تعمیق خلاء سیاسی در این کشور جلوگیری کنند، این در حالی است که جریان صدر چند هفته پیش نمایندگان خود را از پارلمان خارج کرد اما در شرایط کنونی اعتراضات حامیان این جریان در بغداد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    مردم عراق و مرجعیت شیعه متاسفانه ما را باعث مشکلات کشور خود می دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس